Toon posts:

Verzoek voor hulp, Sony Playstation Netwerk account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op 7 oktober 2013 heeft Sony de gebruikersvoorwaarden aangepast voor Playstation Plus. De verandering heeft betrekking op het automatisch verlengen van deze dienst in plaats van een eenmalige aanschaf die na drie maanden automatisch stopt.

Deze aanpassing in de gebruikersvoorwaarden is zonder overeenstemming en/of toestemming met de klant gebeurt. Dit is op zich al heel merkwaardig aangezien het financiële impact heeft voor de klant. Volgens mij moet de klant hiervoor akkoord gaan voordat deze aangepaste overeenkomst geldig is.

Op 10 oktober 2013 (2 ½ dag erna) krijg ik een bericht binnen dat Sony een bedrag van mijn credit card heeft geboekt om de klanten portemonnee voldoende saldo te geven, vervolgens is uit de klanten portemonnee het bedrag genomen om de playstation plus dienst te betalen. Bovenstaande financiële transactie zijn zonder toestemming van de klant door Sony uitgevoerd.

Ik heb daarop actie ondernomen door het geld via de creditcard maatschappij te laten terugboeken. Sony heeft daarop besloten mijn Sony netwerk account te blokkeren. Dit is zeer merkwaardig want hierdoor kan ik niet meer bij eerder aangeschafte spel content (DLC) en andere spel gerelateerde op items. Mijn Sony netwerk account is op dit moment dus gegijzeld en ik mag niet bij mijn eigen aangekochte items.

Ik heb vervolgens met Sony contact gezocht (email) en de situatie uitgelegd. Ze zijn echter niet voor reden vatbaar en willen het account alleen vrijgeven als ik de "openstaande" factuur betaal.

De volgende klachten heb ik nu:
- Er is zonder autorisatie geld afgeschreven van een Credit Card om de Sony klanten portemonnee te vullen;
- Er is vanuit de Sony klanten portemonnee geld afgeboekt voor een spel dienst die eenmalig is aangekocht en automatisch is verlopen;
- Er is door Sony een overeenkomst dusdanig gewijzigd dat dit financieele gevolgen heeft voor een klant, zonder overeenstemming met de klant;
- De wijze van bekend making van wijziging overeenkomt via een email bericht is absolute onvoldoende;
- De tijdsduur tussen wijziging en financiële consequenties is absurt kort (2 ½ dag);
- Er wordt toegang ontzegt naar aangekochte spel content door middel van het gijzelen van een account. Ik heb werkelijk waar alles geprobeerd om het op een nette manier op te lossen. Helaas zonder resultaat. Ik hoop dat dit medium meer invloed heeft.

Verzoek voor hulp,
Ik verwacht dat er veel andere Sony klanten zijn die van deze misstappen de dupe zijn.
Graag hiervan een bevestiging, samen staan we wellicht sterker.

Graag hoor ik welke legitieme stappen er door de slachtoffers genomen kunnen worden om dit probleem op te lossen.
Daarnaast graag tips en/of doorverwijzingen naar andere forums die ons hiermee kunnen helpen.

Indien dit niet het juiste medium is om dit soort kwesties bekend te maken en te verzoeken om hulp hoor ik het graag.

Indien er een Sony medewerker is die het probleem wel erkend, zich erin wil verdiepen en oplossen, mijn case nummer is: [case:9538367]

Elke positieve bijdrage wordt enorm gewaardeerd, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Marcel