Toon posts:

Computer voor school gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik wil graag een nieuwe computer, hij hoeft niet al te groot te zijn en ik heb zelf even een lijstje opgesteld
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3330 Boxed€ 150,80€ 150,80
1MSI H61M-P31/W8€ 32,25€ 32,25
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 33,18€ 33,18
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,90€ 62,90
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,90€ 14,90
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 34,99€ 34,99
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 72,90€ 72,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 452,82

Dit is wat ik heb maar nu heb ik een aantal vragen.
-Passen de SSD, HDD en optische drive in de kast?
-Als de SSD past, heb ik dan zo'n bracket nodig?

Mijn budget is tot E 450,- en ik wil eigenlijk alleen maar goedkoper dan dit lijstje hierboven.
Ik hoef geen grafische kaart, dat investeer ik liever in de processor en heb liever ook geen AMD.
Ik ga de computer gebruiken voor dingen zoals office, internet en films kijken.

MVG

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als het alleen voor office, internet en films is, kom je ruim toe met een i3 hoor. 4GB ram is dan ook voldoende.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 112,10€ 112,10
1ASRock H81M-HDS€ 43,78€ 43,78
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 33,18€ 33,18
1Mushkin Blackline 4GB (2x2GB) DDR3 PC3-12800 8-8-8-24€ 34,50€ 34,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,39€ 13,39
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,56€ 32,56
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 398,41

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:41:
[...] hij hoeft niet al te groot te zijn [...]
Hij hoeft niet groot te zijn? :)

Als je op de kosten wilt letten, dan kun je overwegen of je een SSD echt nodig hebt. En wellicht het geld van de SSD in een grotere HDD stoppen, als je meer ruimte nodig hebt voor je films.
Een i5 heeft betere performance dan een i3, maar is jou de bijna 40 euro meer waard? Op dit moment is geheugen vrij duur, dus ik zou bij 4GB blijven - zou ook genoeg moeten zijn als je geen dingen gaat doen, zoals foto/video bewerken of virtuele machines opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf wel graag i5, gewoon ook voor de toekomst. de SSD wil ik wel echt graag en dan zeker een 120GB.

Wie kan me helpen met deze vragen?
Passen de SSD, HDD en optische drive in de kast?
-Als de SSD past, heb ik dan zo'n bracket nodig?

• Jolke
Zoek eerst even de informatie op van de fabrikant van de kast, daar staat dat echt wel in. Eigen inzet is hier wel gewenst :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik snap het allemaal niet zo goed, het is mijn eerste computer build en ben echt een leek met dit soort dingen. Ik gok dat het wel past maar heb ik geen HDD Bracket nodig?

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28
Is een SSHD geen mogelijkheid? met zo'n ding starten je Windows en programma's lekker snel op en je hebt genoeg opslagruimte.

pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:29:
Ja ik snap het allemaal niet zo goed, het is mijn eerste computer build en ben echt een leek met dit soort dingen. Ik gok dat het wel past maar heb ik geen HDD Bracket nodig?
Als je bij het product naar specificaties gaat en daar onderaan op de "Productinformatie van de fabrikant" klikt dan ga je als het goed is naar de productpagina op de website van de fabrikant. :)
Daar zie je het volgende:
Drive bay capacity: 2 - 3.5" HDD or 3 - 2.5" SSD or 1 - 3.5" HDD + 1 - 2.5" SSD

• Jolke
Thanks, SmokingCrop kauw maar weer voor :)

• SmokingCrop
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:28:
Thanks, SmokingCrop kauw maar weer voor :)
Ik vind het al mooi dat hij zelf een deftig systeem had :+
Ik vertel hem gewoon hoe hij het kan vinden met de oplossing er al bij. Zelf haat ik het als mensen zo een lichte aanwijzing geven over iets waarbij je dan uiteindelijk misschien niet eens weet of je nu juist bent of niet..

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Vind zelf ook goed dat Computersukkel toch al zelf een systeem heeft bijeen gebokst, de helft van de andere topics komen soms niet zo ver...

Anyway, bracket voor een SSD? Wat is er mis met plakband lol. Er zitten geen bewegende onderdelen in, wordt niet echt warm. Als er geen voorziening voor is dan plak je het gewoon ergens in je case ;)

Wat bedoel je met films kijken? Heb je daar veel opslag ruimte voor nodig? Eventueel kom je alleen met de SSD al toe. Liever een SSD en geen HDD dan enkel een HDD!!!! PC zonder SSD is niet meer van deze tijd, zelfs voor een budget office PC.

Hybride drives zijn een oplossing maar ik zou de volgende generatie daarvan afwachten.

• Jolke
Inrage schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:45:
PC zonder SSD is niet meer van deze tijd, zelfs voor een budget office PC.
Wat maakt dat nou uit of het van deze tijd is? Het gaat er gewoon om of het werkt.

• SmokingCrop
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:57:
[...]
Wat maakt dat nou uit of het van deze tijd is? Het gaat er gewoon om of het werkt.
omdat vroeger SSD's belachelijk duur waren en nu niet meer :)
Het is echt een verademing om na een paar jaar nog steeds een super responsive systeem te hebben.

• Jolke
Helemaal mee eens :)
Maar dat doet niets af aan het feit of het van deze tijd is, i.e. trend/mode gevoelig is. Je neemt een SSD omdat deze snel is, niet omdat je buurman er ook een heeft.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Man wat kan jij zeiken...

Voor hetzelfde geld als een HDD heb je een SSD wat echt een verademing is kwa snappyness van je systeem... als hij geen grote opslag nodig heeft is de keuze snel gemaakt. Een HDD kan je altijd nog toevoegen later of een externe gebruiken wat ook al eens handig wil zijn... (dat is een voorbeeld daar moet je niet op inhakken...)

Een PC met SSD is "van deze tijd" omdat het betaalbaar is en aansluit met de rest van de hardware (van deze tijd). HDDs zijn al jaren het traagste onderdeel van moderne PCs, er werd maar heel kleine vooruitgang geboekt, en nu is er ineens een spong vooruit die je niet kan negeren.

"Van deze tijd" heeft voor mij niks met mode of trends te maken. Het is hier een hardware forum het gaat om performance niet om kleurtjes oid...

Het gaat er dus niet om "of het werkt" zoals jij zegt. Het gaat er om dat het snel werkt. Op die manier wil ik maar aantonen dat het lijkt alsof je enkel leest wat je wil lezen...

[ Voor 10% gewijzigd door Inrage op 29-11-2013 15:33 ]

• Jolke
I'll just ignore that :)
Voor hetzelfde geld als een HDD heb je een SSD wat echt een verademing is kwa snappyness van je systeem... als hij geen grote opslag nodig heeft is de keuze snel gemaakt. Een HDD kan je altijd nog toevoegen later of een externe gebruiken wat ook al eens handig wil zijn... (dat is een voorbeeld daar moet je niet op inhakken...)
Klopt, als het gaat om snelheid, maar zeker niet om capaciteit.
"Van deze tijd" heeft voor mij niks met mode of trends te maken. Het is hier een hardware forum het gaat om performance niet om kleurtjes oid...
Ik heb het zeker niet over trends of mode, ik maakte juist de comment dat het leek alsof er een trend was om een SSD te moeten nemen. Ik hoef geen SSD omdat mijn buurman er een heeft, ik wil zo'n ding omdat die snel is.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Zie je mail straks
.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.