StarMade sandbox game ala Minecraft in space!

Pagina: 1
Acties:

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://star-made.org/sites/default/files/styles/media_gallery_large/public/starmade-logo-final-flattened.png?itok=ZurXg-hi

Zijn er hier meer mensen bekend met het spel StarMade. Wat begon als een kleine mod van het spel Minecraft, groeide al snel uit naar een op zichzelf staande game. Het spel verkeerd nu nog in alpha fase en is voor nu volledig gratis. Daar waar het spel Minecraft sinds de beta, kwa ontwikkeling zo goed als stil is komen te staan, is StarMade heel snel aan het groeien.

Wat voor een spel is het? Denk aan Minecraft, met mooie werelden die je kunt verkennen, net als Minecraft. Maar het wordt pas interessant zodra je je eerste ruimteschip bouwt en opstijgt. Geen laadscherm, geen rare transitie, je vliegt zo de ruimte in. En daar begint het pas. Je hebt een heel universum met planeten, astroïdes en ruimte stations te verkennen. Het blijft ook niet bij kleine simpele ruimte schepen. De enige beperking is je eigen fantasie. Bouw hele ruimte armada's met fighters tot aan fregatten en Star destroyers (ala EVE Online).

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img853/5537/m8jc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w5xJ65V.jpg?1

Bouw een eigen fractie op een server, en bevecht de andere fracties. Of neem het op tegen de piraten.

Sla je scheep ontwerpen op, zodat je in shops simpel nieuwe schepen van hetzelfde ontwerp kunt aankopen. Maar let op! Alle ontwerpen die je opslaat kunnen ook aangekocht worden door piraten. Dit zorgt er voor dat je niet net als bij minecraft (met namen bij de mods van feed the beast) na verloop van tijd niets meer te vrezen hebt.

Zoals eerder gezegd verkeerd het spel nog in alpha fase. het spel bevat op zichzelf dus nog weinig content. Alles wat aanwezig is bestaat uit placeholders. Die opzichzelf ook niet verkeerd zijn.

Maar net als bij Minecraft draait het spel om User generated content.

Er zijn nog geen mods voor omdat dit in deze fase van de ontwikkeling enkel maar de ontwikkeling van het spel in de weg zou staan.

Link naar de website:
http://star-made.org/

Link naar HD texture pack:
https://star-made.org/content/texture-pack

StarMade is a minecraft inspired 3D sandbox space shooter.
•Explore: Explore space generated in real time around you
•Design: design you own ship or space station.
•Customize: create customized weapons, harvesting elements, shields and docking stations for your ship. Combine elements to groups to make your modules even more powerful.
•Multiplayer: full multi player: share control of your ship or design a ship together
•Destroy: destroy your enemies with your powerful weapons or just infiltrate an enemy ship. There already is a big arsenal of destructive modules: Missiles (normal, heat seeking and target chasing), Lasers, and Explosive modules that detonate on impact
•Salvage: salvage the ships of your fallen enemies to gain credits
•Physics: fully integrated modern physics engine for real box-on-box collisions
•Stealth: use radar jamming and cloaking modules for a surprise attack.
•Multiplatform: runs on windows, mac and linux
•Share: save, import & export your own ships as blueprints. You can upload your blueprints to any multi player server
•AI: fight your own creations alone or in coop mode
•Tutorial: interactive tutorial to learn the basics

Als iemand een betere topicstart kan maken is dat altijd welkom!

[ Voor 8% gewijzigd door Seth_Chaos op 29-11-2013 11:48 ]

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
Ik zit heel erg te wachten op star citizen en had van deze game nog niet gehoord. Ik ga deze zekers vanavond even proberen lijkt me echt een soort van spore (alleen hopelijk beter want spore was erg saai)

• Seth_Chaos
  • Niet online
Probeer een bewoonde server te joinen. Daar haal je het meeste plezier uit. En zorgt er voor dat je in early in game wat bescherming van andere spelers kunt genieten tegen piraten. Zeker in het begin zonder ondersteuning van gevorderde spelers maak je geen schijn van kans tegen piraten die het universum af struinen. Als het je in het begin teveel wordt kun je ook het piratenschip model weg mieteren zodat er geen piraten verschijnen. Dan heb je even de tijd om te leren hoe je een fatsoenlijk schip kunt bouwen.

