Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Subwoofer (welke voor muziek en waar te plaatsen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hier het zoveelste topic over de keuze van een subwoofer.

Achtergrond: Op dit moment heb ik een Onky TX-NR 515 met daaraan twee A250 Boston Acoustic zuilspeakers. Hier zoek ik een subwoofer bij. Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor het luisteren van muziek en soms het kijken van een filmpje/spelen van een spelletje.

Uiteraard heb ik de andere topics ook gelezen en een short list gemaakt van twee subwoofers:

- De Boston Acoustic AW650
- Klipsch SUB-10

Als ik de reviews lees krijg ik het idee dat de eerste beter is voor films en de tweede beter voor muziek. Klopt dit?
Verder wil ik de subwoofer in de trapkast zetten (dit is in mijn huis de meest handige plek. In de kamer wordt lastig ivm kabels en ruimte). Kan dit uberhaupt of gaat dit ten kosten van de geluidskwaliteit? Is dit ook mogelijk bij beide subwoofers? (ze zijn beide wel downfiring)

Zijn er verder nog issues/problemen waar ik rekening mee moet houden?

Alle tips/opmerkingen/ervaringen zijn welkom

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Je wil serieus de subwoofer in de kast zetten? Ga voor de gein eens in de kast staan, doe de deur dicht en laat iemand tegen je praten. Klinkt dit anders dan wanneer je niet in de kast staat? Daar is je antwoord ;) Daarnaast zal de kast gaan functioneren als tweede klankkast wat de kwaliteit niet bepaald ten goede komt. Als dit je plan is dan zal het echt om het even zijn welke subwoofer je neemt.

Verder kun je niet weten wat voor jou beter is totdat je gaat luisteren. Maar ik vermoed dat beiden geen miskoop zullen zijn.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Dat was wel mijn idee. Het is in ieder geval de meest handige plek :) Juist omdat een subwoofer alleen maar lage tonen produceert leek me dat niet zo'n probleem...

Voor de duidelijkheid, de subwoofer komt wel gewoon op de vloer te staan. De trapkast is gewoon een soort van omheining om de ruimte onder de trap.

Verwijderd

Ik zou het niet doen. Die bastonen vliegen dan wel overal heen maar ook dat heeft zijn grenzen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok prima. Daar zal ik dan proefondervindelijk eens naar kijkenluisteren.

Iemand nog enig idee welke van de 2 subwoofers beter is voor muziek ? (tips voor andere merken/types uit ongeveer dezelfde prijsklasse zijn uiteraard ook welkom)

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Boston Acoustic AW650 is meer voor films. Klipsch SUB-10 is meer voor muziek.
Kijk ook eens naar REL, BK, SVSound

PunlArjen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Wel grappig om te zien hoe je smaak koppelt aan vaste regels betreffende wat voor soort geluid waar het meest geschikt voor is :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
JT schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:26:
Wel grappig om te zien hoe je smaak koppelt aan vaste regels betreffende wat voor soort geluid waar het meest geschikt voor is :)
Heb je een punt maar goed anders kun je nooit iemand een advies geven lijkt mij :) Je moet van een bepaalde basis uit kunnen gaan. ;)

PunlArjen

Pagina: 1