Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik heb een probleem met mijn VPS. Er draait Windows Server 2008 op. Zelf weinig ervaring met serverbeheer voor Windows. Maar het stelt allemaal ook niet zo heel veel voor. Bedrijfsnetwerkje voor 3 mensen en verder geen speciale dingen. We gebruiken hem voor versiebeheer en netwerkdrive. Ik ging updates uitvoeren en hij komt in een BSOD terecht. Nu blijft de server in een loop hangen van opstarten. Eventueel kan ik ingrijpen in de recovery console. Maar mijn vraag is, waar ligt het probleem?
  • Is het windows server die corrupte security updates uitvoert.
  • Is het de VPS hosting die geen goede virtualisatie levert waardoor windows server niet meer kan opstarten en geen adequate support leveren om dit probleem te verhelpen.
  • Schiet hier mijn eigen serverbeheer kennis tekort?
Ik heb verder geen drivers of driver instellingen aangepast, dus mijn verwachting is dat een BSOD nooit mag voorkomen. En als het voorkomt dan ben ik niet degene die het kan of zou moeten oplossen. Ik zou even jullie mening hierover willen horen.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je geeft aan dat het probleem zich voordoet sinds je updates bent gaan uitvoeren dus dan dien je even te vermelden welke updates het precies betreft.

Verder zou je eens WHOCRASHED kunnen draaien om op een eenvoudige manier meer inzicht te krijgen in de oorzaak van het BSOD.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je wilt dat we meedenken met de techniek (incl. de schuldvraag), zal je ook wat meer informatie moeten geven over de concrete situatie. Dan is 'een BSOD' te vaag: o.a. welke STOP-code precies?
En als het voorkomt dan ben ik niet degene die het kan of zou moeten oplossen. Ik zou even jullie mening hierover willen horen.
Als je van jezelf zegt het niet te kunnen, zal je iemand moeten (laten) inhuren. Als je vermoedt dat de hoster "schuldig" is (bijv hardwareprobleem, of aanpassing van de virtualisatiesoftware), dan zou je dat kunnen overwegen.
offtopic:
Ik neem aan dat je fatsoenlijke backups hebt. Anders wil je daarmee beginnen voor je partijen gaat beschuldigen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
De BSOD komt niet meer voor. De computer start automatisch opnieuw op, dus ik krijg nu verder niks meer te zien. Ik weet ook niet welke code het was. Volgens mij is WHOCRASHED een GUI achtig programma, maar zo ver kom ik niet eens in het systeem. Dus dat is mijn probleem. Volgens mij is dit een probleem in de (viruele) infrastructuur die mij geleverd wordt. Maar ik kan het lastig aantonen. Het enige dat ik heb is een console en RDP werkt ook niet meer nu. Ik zou niet weten wat een externe consultant zou kunnen doen als het probleem ligt bij de VPS provider. Daarom vind ik de schuldvraag zo belangrijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hebben we het over een VPS van een of enkele tientjes per maand, of een volledig beheerde server? Als dat tweede kan je veel meer verwachten van de hoster. Ik ga even uit van het eerste.

Het standpunt van de hoster zal vast 'nietes' zijn (behalve als alle klanten last hebben). Dan is het dus zaak om goed beargumenteerd 'welles' te kunnen zeggen. Maar dat gaat alleen met concrete en correcte informatie.
Logfiles, de inhoud van minidumps (bijv met http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html),
Het enige dat ik heb is een console en RDP werkt ook niet meer nu.
Hoe bedoel, werkt het niet meer of staat het gewoon niet aan / heb je er de rechten niet voor?

Dan is stap 1 vast niet de schuldvraag, maar het komen tot een oplossing. Als je niet meer (met adminrechten) kunt inloggen kom je vast toch bij de hoster, wat zegen ze daar?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Waarschijnlijk kan de hoster de VPS gewoon vanuit de hypervisor besturen en in safe mode proberen te starten of een snapshot terug zetten.
Pagina: 1