Toetsenbord en Muis reageren niet. ECS ms300

Pagina: 1
Acties:

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Hallo,

Wij hebben bij een klant al ruim een jaar problemen met het opstarten van computers.(20 stuks)
Het opstarten van de computer verloopt goed. Maar als ze hun toetsenbord willen gebruiken. Werkt het toetsenbord niet, terwijl hij wel aangeeft dat hij power heeft.
Als je het toetsenbord opnieuw inplugt in de zelfde of een andere USB poort dan werkt hij weer.

Nu hebben we in het afgelopen jaar van alles en nog wat getest, maar nog geen oplossing.
De volgende dingen hebben we al geprobeerd.
-Ctrl+alt+Del combinatie uitgeschakeld. Probleem blijft.
-USb 2.0 3.0 en front poorten uitgetest op alle poorten het zelfde verhaal.
-USB hub met eigen stroom voorziening.
-Namens ECS 3x bios update gehad, uitgevoerd en zonder resultaat.
-Nieuwe Windows 7 installatie met alle software(ide)
-Nieuwe Windows 7 installatie met alle software(ahci)
-Nieuwe Windows 7 installatie kaal(ide) Windows versie professional en Enterprise
-Nieuwe Windows 7 installatie kaal(ahci) Windows versie professional en Enterprise
-Nieuwe SSD(Intel 60GB 330, 60 GB 520. En OCZ vertex 2 60GB)
-Nieuwe Processor(i-3 2100 en i3-3245)
-Nieuwe geheugen(Kingston 2x2GB 1333 en Take-ms 2x2GB 1333)
-Nieuw moederbord(Versie 2.1 en 3.1)
-Nieuw toetsenbord(Logitech en Dell)
-Nieuw muis(Logitech, Dell en lenovo)
-Nieuwe voeding.( universele en officiele).
-Ups geplaatst tussen stopcontact en computer.
-Compleet nieuwe systemen.
-Systeem op andere locatie geplaatst, probleem blijft.

Andere computers met windows 7 hebben nergens last van.

Ik hoop dat een van jullie nog een idee heeft wat uitgetest kan worden.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast vriendelijke bedankt.

Verwijderd

Al eens een apart usb insteekkaartje geprobeerd?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
De BIOS heeft vaak een USB keyboard instelling onder de Integrated Peripherals sectie.

Blijft het toetsenbord aan als de computer uit is? (bv num-lock LED blijft aan)
Soms kun je USB poortjes configureren dat de voeding er wel of niet op blijft als je de pc uit zet. Deze instelling veranderen kan misschien helpen. Dit gaat bv door een jumper op het mobo waarmee je tussen +5V en +5Vstandby kan kiezen, maar het kan ook een instelling in de Bios zijn.

Een andere optie is een adaptertje gebruiken en het toetsenbord in de PS/2 poort pluggen.

Ik heb het probleem ook wel eens op een Linux computer gezien die ik ter reparatie had en waarbij ik mijn eigen toetsenbord gebruikte. Ik heb het toen niet verder onderzocht omdat de klant geen probleem had met zijn toetsenbord.

Zie ook
http://blog.eddsn.com/201...e-not-working-in-windows/
http://answers.microsoft....93-4440-ba90-1266566c8031

[ Voor 19% gewijzigd door Ploink op 29-11-2013 00:34 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Ik zie ook dat je het 'hele systeem' hebt vervangen. Als dat eenzelfde systeem was, maar dan één van de grote stapel zelfde PC, dan zou ik ook zeggen dat het een instelling in het BIOS zou moeten zijn. Zeker gezien je bijna alles wel vervangen hebt.

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:02:
Al eens een apart usb insteekkaartje geprobeerd?
Helaas is dit niet mogelijk omdat het een computer is van 270mm(H)* 205mm(D)* 70mm(W) en niet beschikt over Pci.
Ploink schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:19:
De BIOS heeft vaak een USB keyboard instelling onder de Integrated Peripherals sectie.

Blijft het toetsenbord aan als de computer uit is? (bv num-lock LED blijft aan)
Soms kun je USB poortjes configureren dat de voeding er wel of niet op blijft als je de pc uit zet. Deze instelling veranderen kan misschien helpen. Dit gaat bv door een jumper op het mobo waarmee je tussen +5V en +5Vstandby kan kiezen, maar het kan ook een instelling in de Bios zijn.

Een andere optie is een adaptertje gebruiken en het toetsenbord in de PS/2 poort pluggen.

Ik heb het probleem ook wel eens op een Linux computer g
[...]
ezien die ik ter reparatie had en waarbij ik mijn eigen toetsenbord gebruikte. Ik heb het toen niet verder onderzocht omdat de klant geen probleem had met zijn toetsenbord.

Zie ook
http://blog.eddsn.com/201...e-not-working-in-windows/
http://answers.microsoft....93-4440-ba90-1266566c8031
Ik ben deze 2 oplossing hier boven al keer eerder tegen komen. Deze werkt helaas niet voor mij.
Helaas zijn er geen PS-2 aansluitingen mogelijk op deze computers.
Toetsenbord gaat net als de pc netjes uit.
Ik heb inderdaad in de bios al liggen spelen met 5V helaas bied dit ook geen oplossing.
Jolke schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:28:
Ik zie ook dat je het 'hele systeem' hebt vervangen. Als dat eenzelfde systeem was, maar dan één van de grote stapel zelfde PC, dan zou ik ook zeggen dat het een instelling in het BIOS zou moeten zijn. Zeker gezien je bijna alles wel vervangen hebt.
Dit is helaas niet zo, we hebben een computer gekregen van een andere partij. Met een nieuw type moederbord. En een andere type bios. Heb nu in totaal 3 verschillende versie Moederborden gehad. Met allemaal 2 verschillende biossen.