Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06
Hoi allemaal,

Ik ben recentelijk opzoek gegaan naar een nieuwe ultrabook. Dit i.v.m. een studie systeembeheer die ik binnenkort ga beginnen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Browsen, video kijken, vmware draaien.
Krijg ook vakken als databases en programmeren, wat allemaal vloeiend moet lopen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
+- €1200

Eisen:
- 13/15"
- Full HD
- 4e i7/i5
-Onder 1.5 kg

Nu komen er 2 goede laptops uit de vergelijkingen de XPS 13 en Vaio Pro 13.
De XPS 13 van 1399, deze is na korting 1050 incl. verzenden met goede specs (I7 4500U, 256GB SSD, 8GB ram, touchscreen, 1,37 kg,).
Jammer genoeg zijn hier bijna geen reviews van te bekennen.
Maar voor deze prijs is het zeker het testen waard!

De Vaio Pro 13 komt met dezelfde specs op 1120 uit, wat mij het verschil niet waard lijkt. Het enige verschil is dat er een PCIe SSD inzit t.o.v. de Dell.

Een Macbook Pro Retina behoort ook tot de mogelijkheden, alleen is wel ca. 600 euro duurder, terwijl je alleen een schermen bouwkwaliteit upgrade krijgt lijkt me?

Heeft iemand nog andere keuzes?

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zoek zelf een laptop met ongeveer dezelfde eisen, ik denk dat ik voor de pricewatch: Sony Vaio Pro 13 SVP1321X9E Zwart. Een MBP zou voor mij geen optie zijn, veel te duur, en je krijgt er weinig voor terug.

• Poeksel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-11 14:35
Heb je bij de Vaio pro ook korting meegerekend? 8% met kortingscode en ook nog cashback.

Zie ook [Ervaringen] Sony Vaio Pro Series trouwens.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
De Vaio Pro is lichter en is ook verkrijgbaar met een mat scherm.
Of een i7 ipv een i5 veel nut heeft, zou ik als ik jou was ook even naar kijken. Vanwege de slechte koeling van ultrabooks kan de cpu toch niet continu op z'n max. klokfrequentie draaien.

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 19:24
Laatst was ik op zoek naar exact dit (nou ja, ultra book en rond dit budget, i7, 256gb ssd en 8gb geheugen). Ik ben uitgekomen op de XPS 13. Lijkt toch momenteel goede specs te zijn voor 'relatief' weinig (in vergelijking met andere ultrabooks). Als je de VIP korting meeneemt uiteraard.

Overigens, kijk in de pricewatch bij laptops, selecteer ultrabook. Onder hardeschijftype selecteer 'ssd' en onder CPU type selecteer 'i5 4200u' en 'i7 4500u'. En de lijst is ineens niet zo lang meer :)
Dat helpt ook wel.

Ik heb de XPS gekozen nadat voor mij persoonlijk de Vaio Pro iets tegen viel in het echt. Vond de afwerking niet zo goed als ik had gehoopt voor dit geld, iets te flexibel naar mijn smaak (maar anderen vinden dit weer geweldig) en qua design in het echt minder mooi dan op de foto.

Na echt teveel video's bekeken te hebben op youtube van de Dell en reviews gelezen te hebben van de vorige versie voor deze gekozen. Hopelijk valt ie niet tegen :).

Je kunt sowieso in het echt zo'n Vaio Pro gaan bekijken, en kijken of dat iets voor je is. Er gaat wat dat betreft niks boven even zelf bekijken, bevoelen en testen. Die Vaio Pro's zijn namelijk wel bizar licht, dat is wel weer een groot voordeel :)

• graphy
  • Laatst online: 06-10 19:45
Mag ik vragen hoe je op het bedrag komt van 1050 voor de xps 13? mij lukt het alleen maar om de VIP korting te krijgen en dan beland ik op 1270 incl. verzend kosten, bij voorbaat dank!!

edit: ik zie dat ik zonder BTW ook ongeveer op 1050 uitkom, maar ik ben student dus dit zal wel niet mogelijk zijn om hem te bestellen zonder btw..?

[ Voor 29% gewijzigd door graphy op 28-11-2013 16:16 . Reden: x ]

Verwijderd

Ik zou in ieder geval niet voor een HP gaan. Daar heb ik tot nu toe alleen nog maar slechte ervaringen mee gehad op het gebied van laptops!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06
graphy schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:07:
Mag ik vragen hoe je op het bedrag komt van 1050 voor de xps 13? mij lukt het alleen maar om de VIP korting te krijgen en dan beland ik op 1270 incl. verzend kosten, bij voorbaat dank!!

edit: ik zie dat ik zonder BTW ook ongeveer op 1050 uitkom, maar ik ben student dus dit zal wel niet mogelijk zijn om hem te bestellen zonder btw..?
2x vip korting en de black friday korting!

• graphy
  • Laatst online: 06-10 19:45
hmm, mij lukt het niet om allebij de codes te gebruiken, 1 lukt en bij de 2e gebeurt er niets :/

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 19:24
Gewoon eerst de vip code toepassen (via www.dell.nl/vip en dan even naar beneden scrollen en rechts op de pagina naar 'laptops en ultrabooks gaan', en dan de XPS 13 uitzoeken die je wilt).
Ik heb eerst de VIP code toegepast en daarna die 'cyber monday' code die nu te vinden is via de normale site (1X7X?4DGPLZJTP).

Eigenlijk hoort dit natuurlijk in kortingsbonnen topic, maar aangezien je het niet lukt beantwoord ik het toch maar even (alhoewel ik me afvraag of je er nog mee bezig bent :).

€1162 inclusief verzenden.. hmm.. je wordt wel iets ehh.. half genaaid bij Dell. Toen ik de laptop kocht was deze nog ~1240 inclusief BTW. Nu ineens is ie € 1399,- en krijg je 10% cyber monday korting.. ja ja.. toch, met 2x die 10% korting ben je in totaal ca 60 euro goedkoper uit dan toen ik hem bestelde eerder.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik moet zeggen dat de Fujitsu LIFEBOOK U904 er ook wel vet uitziet, maar die is iets boven budget. (Maken ze die dingen nog in Duitsland eigenlijk)

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Poeksel schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:12:
Heb je bij de Vaio pro ook korting meegerekend? 8% met kortingscode en ook nog cashback.

Zie ook [Ervaringen] Sony Vaio Pro Series trouwens.
Weet je zeker dat je zowel de cashback als de 8% kortingscode kunt gebruiken? Op spaarwinkelen.nl staat:
Bij het gebruik van een kortingscode welke niet via Spaarwinkelen.nl is gecommuniceerd kan een geld terug korting komen te vervallen.
Pagina: 1