Als je het met piraten speelt, bouw dan snel een heel simpel schip. Koop de basis materialen die je voor een groter schip nodig hebt bij de shop. Struin het universum af naar een verlaten ruimte station. Bouw daar een paar automated turrests op om je te verdedigen tegen piraten. (Als je aangevallen wordt verstop je dan diep in het ruimtestation tot de turrets hun ding gedaan hebben). En breek het station af voor materialen voor je schip en verkoop een deel bij een shop voor meer goede materialen die je nodig hebt.

Als je piraten wilt bevechten, denk dan vooral niet te klein. Kleine scheepjes maken geen schijn van kans.

En houdt er rekening mee dat schepen radar hebben. Ze merken je veel eerder op via radar dan dat ze je kunnen zien. Piraten kunnen je dus weer inhalen als je niet tot buiten hun radar bereik bent gevlogen. Naast het gegeven dat ze je blijven zoeken.

En als je je afvraagt waarom piraten keer op keer van je winnen, is er maar één antwoord. Ship design. Een mooi ogend schip bouwen is één ding. Een goed functionerend schip bouwen is een classe apart. Het ontwerpen van de systeem onderdelen van het schip kost veel meer tijd dan de looks van het exterieur.

[ Voor 9% gewijzigd door Seth_Chaos op 28-11-2013 15:44 ]

• GMavak
Ik zal eens kijken wat ik voor stuff kan bouwen heb er in ieder geval zin in :)
stel je speelt gewoon alleen singleplayer kun je dan je ship verplaatsen naar een multi server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Het schip niet. Je kan een blueprint van het schip maken en die importeren in de multiplayer server, waar je vervolgens je schip in een shop kunt kopen. Al kost dat een hoop credits. Dit stelt je in staat om van server te verhuizen, zonder al je werk kwijt te raken. Al je bouwwerken kun je gewoon meenemen.

Installeer ook een 256x256 texture pack, dan ziet het spel er veel beter uit. In tegenstelling tot Minecraft heeft dit weinig impact op de performance.

Binnenkort komt er een nieuwe update uit met eindelijk weer wat nieuwe features. Laatste paar weken heeft de maker zich volledig gefocused op de bugs in het spel. Nu het spel nagenoeg bug vrij is gaan we weer leuke nieuwe features zien.

Het eerste wat in de planning staat is nieuwe player models. De player models zijn stukken beter dan de vorige, en of die van Minecraft. Daarbij lijkt dan ook eindelijk echte blockmining bij geintroduceerd te worden doormiddel van tools. (In plaats van er gewoon op te klikken en de blocks instant in je inventory verschijnen).

Ook is hij druk bezig met chain docking mogelijk te maken, zodat je bijvoorbeeld turrets op turrets kunt plaatsen.

[ Voor 50% gewijzigd door Seth_Chaos op 29-11-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Ik ben op het moment bezig met een 600 meter lange drone carrier, om die vervelende fracties aan te pakken met hun doomsday weapons. Veel spelers bouwen enorme vliegende kanonnen die zelfs de grootste captial ships met enkele schoten in tweeën schieten. Helaas voor hun heb je geen drol aan die doomsday weapons wanneer je omringt bent door honderden drones die als vervelende vliegen om je heen zoemen. :P Lang leven de physics in dit spel! Die doomsday ships zijn zo groot dat het een eeuwigheid duurt voor ze ook maar op één drone weten te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Player models? heb ik nog niet gezien ik vloog zegmaar meer en deels door het schip :s ook door mijn eigen ship . Ik denk dat ik er gewoon even meer tijd in moet steken om alles te leren en een goed ship te maken. Had er eentje gemaakt maar toen zoals je al zei 10+ pirates en in 2 sec boem kapot.
dus kan weer hellemaal opnieuw beginnen :) is er btw een leuke server waar ik op kan spelen?

