Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbenhui
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 09:15
Ik heb sinds enige tijd een NAS van Netgear in m'n netwerk staan.
Alle shares zijn als harde schijf in explorer zichtbaar en alle bestanden op de shares zijn te openen met willekeurig welke applicatie.
Behalve met Photoshop ...

Als ik een bestand op de share rechts aanklik en bij "openen met" Photoshop aanklik, start Photoshop, maar de afbeelding wordt niet geopend.Doe ik datzelfde en klik ik dan de FotoViewer van Windows, of ACDSee, of Paint, of welk ander fotoprogramma dan ook, dan start dat programma en opent de afbeelding.
Toegang tot de shares kan dus niet het probleem zijn.

Verplaats ik een afbeelding uit de share naar de desktop en dan rechtsklikken en "openen met Photoshop", dan opent de foto inderdaad gewoon in Photoshop.Ook verplaatsen naar elke andere map op de pc levert een werkend resultaat op.

Als ik Photoshop normaal open en kies voor "bestand openen" dan staan de shares ook niet in de lijst van te kiezen schijven/mappen.

Ik heb Photoshop (CS6, 64b) zo ingesteld dat het programma als administrator wordt opgestart.

Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zou moeten zoeken?

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heeft de administrator rechten op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbenhui
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:21
Naar mijn idee is het programma met een lokale Administrator rechten, heeft niets te maken met de administrator op een ander systeem.

Je hebt het steeds over openen (READ) maar kan je gewoon met explorer of notepad een bestand aanmaken op je NAS (WRITE)

Ziet er naar uit dat je windows account alleen maar mag lezen. Photoshop probeerd naar mijn idee te schrijven/updaten en de andere programma's zijn alleen maar viewers en lezen alleen maar.

Heeft niets met photoshop te maken maar met de je rechten op je NAS,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbenhui
@avanreijn
Ik kan met elk programma alles op mijn NAS. Documenten maken, lezen, wijzigen etc.
Met ACDSEE kan ik op mijn NAS alle foto's openen, bewerken en opslaan.Dat geldt ook voor PAINT en elk ander fotobewerkingsprogramma.
Alleen niet met Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

photoshop start je met het administrator account
de andere programmas gebruiken het account waarmee je inlogt op je pc

zie het verband ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbenhui
@ fish:
En inderdaad; dat is het probleem. Ik heb een ander programma adm rechten gegeven en dat kan nu ook niet meer bij de NAS.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik mijn NAS (Netgear Readynas 102) toegankelijk moet maken voor de administrator, en Photoshop start zonder adm rechten niet op omdat die anders geen bestanden kan benaderen die op de c-schijf staan.

Maar het is nu opgelost: ik heb Photoshop opnieuw geïnstalleerd op de D-schijf. Daar heeft hij geen adm rechten voor nodig en nu kan hij ook probleemloos werken met bestanden die op de NAS staan.

Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb heb je al gewoon geprobeert een drive te mappen met de juiste credentials ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbenhui
@fish.
Ik ben er uit.Het blijkt niet aan Photoshop of de NAS te liggen, maar een "probleem" in Windows met de rechten van een administrator-account. Ik kreeg op een Engelstalig forum uiteindelijk onderstaand antwoord en dat werkt! (ook op W8 en W8.1)

This problem is caused by User Account Control on Windows 7 and Vista (see http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 10%29.aspx).

To fix the problem, you must add a new registry value:

Click Start, type regedit in the Start programs and files box, and then press ENTER.
Locate and then right-click the registry subkey HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System.
Point to New, and then click DWORD Value.
Type EnableLinkedConnections, and then press ENTER.
Right-click EnableLinkedConnections, and then click Modify.
In the Value data box, type 1, and then click OK.
Exit Registry Editor, and then restart the computer.
Pagina: 1