• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59
Hoi mede Tweakers,

vraag 1:
Normaliteit zet ik mijn desktop eigenlijk nooit uit. Nu heb ik de afgelopen keren dit een aantal keer gedaan en wanneer ik de desktop dan aan zet geeft hij aan dat er geen besturingssysteem gevonden kan worden. Mijn SSD met windows 7 staat als prio nummer één. Het gekke is, als ik naar de bios ga en direct weer afsluit start de wel door en is er geen probleem. Als in de bios kijk staat mijn SSD er ook gewoon. Een bios update heb ik al uitgevoerd.

Hoe kan het toch dat als ik mijn pc aanzet en niet eerst naar de bios gaat hij toch geen besturingssysteem vindt?

Vraag 2
Sinds een langere tijd heb ik het zéér irritante probleem dat het geluid opeens gewoon kapt. Soms komt het na twee secondes weer terug maar meestal blijft het een langere tijd weg. Als het probleem zich eenmaal voordoet blijft het zich ook volhouden en soms is het even twee dagen goed en dan begint het gezeur weer. Dit is zowel achter (direct in het moederbord) als in de koptelefoon aansluiting. Ik heb het met meerdere boxen/koptelefoons getest maar het probleem blijft aanhouden. Als ik het geluid over HDMI (videokaart) naar mijn TV stuur dan is er geen enkel probleem en werkt het wel goed. De laatste drivers van Realtek heb ik al geïnstalleerd.

Hoe kan het dat mijn geluid elke keer wegvalt, soms lang, soms kort? Ligt dit specifiek aan het moederbord?
wegens verhuizing alles weggegooid dus hoop dat 't iets simpels is

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 181,88€ 181,88
1ASRock B75 Pro3-M€ 52,97€ 52,97
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 72,25€ 72,25
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 68,21€ 68,21
1Nexus RX-5300€ 67,20€ 67,20
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 98,62€ 98,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.570,13

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding, zou zomaar kunnen dat de Nexus aan het sterven is. Was al niet een beste voeding.

• Famous
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:09:
Probeer eens een andere voeding, zou zomaar kunnen dat de Nexus aan het sterven is. Was al niet een beste voeding.
Voeding is nog prima, laatste (toen ik de problemen al had) twee dagen in een andere computer gezeten en alles werkte prima.

Rare bij het geluid is ook; Als ik de stekker er voor de helft in doe geeft die wel altijd bij de linker box geluid en soms lichtjes de rechter box erbij.

Verwijderd

Dan vermoed ik dat het moederbord niet in orde is. Ik zou een RMA aanmaken of garantie claimen.

• Famous
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:09:
Dan vermoed ik dat het moederbord niet in orde is. Ik zou een RMA aanmaken of garantie claimen.
Zojuist gedaan dank (helaas geen doos meer dus hopelijk zijn ze coulant).

Zal dit ook gelden voor het opstart probleem? Die heb ik er niet bij vermeld maar anders bel ik nog even.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Famous schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:11:
[...]

Zojuist gedaan dank (helaas geen doos meer dus hopelijk zijn ze coulant).

Zal dit ook gelden voor het opstart probleem? Die heb ik er niet bij vermeld maar anders bel ik nog even.
Dit probleem kan net zo goed door het mobo veroorzaakt worden.
Pagina: 1