Toon posts:

SSD retina naar Air 2013?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, kan ik de SSD van een MBP retina early 2013 naar een Macbook Air 2013 verhuizen?

Beide machines draaien mavericks.

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 20:37
Zover ik weet is de opslaggeheugen in de retina varianten gesoldeerd, deze kun je niet verwijderen.

Verwijderd

Onjuist. Je kan de SSD wel degelijk aanpassen. Maar dan moet je wel zeker weten dat het past! Zie deze link voor meer info: http://www.everymac.com/s...-upgrade-ssd-storage.html

Verwijderd

Topicstarter
aha, ik wil gewoon de informatie 1op1 overzetten zonder met time machine in de weer te moeten, dus als het een kwestie van de SSD module overzetten is, is dat erg welkom :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat time-machine sneller is dan twee laptops uit elkaar halen. Zeker als ze daarna ook weer in elkaar moeten (zonder onderdelen over te houden :P)

Het zijn beide geen klik ,schuif en swap ontwerpen zoals sommige Dell/HP's.

[ Voor 20% gewijzigd door jadjong op 28-11-2013 22:32 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het zijn 22 schroefjes (11 voor de 1, 11 voor de ander) en dat heb je met 5 a 10 minuten wel gedaan (en is dus in veel gevallen sneller dan data via de migratie wizard overzetten). Het grootste probleem is de juiste schroevendraaier want de schroefjes in de bodemplaat zijn de speciale pentalobe schroefjes (ik geloof in dit geval in beide machines maar in ieder geval voor de Air). Daarnaast kan dit ook gezien worden als het overtreden van de garantievoorwaarden waardoor garantie je ontzegt kan worden (meestal doet Apple daar niet moeilijk over, alleen als je iets stuk hebt gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit niet zo met de garantie. Ik wil gewoon de snelste manier van data-transfer :)

mijn opties :

1- ik heb thunderbolt kabels, maar geen ervaring met migration utility
2- ik kan misschien hardwarematig de SSD's overzetten
3- ik kan een timemachine backup maken en die handmatig overzetten, de apps worden dan niet over gezet (dat is wel een vereiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tot je die ineens nodig hebt om watvoor reden dan ook ... Had je dan maar een kabeltje of iets anders gebruikt zonder twee systemen uit elkaar te draaien.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik fix al jaren mijn eigen computers dus geloof me, ik heb het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In de tijd van deze discussie had je het dus allang zelf kunnen proberen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de discussie over de swap kan ook interessant zijn voor anderen, dus laten we het over de oplossing hebben en niet over garantie. dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 08:51
ik denk dat je het makkelijkste, en snelste (afhankelijk van hoe vol die ssd staat) de MBA in target disk mode aan de MBPR hangen en dan via SuperDuper! de complete SSD dupliceren naar de MBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Er valt weinig aan discussie te voeren. Je hebt gewoon 2 mogelijkheden: migratie assistent of de ssd's omwisselen. Aan jou de keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:11
Ik dacht dat de SSD's van de Retina's iets langer zijn dan de Air SSD.

Daarom kan je ze dacht ik niet uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Er is een derde optie: Thunderbolt kabel ertussen, en de 'bronmachine' booten met cmd+T ingedrukt (Target Disk mode). Vervolgens zie je de SSD van de bronmachine als externe HDD op je doelmachine.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uiteindelijk heb ik een externe ssd gebruikt om een timemachine backup te maken en die handmatig op de Air te plaatsen, dan heb ik in elk geval wat.(niet geheel zoals ik wil, de bronmachine bleek osx7 te hebben en de target osx9) Het blijft interessant om de drives te swappen. Maar goed , een recente MBA accepteert geen osx7, dus zal toch handwerk blijven)

Ik ga whlees oplossing volgende week proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Voor de toekomst als iemand dit wilt gaan proberen, SSD's overplaatsen van/naar deze modellen is niet mogelijk.
Pagina: 1