Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Vraag mij of onderstaande tekst geen complete onzin is, heb even gegoogled maar kan zo niet direct een antwoord vinden en vroeg mij af of er hier mensen zijn die dit vanuit de praktijk weten.

Mijn collega schrijft :
Ivm een DirectAccess POC zijn er domain policies gemaakt voor server en client systemen.
Een deel is automatisch gegenereerd vanuit de windows 2012 server en een deel is handmatig aangemaakt.

Gezien deze policy voor en op een windows 2012 en windows 8.1 systemen is gemaakt, kan je deze NIET aanpassen op een windows 2008 of windows 7 systeem.

Graag deze DirectAccess policy NIET openen! Anders kunnen de instellingen corrupt raken.

----------------------------
Kan dit of is dit onzin?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat heb je zelf al gevonden?

Je weet dat je nu simpelweg een vraag dumpt, zonder aan te geven of je zelf ook maar iets gedaan hebt om een antwoord op je vraag te krijgen. Da's niet echt de bedoeling zo...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

mutsje

Certified Prutser

werkt identiek met Windows 2008 policies op een 2003 systeem :) ga googlen en resultaten zullen vanzelf komen dat je de policies op een 2012 doos moet openen. Of de gpmc moet al upgradeble zijn op 2008r2 (neem ik aan)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Voorzover ik weet zou dit niets uit moeten maken aangezien de meeste GPO's alleen maar regkeys aanpassen, hoewel ik mij voor kan stellen dat er wel zaken corrupt kunnen raken als je een GPO wilt aanpassen waar de settings niet voor gevonden kunnen worden (uitlezen geeft dan immers ook al foutmeldingen)
Ik bewerk zelf regelmatig GPO's voor oa 2012 servers vanaf een 2008R2 terminal server : ik maak echter wel gebruik van een central store voor de GPO's voor Office, Chrome en 2012/Win8 waardoor iedere machine waarop je GPOs aanpast alle policies tot zijn beschikking heeft.
GPPs aanpassen is overigens een ander verhaal, als ik settings voor IE10 wil aanpassen dan zal ik de settings echt vanaf een 2012 bak of een win8 machine met RSAT moeten doen.

• mangahuisman
Heb dus gezocht en kon niks vinden over mijn specifieke situatie, of deze policie dus corrupt kan raken als iemand hem opent vanaf een 2008 server.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom vraag je niet even je collega ? goeie contacten hebben jullie

Iperf

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-11 10:11
Onzin, als de policy in hetzelfde domein staat dan kan je deze gewoon uitlezen. Aangezien in elke sysvol dezelfde GPO settings (hoort) te staan.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 12:13
Het klopt dat in bepaalde situaties 2012 policies corrupt kunnen raken wanneer je ze opent op een Windows 2008 machine. Dit gebeurd vaak als je collega op het moment dat jij de policy opent in zijn handen klapt en een andere een rondje draait wanneer hij op 3 meter afstand van een koffiezet apparaat is. De kans is dus zeer klein, maar zeker niet onmogelijk.

Serieus: Policies raken niet corrupt wanneer je opent op een ander OS. Wanneer je gebruikt maakt van een central store, dan kan je de policies zelfs aanpassen vanaf een 2008 machine. (Gaat niet op voor group policy preferences helaas). Een Google opdracht op "group policy central store" geeft je genoeg informatie.

Wilde altijd al iets over computers weten

• mangahuisman
Bedankt SirDarkAngel

Hier kan ik wat mee! _/-\o_

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mangahuisman schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:05:
Heb dus gezocht en kon niks vinden over mijn specifieke situatie, of deze policie dus corrupt kan raken als iemand hem opent vanaf een 2008 server.
Kleine tip, maar geef dan de volgende keer even duidelijk in je topicstart aan wat je allemaal al geprobeerd hebt en met welke zoektermen je al gezocht hebt. Dat levert gewoon veel meer duidelijkheid op.

Hoe meer informatie in een topicstart, hoe sneller en beter je geholpen kan worden. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat je wel even in de gaten moet houden is dat uit ervaring bepaalde policies niet alles weergeven. Daarnaast moet je voorzichtig zijn met Windows 2008 policies waarin je Internet Explorer Maintenance hebt geconfigureerd. Na het opslaan is die informatie corrupt wanneer je deze op een Windows 2012 systeem opent.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1