Hoi allemaal,
Ik ben recentelijk opzoek gegaan naar een nieuwe ultrabook. Dit i.v.m. een studie systeembeheer die ik binnenkort ga beginnen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Browsen, video kijken, vmware draaien.
Krijg ook vakken als databases en programmeren, wat allemaal vloeiend moet lopen.
Wat mag je laptop gaan kosten?
+- €1200
Eisen:
- 13/15"
- Full HD
- 4e i7/i5
-Onder 1.5 kg
Nu komen er 2 goede laptops uit de vergelijkingen de XPS 13 en Vaio Pro 13.
De XPS 13 van 1399, deze is na korting 1050 incl. verzenden met goede specs (I7 4500U, 256GB SSD, 8GB ram, touchscreen, 1,37 kg,).
Jammer genoeg zijn hier bijna geen reviews van te bekennen.
Maar voor deze prijs is het zeker het testen waard!
De Vaio Pro 13 komt met dezelfde specs op 1120 uit, wat mij het verschil niet waard lijkt. Het enige verschil is dat er een PCIe SSD inzit t.o.v. de Dell.
Een Macbook Pro Retina behoort ook tot de mogelijkheden, alleen is wel ca. 600 euro duurder, terwijl je alleen een schermen bouwkwaliteit upgrade krijgt lijkt me?
Heeft iemand nog andere keuzes?
Ik ben recentelijk opzoek gegaan naar een nieuwe ultrabook. Dit i.v.m. een studie systeembeheer die ik binnenkort ga beginnen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Browsen, video kijken, vmware draaien.
Krijg ook vakken als databases en programmeren, wat allemaal vloeiend moet lopen.
Wat mag je laptop gaan kosten?
+- €1200
Eisen:
- 13/15"
- Full HD
- 4e i7/i5
-Onder 1.5 kg
Nu komen er 2 goede laptops uit de vergelijkingen de XPS 13 en Vaio Pro 13.
De XPS 13 van 1399, deze is na korting 1050 incl. verzenden met goede specs (I7 4500U, 256GB SSD, 8GB ram, touchscreen, 1,37 kg,).
Jammer genoeg zijn hier bijna geen reviews van te bekennen.
Maar voor deze prijs is het zeker het testen waard!
De Vaio Pro 13 komt met dezelfde specs op 1120 uit, wat mij het verschil niet waard lijkt. Het enige verschil is dat er een PCIe SSD inzit t.o.v. de Dell.
Een Macbook Pro Retina behoort ook tot de mogelijkheden, alleen is wel ca. 600 euro duurder, terwijl je alleen een schermen bouwkwaliteit upgrade krijgt lijkt me?
Heeft iemand nog andere keuzes?