• Scraxxy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07-2024

Scraxxy

/dev/null/

Topicstarter
Hi mede tweakers,

Ik heb op dit moment een GTX680 waar ik vrij tevreden mee ben maar toch ben ik aan het kijken naar een mogelijke upgrade.

Opties zijn of GTX680 in SLI of een GTX780.

Wat is jullie advies?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
begin niet aan het leed dat multi-GPU heet (tenzij je maar 1 a 2 games speelt die het heel goed ondersteunen) Als je net als mij >200 verschillende games speelt uit verschillende periodes, zou ik er niet aan beginnen. Daarnaast denk ik dat upgraden vaan een 680/770 naar een 780 onvoldoende voelt als een upgrade.

Bij Toms Hardware raden ze altijd aan om tenminste 3 tiers hoger te gaan.
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

Waarom wil je uberhaupt upgraden als je tevreden bent?

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

eL_Jay schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:40:
begin niet aan het leed dat multi-GPU heet (tenzij je maar 1 a 2 games speelt die het heel goed ondersteunen) Als je net als mij >200 verschillende games speelt uit verschillende periodes, zou ik er niet aan beginnen. Daarnaast denk ik dat upgraden vaan een 680/770 naar een 780 onvoldoende voelt als een upgrade.

Bij Toms Hardware raden ze altijd aan om tenminste 3 tiers hoger te gaan.
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

Waarom wil je uberhaupt upgraden als je tevreden bent?
Weet niet onder welke steen jij leeft maar zeker Nvidia is erg snel met het updaten van SLI profiles, en uit ervaring (SLI GTX 760 4GB) weet ik dat ik weinig probleem ervaar specifiek met SLI.

Heb nog nooit een crash gehad omdat een game geen SLI ondersteunt...
Ja het word wat warmer en slurpt wat meer energie, maar als je een ruime kast hebt is warmte al geen probleem...

ik ben daarom benieuwd waar jij ervaring mee hebt dat SLI echt een probleem is..
Overigens is microstutter al sinds de 600 serie van Nvidia verleden tijd, en heb ik met de 700 serie nog nooit microstutter gehad.. Leed vind ik dan ook zwaar overdreven en totaal niet representatief voor het overgrote deel van de games ;)

Nu Ontopic: op welke resolutie game je? en in welke games zou je willen dat je meer performance had?

De GTX 680 kan volgens mij nog erg goed meekomen en kan dacht ik nog steeds alles op ultra draaien?

• Scraxxy
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07-2024

Scraxxy

/dev/null/

Topicstarter
Hi prupke15,

Ik game nu op 1920x1080 en speel games als Battlefield 4. BF4 speel ik met een aantal settings op Low om hoge FPS te behouden. De game draait op zich wel op Ultra maar het is voor mij niet geheel acceptabele framerate.

Verder had ik zelf ook het idee dat SLI vandaag de dag een stuk beter is dan voorheen.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:36
markvis14 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:08:
Hi prupke15,

Ik game nu op 1920x1080 en speel games als Battlefield 4. BF4 speel ik met een aantal settings op Low om hoge FPS te behouden. De game draait op zich wel op Ultra maar het is voor mij niet geheel acceptabele framerate.

Verder had ik zelf ook het idee dat SLI vandaag de dag een stuk beter is dan voorheen.
Als je voor een leuke prijs een 680 op de kop kan tikken en kijkend naar V&A staan er aantal zou ik lekker Sli gaan draaien Aangezien je toch maar op 1920 draait heb je toch niet meer Ram nodig dan de 2gb die de 680 bied

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-02 12:50
nVidia heeft SLI goed in order, zeker voor 2 kaarten.

Met meer dan 2 kaarten word het een ander verhaal, koeling wordt een belangrijke factor en je bent afhankelijk van driver updates (die vaak pas uitkomen nadat jij het spel al uitgespeeld hebt).
Schaling is vaak niet optimaal. (BTW ik gebruikte tot voor kort GTX690 Quad SLI)

Maar ik ben het met El_Jay eens, ik zou pas upgraden op het moment dat de volgende generatie GPU's uit is tenzij je voor een hele leuke prijs een GTX680 vind.
Een OC GTX780ti komt trouwens dicht bij de prestaties van een GTX680 SLI zonder de nadelen (2GB/SLI) maar of het de investering waard is?

