Win8.1 en Folder redirect naar NAS

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 06:47
All,

Ik heb sinds deze week een Synology DS213+, hier heb ik voor de mensen in mijn huis homedirs op gemaakt,
vervolgens heb ik bij iedereen de desktop, downloads folder, documents folder enz.. geredirect naar deze homedirs.

Werkt allemaal prima, echter loop ik tegen een klein probleempje aan.
Ik heb net een nieuwe pc gekocht, welke redelijk rap kan booten,
met tot gevolg dat ik al op mijn desktop zit, voordat de shares goed geladen zijn.

Windows gaat hierdoor meldingen geven omdat ie niet met alle netwerkshares kan connecten.

enkele seconden later zijn ze alsnog in de lucht, maar moet ik desktop refreshen enzo, om al mn data te zien.

is er een manier om windows te laten wachten met inloggen totdat het netwerk volledig operationeel is ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als 't Windows 8 Pro is, kan je via lokaal GPO 'm laten wachten op netwerk voordat 't kan aanmelden. Heb je geen pro, dan zal je 't via een registerinstelling direct moeten doen (effectief hetzelfde resultaat). Je krijgt dan wel iets later je login optie, maar bent wel gegarandeerd dat je shares actief zijn bij aanmelden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• theezeefje
ik heb idd pro. alleen nog geen ervaring met GPO....

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet erg, het spreekt allemaal voor zich en er is goede uitleg wat 't doet. Gewoon gpedit.msc openen vanaf het start scherm. Dan de instelling onder Computer Configuratie > Administrative Template zoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• theezeefje
Super, ga ik zo ff proberen !

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 09:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

je kan je boot tijden in msconfig aanpassen
Pagina: 1