Marktplaats conflictje

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Ik heb een laptop te koop staan op marktplaats, nu een beetje gezeur met een eventuele koper:

Hij:
Beste, wil je er 150euro voor bieden. Mvg ****
Hoi ******, ik had zelf minimaal eigenlijk zo'n 200e in gedachten. Maar voor 175 zou het evt. kunnen. Ik wil nog even afwachten vandaag of ik nog andere bedingen krijg, maar mocht je voor 175 interesse hebben dan laat het maar weten. Ik weet niet of je wilde ophalen dan of dat ik verzend (indien je interesse hebt voor dat bedrag), maar ben komende week weinig thuis s'avonds.

Groet !

Hij weer:
ik vind 175 wel goed,kun je vandaag?
Ik:
Hoi, ik wil nog even afwachten wat er nog voor biedingen komen in ieder geval tot morgen want hij staat er nog maar net op. Ik laat het je even weten.

Toen hij ineens:
Wat een onzin.175 was goed toch zei je.en nu denk je eroverna.licht je mensen op?

Als ik hem liet verzenden was het wel goed ofniet
Toen stuurde ik hem dit:
Hoi Jozef, je maakt mij verwijten maar ik gaf in mijn eerste mail al aangegeven dat ik eigenlijk minimaal 200 in gedachten had, en dan ik nog wilde afwachten op andere biedingen.

Misschien dat ik het niet helemaal duidelijk had aangegeven, maar ik bedoelde dat ik voor 175 euro wel akkoord zou gaan in het geval dat ik geen hogere biedingen zou krijgen.....

En nee ik licht geen mensen op, ik heb dat ding er nog geen 24 uur op staan nu, dus daarom gaf ik aan, ik wacht nog andere biedingen af, mocht ik geen hogere biedingen krijgen dan mag je hem voor 175 hebben of je nou wil halen of verzenden.

Maar nu blijft hij mij verwijten dat ik hem beloofd heb dat hij hem mocht kopen en dat ik een oplichter ben. Misschien had ik het nog duidelijker moeten verwoorden maar ik sta toch gewoon in mijn recht? Ik gaf toch aan in mijn 1e twee emails, dat ik wil afwachten of ik nog betere biedingen krijg? 8)7

Ik ben hem toch niets verplicht nu ofzo? Gewoon maar niet meer op in gaan? Heb dit nog nooit meegemaak doe al tijden regelmatig dingen verkopen en aankopen op marktplaats

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Nee hoor, gewoon negeren.

Mocht je binnen de termijn die je in je hoofd hebt geen betere biedingen krijgen kan je er nog een mailtje aan wagen, misschien wil hij hem dan alsnog ;)

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 15:35
Ik snap niet wat de geïnteresseerde niet snapt aan je eerste mail. Je geeft duidelijk aan waar hij als koper staat. € 175 mits er geen andere biedingen komen vandaag. Je geeft nota benen zelf de optie voor ophalen, alleen dat je deze week slecht in je tijd zit.

Wordt ook altijd moe van dit soort grapjassen.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
johann3s schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:14:
Nee hoor, gewoon negeren.

Mocht je binnen de termijn die je in je hoofd hebt geen betere biedingen krijgen kan je er nog een mailtje aan wagen, misschien wil hij hem dan alsnog ;)
Precies, gewoon negeren.
Markplaats zit vol met dat soort lui (en daarom koop/verkoop ik er ook niets).

Als het zo gegaan is als jij beschrijft ben je echt geen oplichte. Persoon in kwestie even een mailtje sturen dat je geen zaken met hem wilt doen en daarna gewoon negeren.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:31

JdM

Humbled

Aan zo eentje vroeg ik direct alsnog gewoon tweehonderd euro.
En gewoon volgende week ophalen.

• hypz
Ok bedankt, ik dacht al dat ik gek werd. Ik had het nog duidelijker kunnen zeggen misschien maar ik heb hem niks beloofd met wat ik zei dacht ik. Ik zal er maar niet meer op in gaan verder.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat wil je nou weten? Je ziet je eigen mail toch? Lekker boeiend, niet eens meer regeren en moeite doen.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:13
Die kerel probeert je een slecht gevoel aan te praten, (mindfukken) ken ook paar van die figuren en daar verkoop ik nooit wat aan.. zijn van die figuren die dan even later zeggen dat er iets mist of iets dergelijks. je hebt er altijd gezeur mee

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Niet druk om maken hypz. Zoals andere mensen ook al aangeven geef je toch duidelijk aan dat je andere biedingen wil afwachten. Je moet je niet zo snel laten intimideren door dit soort figureren hoor ;)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• hypz
douweegbertje schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:19:
Wat wil je nou weten? Je ziet je eigen mail toch? Lekker boeiend, niet eens meer regeren en moeite doen.
Nou was even bang dat ik hem misschien wat beloofd had door te zeggen ", maar mocht je voor 175 interesse hebben dan laat het maar weten" Maar zo bindend is zo'n mailwisseling verder ook niet misschien, daar was ik even bang voor.

Misschien dat ik altijd teveel goede ervaringen heb op marktplaats. Verkoop en koop al tijden fotografie spullen en daar heb ik nooit gedonder. Zelfs bijna altijd via verzending en betaling vooraf e.d..

[ Voor 18% gewijzigd door hypz op 28-11-2013 18:23 ]

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 10:47

Milo.

klik

Ik zou die zin (als verkoper) interpreteren van: "als je 175e bied dan zie ik je bod als zijnde serieus, die 150e was dat niet".
Zou er ook niet teveel aandacht aan besteden nee.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Wat Milo. zegt,

en zelf zeg ik in dit soort gevallen, als je hapt voor 175€, ben je zeker bereid het NU voor €225 op te halen.
Meestal wordt het dan erg stil, maar in ongeveer 1 op 10 werkt het.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

hypz schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:22:
Maar zo bindend is zo'n mailwisseling verder ook niet misschien, daar was ik even bang voor.
Nou, naar mijn weten maakt het niet uit hoe je communiceert en is een echte belofte wél bindend. Als je expliciet een akkoord hebt voor een bedrag, dan is er een akkoord. Maar dat lijkt hier niet echt van toepassing want een duidelijk akkoord kan je dit niet noemen. Je zegt dat het "evt" zou kunnen en "mocht je voor 175 interesse hebben dan laat het maar weten". Dat klinkt toch heel vrijblijvend.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Even serieus? Dit is niet eens topic waardig. Negeer die kerel en ga verder met je leven :D

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MP is wat dat betreft echt een slechte plek om dingen te kopen en verkopen.
Biedingen zijn vrijblijvend, er is geen beoordelingsysteem en het is heel gemakkelijk om mensen op te lichten. helaas is het wel bekend en is er dus veel te vinden... gelukkig kunnen we elektronica hier mooi kwijt :)

Nukezone FTW

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom zou hij willen kopen bij iemand die hij een oplichter vindt?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat een onzin.175 was goed toch zei je.en nu denk je eroverna.licht je mensen op?

Als ik hem liet verzenden was het wel goed ofniet
Bij deze reactie was ik er klaar mee geweest. Niet meer op reageren wat ie verder ook mailed. Verder kan hij je compleet niets maken. Hij heeft nergens wettelijk recht op.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ferry H. schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:07:
Negeer die kerel en ga verder met je leven :D
Ik denk dat hier wel alles mee gezegd is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.