[ Voor 12% gewijzigd door Zanac-ex op 28-11-2013 16:01 ]

• eL_Jay
prupke15 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:51:
[...]

Weet niet onder welke steen jij leeft maar zeker Nvidia is erg snel met het updaten van SLI profiles, en uit ervaring (SLI GTX 760 4GB) weet ik dat ik weinig probleem ervaar specifiek met SLI.
Speel je ook andere games dan courante Triple A games? Een significant deel van de digitale games die ik heb draait suboptimaal op multi-GPU of de 2de kaart wordt niet eens gebruikt. Als je gamevoorkeur afwijkt van de mainstream is multi-GPU gewoon niet aan te raden. Of omdat het kapitaalvernietiging is (2de kaart wordt niet gebruikt/stroomverbruik) of omdat het gewoon niet ondersteund wordt (niche-games). Ik moet wel erkennen dat ik niet op de hoogte ben van de prestaties van de 7xx en r9 series op dat gebied. Maar zelfs in het beste geval is de scaling altijd kleiner dan 100%

[ Voor 23% gewijzigd door eL_Jay op 28-11-2013 16:07 ]

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-01 11:35
markvis14 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:08:
Hi prupke15,

Bf4 gebruikt op full hd met 4xMSAA ongeveer 1600MB. Die 2GB is voorlopig nog wel even voldoende.
Wat je kan doen is een 2ehands 680 kopen, maar om heel eerlijk te zijn vind ik de prijzen wat aan de hoge kant(250-275) aangezien een nieuwe 770 al voor ~280 te krijgen is.
Een andere optie is je 680 voor ~250 verkopen en een R9 290(X) kopen.
Eventueel kun je er daarna zelf een arctic accelero op zetten, maar dan moet je wel weten wat je doet.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

eL_Jay schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:03:
[...]
Speel je ook andere games dan courante Triple A games? Een significant deel van de digitale games die ik heb draait suboptimaal op multi-GPU of de 2de kaart wordt niet eens gebruikt. Als je gamevoorkeur afwijkt van de mainstream ... *knip*
De TS heeft al een voorbeeld gegeven welk spel hij speelt: BF4
Ik hoop niet dat jouw SLI ervaring bestaat uit dit systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/155523
En Pac-Man of Pong kan je heel goed zonder SLI spelen. :F

Nvidia is vrij rap met het uitbrengen van een SLI profiel.
En als de officiele driver (nog) niet is uitgekomen kan je in de tussentijd een ßeta driver gebruiken die je op hun website kan downloaden.
Uiteraard heeft het alleen zin om de ßeta te gebruiken als de game ertussen staat.
Systeem waar ik mijn SLI-ervaring op baseer: http://tweakers.net/gallery/sys/155578

http://us.download.nvidia...desktop-release-notes.pdf
Battlefield 4 SLI profiel staat ertussen.

[ Voor 10% gewijzigd door GoT op 28-11-2013 18:20 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• eL_Jay
Morrowind Overhaul 3.0 ooit gespeeld?

Ik vraag TS of die ook ANDERE spellen speelt dan courante TripleA games, jouw reactie hij speelt courante triple A game X (BF4) |:(

En ja ik heb een zte blade in virtu draaien met een 2500k, een 2120 en een SPA5400 :S Die zin heeft me voor het eerst in lange tijd in real life een facepalm laten maken. :F (iets met kortzichtigheid en zo ;)) (heb multi-gpu ervaringen vanaf gtx7950 tot 6990/660)

Wat ik zeg, als je op de mainstream paden blijft zijn er niet zoveel problemen, als je je echter in niche/indie markten bevind of van modding houdt ==> koop de krachtigste single-gpu oplossing die je budget toelaat.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-02 12:50
eL_Jay schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:24:
Wat ik zeg, als je op de mainstream paden blijft zijn er niet zoveel problemen, als je je echter in niche/indie markten bevind of van modding houdt ==> koop de krachtigste single-gpu oplossing die je budget toelaat.
Even nuanceren:
Koop de krachtigste single-gpu oplossing die je budget toestaat en je kan altijd nog overwegen dit te verdubbelen indien het niet genoeg is. (vaak zijn er dan al betere (lees goedkopere) oplossingen.

Voor de rest wel met je eens!
Wist trouwens niet dat Morrowind Overhaul 3.0 zo zwaar is.
Pagina: 1