Vanavond ga ik maar is verder spelen vindt het concept nogsteeds zeer awsum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
rushteamc.com:4242 Is een Nederlandse server. Die is wel aardig. Ja elke speler heeft een playermodel waar je een skin overheen kunt plakken. Standaard zweef je door de ruimte in je ruimte pak. Je kunt een gravity generator op je schip plaatsen, waardoor je echt door je schip kunt lopen. Je schip zelf heeft twee modes. Build mode en fly mode. In buildmode kun je door je hele schip heen vliegen. Daarnaast kun je uit je ship core stappen waarna je je schip vrij kunt verkennen. Mits je schip überhaupt een interieur heeft.

Op de site staat ook een lijst met alle officiele servers.

[ Voor 24% gewijzigd door Seth_Chaos op 29-11-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Holy crap. Ik kwam dit net toevallig tegen en heb nu wat filmpjes gezien. Dit ga ik zeker van het weekend eens proberen. Ziet er retegaaf uit.

Minecraft was addictive, tot het opeens saai werd. Misschien dat dit weer wat leven in de brouwerij brengt!

EDIT2:

Hoe staat dit tot Space Engineers ? Lijkt op zelfde neer te komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Oxidda op 29-11-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Vooral de stijl is anders al ziet space engineers er zerek goed uit :o spaceship game fans kunnen blij zijn volgend jaar vele games in dit genre komen uit :o
Oxidda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:16:
Holy crap. Ik kwam dit net toevallig tegen en heb nu wat filmpjes gezien. Dit ga ik zeker van het weekend eens proberen. Ziet er retegaaf uit.

Minecraft was addictive, tot het opeens saai werd. Misschien dat dit weer wat leven in de brouwerij brengt!

EDIT2:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Oxidda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:16:

EDIT2:

Space engineers is nog wat beperkter. Nog geen planeten, geen multiplayer, geen NPC vijanden. En zodra het volwassen genoeg is om de mod community erop los te laten verwacht ik dat veel van de mods voor minecraft geport zullen worden naar StarMade.

Hier nog een filmpje van een aardig geslaagde build:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:03

Luukwa

o/

Verkeerd gelezen.

Vanavond proberen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Luukwa op 02-12-2013 09:23 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Ik heb het van het weekend even gespeeld. Werd elke keer neergehaald door priaten, denk dat ik iets verkeerd deed oid.

Spawn je trouwens altijd op een space station en nooit op een planeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Oxidda schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:09:
Ik heb het van het weekend even gespeeld. Werd elke keer neergehaald door priaten, denk dat ik iets verkeerd deed oid.

Spawn je trouwens altijd op een space station en nooit op een planeet?
Je spawnt in deze alpha altijd naast een shop, geen space station. Je kan je spawn wel verzetten.

Gebruik missile launchers van 32 blocks per stuk. Gebruik dikke schilden van minimaal 20 blocks. En stel je missles in zodat ze sneller zijn dan de pirates kunnen vliegen. Dan maak je een kans. Gebruik ook reenfoced hull om minder snel aan flarden geschoten te worden.

En sla je scheep ontwerpen op. De piraten gebruiken jouw ontwerpen ook. Dus dan is de kans groter dat je tegenover een piraat met hetzelfde ontwerp komt te staan. ;) Het standaard ontwerp van de piraten is vrij goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Seth_Chaos op 02-12-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:17

Oxigeon

En zo is dat!

Misschien dat ik vanavond ook maar eens ga kijken wat dit voor een game is.

EDIT: Helaas kan ik nergens de system requirements vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Oxigeon op 10-12-2013 08:47 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:03

Luukwa

o/

Het is een leuk concept, maar nog niet goed uitgewerkt.
Ik vind er niet veel aan, dat is mijn mening.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb er vorig weekend even mee gespeeld en het wordt toch heel vlug nachtwerk.
Verslavend leuk spelletje, het geeft een heel gaaf gevoel als je rond "vliegt" / zweeft in je eigen ruimtevaartuig. In mijn geval kwam dat eerst niet veel verder dan een geel blok Goudse kaas, maar het was een leuk begin!

Wel loop ik tegen een aantal problemen aan, ik hoop dat iemand hier mij er mee kan helpen.
Hoe kan je in dezelfde wereld opnieuw spawnen? Wanneer je doodgaat verlies je 10% van je geld. Hierdoor wordt het moeilijk om onderdelen voor een nieuw schip te kopen.
De enige manier die ik weet om opnieuw te starten is door via de instellingen van de launcher de volledige wereld te verwijderen en opnieuw te beginnen.
Is hier een gemakkelijke manier voor?

