Toon posts:

Sloom internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb een probleem en ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Ik woon in Veendam, en in Veendam zijn alleen maar internet abbo's tot 50 mb. Alleen van KPN en Tele 2.

Momenteel heb ik zo'n abbonement en ik kan gewoon niet fatsoenlijk een potje Call of Duty of Battlefield spelen of ik loop al schokkend door de map.

Mijn signaal sterkte is rond de 80 procent, ik gebruik een Thomson TG789vn. Mijn NAT type is 2 en port forwarden is gewoon niet te doen.

Ben ik ten dode opgeschreven, of kan een nieuwe router misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:56
http://www.speedtest.net al geprobeerd? Wat zegt hij daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3129560231.png
Dit zijn de resultaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien eens met een kabel proberen ipv draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hurricane schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:28:
Misschien eens met een kabel proberen ipv draadloos.
Een kabel haalt helaas de kamer waar ik zit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07

D4NG3R

kiwi

:)

Dan moet je een langere kabel kopen? Je kan tot 100m gaan met regulier CAT5e.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:30:
Dan moet je een langere kabel kopen? Je kan tot 100m gaan met regulier CAT5e.
Mocht ik een kabel willen trekken, dan gaat hij helemaal over de trap door de overloop en dan kunnen sommige deuren niet dicht. En helaas vind de vrouw des huizes dat niet goed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:37
Of zet heel ff je pc in een ruimte waar je wel met kabel terecht kan. Testen. Is t dan beter? Ruzie maken met vrouw. Niet beter? Router de schuld geven, of storingen, of aansluitingen ets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:34:
Of zet heel ff je pc in een ruimte waar je wel met kabel terecht kan. Testen. Is t dan beter? Ruzie maken met vrouw. Niet beter? Router de schuld geven, of storingen, of aansluitingen ets.
Het betreft een kamer met tv, consoles en een computer. Het gaat me eigenlijk er vooral om dat het console goed bereik krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:32:
[...]

Mocht ik een kabel willen trekken, dan gaat hij helemaal over de trap door de overloop en dan kunnen sommige deuren niet dicht. En helaas vind de vrouw des huizes dat niet goed |:(
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan een oplossing zijn ja!
Maar is het niet hardware (of software) matig op te lossen dmv bijvoorbeeld een nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16
Je kan eventueel ook nog een internet over stopcontact setje van bijvoorbeeld Devolo proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:48:
Je kan eventueel ook nog een internet over stopcontact setje van bijvoorbeeld Devolo proberen :)
Klopt! Zat ik ook aan te denken, maar heeft dat erg nut met rond de 80% bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:10

TommieW

Numa numa.

Trek gewoon een kabel. Die dingen die via het lichtnet gaan zorgen vaker voor ellende, dan ze goed doen. En gamen via WiFi is gewoon bagger.
Je kan een geweldige 450 megabit/s router kopen, maar als je WiFi kaart het niet aan kan, is dat ook nutteloos.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:18
Ik snap de OP niet. Hoe ben je verbonden met internet? Zo te zien via ADSL. Ik begrijp dan ook niet dat je zegt dat er tot 50Mb/s verbindingen leverbaar zijn. Ze zullen er misschien wel zijn, alleen heb jij daar geen reet aan omdat je te ver van de centrale/wijkkast zit. Je zal waarschijnlijk dus nooit die 50Mbit gaan halen. 50Mbit haal je alleen via VDSL2, en daar zit jij volgens mij niet op.

Wat hierboven ook al is aangegeven: test eens met een kabel. Maar ik gok dat je lijn gewoon niet harder aankan. Daar kan KPN ook niks aan doen.

Log eens in op je modem via 192.168.2.254, en bij DSL verbinding naar de intrainwaarden van je modem. Als je lijn namelijk niet sneller aankan, dan heeft het aanschaffen van een andere router weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
TS heeft waarschijnlijk gewoon ADSL, maar dat neemt niet weg dat VDSL leverbaar kan zijn.

Overigens is een router in je netwerk genoeg, ik zou toch een kabel trekken.
Als het echt niet anders kan, kun je misschien powerplugs gaan gebruiken, al heb ik persoonlijk dan liever een kabel door de gang lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik zou het eerst maar eens testen. Snap niet waarom TS niet stopt met eigenwijs zijn en eerst zijn computer/laptop of wat dan ook rechtstreeks aan een UTP kabel prikt. Controleren wat je modem aangeeft aan lijnsnelheden is ook een goede tip van hierboven.
Als en je modem en verbinding via UTP goede resultaten geven, dan pas actie ondernemen om dingen aan te passen in je huis.

[ Voor 0% gewijzigd door Sircuri op 29-11-2013 13:13 . Reden: Stond ineens Pasen in mijn tekst ipv passen ]

Signature van nature

Pagina: 1