[Inruilen] Macbook Air 13" inruilen.

Pagina: 1
Acties:

• Konyo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Beste Tweakers,

Van de zomer (eind augustus) heb ik een Macbook Air 13" (laatste model) gekocht om op te kunnen werken tijdens de studie. Deze heb ik laten graveren met mijn naam en mobiel nummer op de achterzijde onder het serienummer.

Ik heb altijd een Pro gewild maar vanwege de batterij van de Air heb ik hiervoor gekozen. Met de komst van Mavericks is mijn batterylife met enkele uren afgenomen.
Mijn vraag concreet gesteld is, of het mogelijk is mijn Air in te ruilen (evt. met bijbetaling) voor de nieuwe Haswell Pro Retina 13"?

Op de website van Apple vind ik informatie over recyclen, maar niet specifiek over inruilen.

Alvast bedankt voor de moeite!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53

Fiber

Beaches are for storming.

Wat zeiden de mensen van Apple toen je ze belde of er langs ging...?

Je kan natuurlijk wel je oude gewoon verkopen, bijvoorbeeld hier bij Vraag & Aanbod. En dan een nieuwe kopen.

[ Voor 48% gewijzigd door Fiber op 28-11-2013 19:08 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Misha
  • Laatst online: 20:43
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je je oude hardware bij Apple kon inleveren en tegen een meerprijs iets anders kon aanschaffen. En stel dat ze dat doen: ik acht de kans klein dat ze de jouwe dan innemen, gezien jouw naam en telefoonnummer er op staan.

Wat Fiber zegt is denk ik je enige optie. Al denk ik dat de waarde van je Macbook Pro wel laag is, vanwege de gravering.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Die gravering zou mij niet boeien. Is maar tekst en de laptop wordt er niet trager van.

Signature van nature

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Apple kent tegenwoordig een recyclingservice. Daarnaast zijn een groot aantal APR's (Xando, A-mac, etc.) ook zo'n inruilprogramma gestart. Wellicht dat die uitkomst bieden.

Als je accuduur minder is na een upgrade kun je ook nog kijken wat een clean install doet. Er wil bij zo'n upgrade nog wel eens wat mis gaan, vooral als je software hebt die wat dieper op het systeem ingrijpt (virtualisatie software, vpn spul, etc.). Door een clean install kun je dat uitsluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door ppl op 28-11-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konyo
  • Laatst online: 19-09-2024
Bedankt voor de reacties. Zoals ppl zegt ga ik eerst een clean install probere, daarna zie ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Clean install zou het inderdaad moeten verbeteren, gezien Mavaricks juist een positieve invloed hoort te hebben op de batterijduur. Anyway, mijn ervaring is dat verkopen via Marktplaats of Vraag & Aanbod meer oplevert dan het verkopen aan een bedrijf (al dan niet via een recyclingsprogramma). Als de gravering niet al te opvallend is kan ik me niet voorstellen dat dat een groot probleem is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik bedenk me nu net dat je nog 2 andere dingen kunt doen: een SMC reset (deze onthoudt zaken als power settings) en het opnieuw kalibreren van de accu (voor zover dat nog opgaat voor hedendaagse Macs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Mijn MBA 13" van zomer 2011 ging na de upgrade naar Mavericks ook veel minder lang mee op de batterij. Dit heb ik enigszins weten op te lossen met een SMC reset. Naar mijn idee is hij nu weer helemaal de oude :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
zo die inruilservice van apple geeft echt een *beep* prijs terug voor je spullen. Of je even 75% wil afschrijven in 1 jaar tijd.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:47

FZ6

Even op www.prowarehouse.nl kijken.

Is een apple reseller die ook inruilt.
Offerte aanvragen en je hebt overdag binnen 'n uurtje antwoord.

Verwacht geen hoofdprijs, maar wel een redelijke prijs krijg ik altijd terug.
Pagina: 1