Daarnaast heb ik (net als andere beginnende spelers) veel problemen met die piraten. Heb je eindelijk een mooi ruimteschip en ben je op weg naar je eerste planeet (wat overigens verschrikkelijk lang duurt om die dingen te bereiken als je maar 50km/h vliegt), dan komen die piraten in tienvoud achter je aan gevlogen.
Punt is dat je ze ook niet meer kwijt raakt, zijn er bepaalde safezones voor piraten of is er een eenvoudige manier om ze kwijt te raken?
En als je doodgaat, je spawnt weer bij de shop. Hoe kan je nu gemakkelijk naar je schip toe wat nu ergens in de ruimte rond zweeft? Ik heb dit al met teleportcommando's geprobeerd, maar dit wilde nog niet echt lukken.

Tot slot, een laatste vraag, dit zal waarschijnlijk ook ergens op een wiki staan, maar kon het zo niet vinden. Hoe sla je je ontwerpen van je ruimteschepen op?

Bedankt alvast voor het lezen van deze laptekst en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik zweef nog ergens hulpeloos rond in de Starmade ruimte!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Andiaen schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:58:
Ik heb er vorig weekend even mee gespeeld en het wordt toch heel vlug nachtwerk.
Verslavend leuk spelletje, het geeft een heel gaaf gevoel als je rond "vliegt" / zweeft in je eigen ruimtevaartuig. In mijn geval kwam dat eerst niet veel verder dan een geel blok Goudse kaas, maar het was een leuk begin!

Wel loop ik tegen een aantal problemen aan, ik hoop dat iemand hier mij er mee kan helpen.
Hoe kan je in dezelfde wereld opnieuw spawnen? Wanneer je doodgaat verlies je 10% van je geld. Hierdoor wordt het moeilijk om onderdelen voor een nieuw schip te kopen.
De enige manier die ik weet om opnieuw te starten is door via de instellingen van de launcher de volledige wereld te verwijderen en opnieuw te beginnen.
Is hier een gemakkelijke manier voor?

Daarnaast heb ik (net als andere beginnende spelers) veel problemen met die piraten. Heb je eindelijk een mooi ruimteschip en ben je op weg naar je eerste planeet (wat overigens verschrikkelijk lang duurt om die dingen te bereiken als je maar 50km/h vliegt), dan komen die piraten in tienvoud achter je aan gevlogen.
Punt is dat je ze ook niet meer kwijt raakt, zijn er bepaalde safezones voor piraten of is er een eenvoudige manier om ze kwijt te raken?
En als je doodgaat, je spawnt weer bij de shop. Hoe kan je nu gemakkelijk naar je schip toe wat nu ergens in de ruimte rond zweeft? Ik heb dit al met teleportcommando's geprobeerd, maar dit wilde nog niet echt lukken.

Tot slot, een laatste vraag, dit zal waarschijnlijk ook ergens op een wiki staan, maar kon het zo niet vinden. Hoe sla je je ontwerpen van je ruimteschepen op?

Bedankt alvast voor het lezen van deze laptekst en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik zweef nog ergens hulpeloos rond in de Starmade ruimte!
Je kan een nieuwe naam kiezen, waarna je weer met een nieuw budget spawned.
Je kunt gewoon een shipcore kopen en daarmee naar je schip vliegen.
Ship designs sla je in het shop menu op.
De oplossing voor piraten, is turrets bouwen.
Die zijn relatief goedkoop te maken, en schieten zelf op piraten.

Het uiteindelijke spel zal vast safe zones krijgen. Net als dat het uitgebreide NPC civilisaties krijgt. Maar voor nu kunnen we aanklooien met wat van de alpha af is, en dat is al erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn starmade start niet op!

het opent gewoon, maar dan, zodra het op 100% geladen staat, is het weg. dan gaat het scherm gewoon weg. weet iemand hoe ik dit kan fixen?

alvast bedankt.
Pagina: 1