Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
http://www.publiekrechten...n-van-artikel-6-grondwet/Aarass en Vermeulen noemen onder andere als criteria dat er sprake moet zijn van een zekere historische inbedding, een zekere coherente wereldbeschouwing en een stelsel van ethische normen.
Maar zoals daar ook geschreven wordt, ik denk niet dat er bepaalde regels aan te hangen valt. ook de genoemde criteria valt over te twisten als je zo eens leest wat er in boeken verzonnen is.
In theorie zou jij ook gewoon iets raars kunnen verzinnen en proberen dat door de wet heen te krijgen. Hoe zou dat anders zijn dan hedendaagse geloven?
Het probleem zit hem denk ik in het feit dat een vergiet een duidelijke satire is, het lijkt wel een screenplay van South Park. Die oude geloven zijn door de tijd gewoon heersend geworden, en die zijn meegenomen met de standaarden van vandaag.
Als jij genoeg aanhangers hebt en je gaat op de nek zitten van de politiek dan is er geen reden waarom het niet mogelijk zou zijn. Je moet wel een redelijk ''serieus''(?) verhaal hebben natuurlijk.
Overigens is dit verhaal al 2 jaar oud, de beste man had in iets van 2008 al een foto laten maken met een vergiet op zijn hoofd op het rijbewijs. In 2011, 3 jaar later, is het pas erkend en toegestaan.
Grappig en triest is dat de mensen die zo op de foto willen, duidelijk niet hebben opgelet. De officiele klederdracht van het pastafarianisme is een piratenoutfit, met ooglapje en papagaai...
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 27-11-2013 23:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens mij is de grap juist dat dit hele bedenksel een parodie maakt van georganiseerde religie. Verwijzen naar een officieel hoofddeksel lijkt me dan wat ironisch. * Edmin is pastafarian... volgens fbgambieter schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:47:
Grappig en triest is dat de mensen die zo op de foto willen, duidelijk niet hebben opgelet. De officiele klederdracht van het pastafarianisme is een piratenoutfit, met ooglapje en papagaai...
Heb je The FSM Gospel wel gelezen?Edmin schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:53:
Volgens mij is de grap juist dat dit hele bedenksel een parodie maakt van georganiseerde religie. Verwijzen naar een officieel hoofddeksel lijkt me dan wat ironisch. * Edmin is pastafarian... volgens fb
Die nep-FSM aanhangers...Furthermore, it is disrespectful to teach our beliefs without wearing His chosen outfit, which of course is full pirate regalia.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
http://www.nu.nl/algemeen...et-clown-als-pasfoto.htmlHari-Bo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:20:
Dus al ga ik naar de gemeente mijn ID verlengen en stellig volhoud dat ik een pastafarian ben dan kan ik met een vergiet op mijn hoofd op de foto.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Detecteer ik daar nu een "No true Pastafarian"-argument?gambieter schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:47:
Ja en neeDido schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:59:
Detecteer ik daar nu een "No true Pastafarian"-argument?
Het is alsof mensen claimen een Titanic-fan te zijn, en dan met teksten uit The Poseidon Adventure komen (ach, het gaat allebei over cruise-schepen).
Om de analogie nog maar even door te trekken: ik vind dat ware Pastafarians een vergiet moeten dragen, want daarmee kom je dichter tot FSM. En zo maken we onszelf met deze discussie direct net zo belachelijk als al die splintergroeperingen van het Christendom, die het niet eens zijn over de juiste interpretatie van de bijbel.
Het gemaakte punt gaat trouwens niet alleen voor religie op, maar ook voor andere ideologische stromingen. Alleen is het moeilijker zich gekrenkt voor te doen als men een marktwerking- of overheidscontrole- voorstander of tegenstander is, en het zal niet te zien zijn op je paspoortfoto.
Het punt met die hoofddeksels op de foto van je paspoort en zo is natuurlijk dat de Pastafarians er juist stiekem op hopen dat dat verboden wordt. Maar om dat te verbieden zonder discriminatie zullen andere hoofddeksels op de foto zoals hoofddoekjes, boerka's, keppeltjes, tulbanden, etc. ook verboden moeten worden. En daar is het de Pastafarians natuurlijk om te doen.Hari-Bo schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:39:
[...] Niet dat ik de ambitie heb om een vergiet op mijn ID te staan, maar ik vraag het me gewoon af...

(Maar dat zullen de Pastafarians logischer wijze natuurlijk nooit toegeven...)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee dat is geen vooroordeel, dat is een feit. Maar ik zeg al, ze zullen dat natuurlijk nooit toegeven. En dat is hun goed recht en dat begrijp ik prima, van mij mag iedereen met een vergiet op de foto.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik hou wel van op een grappige manier spot drijven met religie, als je er vanuit een afstandje naar kijkt is het ook echt de grootste kul in de wereld. Dat we zoveel tijd aan kul besteden... moet je je voorstellen wat enorme hoeveelheid tijd er zou vrij komen als we dat niet meer deden (buiten natuurlijk the obvious: een hoop minder ellende in de wereld).
En dat is dus echt de grootste, zelfverzonnen onzin. En een mooi cirkeltje: als iemand zegt dat (a) incorrect is, dan zet je (b) in werking. Mooi religieus gedacht, maar het zegt alleen wat over je eigen redenering, niet over de motivatie of intentie van andere mensen.Fiber schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:30:
(a) Nee dat is geen vooroordeel, dat is een feit. (b) Maar ik zeg al, ze zullen dat natuurlijk nooit toegeven.
Dat kan nog steeds hoorEdmin schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:28:
In de 17e eeuw zou ik branden voor mijn ideeën; dat is zo
Wellicht dat dat helpt on een godsdienst op de kaart te krijgen: een stel ketters verbranden. Het heeft een aantal sucesvolle religies in ieder geval geen windeieren gelegd...
En als de Pastafarians een weloverwogen keuze maken betreffende de te verbranden ketters...
Ik zie mogelijkheden
Kijk Fiber, dit is wat er gebeurd als je de religie van Gambieter aanvalt....gambieter schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:11:
[...]
En dat is dus echt de grootste, zelfverzonnen onzin. En een mooi cirkeltje: als iemand zegt dat (a) incorrect is, dan zet je (b) in werking. Mooi religieus gedacht, maar het zegt alleen wat over je eigen redenering, niet over de motivatie of intentie van andere mensen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Nope, dat krijg je als iemand vervelende discussietrucjes gebruikt. Bovenstaande valt daar ook onder. Het is jammer dat dit topic steeds minder W&L-waardig aan het worden is door bepaalde posts.thewizard2006 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:32:
Kijk Fiber, dit is wat er gebeurd als je de religie van Gambieter aanvalt....
Vandaar dat ik hier maar een slotje aanhang, als de TS wil stel ik voor dat hij een nieuw topic maakt, waarbij de discussie on-topic blijft ipv wat er nu gebeurt.
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 28-11-2013 14:38 ]
Dit topic is gesloten.