• Aluarth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-01 12:01
Hallo allen,

Ben momenteel ten einde raad. PC-onderdelen gekocht, waarvan het grootste gedeelte hier via Vraag & Aanbod, waaronder het moederbord (MSI P67A-GD65 (B3)). Duurde al een week voordat het moederbord binnen was, maar dat mocht de pret niet drukken, ik lekker alles in elkaar knopen... Werkt 't natuurlijk niet. Wanneer ik de pc aan druk, gaat alles aan, lampjes op het moederbord branden ook, maar na een seconde of 7 gaat alles uit en boot alles opnieuw. Dit gaat door totdat je de stroom eraf haalt. (precies hetzelfde als op dit filmpje YouTube: MSI P67A-GD65 Infinite boot problem)

Heb al van alles geprobeerd, werkgeheugen vervangen, alleen 't eerste/tweede/derde/vierde bankje met werkgeheugen (of een combinatie daarvan), andere voeding op aangesloten, koeler van de processor af (las dat dat eventueel sluiting kon veroorzaken als je de schroeven te strak aandraait), alles alleen op 't moederbord aangesloten (dus op een doos alles gemonteerd, niet in de kast zelf), BIOS-reset, niks helpt.

Wat kan ik nu nog doen? Of heeft deze tweaker mij via Vraag & Aanbod een kat in de zak verkocht (reageert ook niet meer op PM's, helaas)?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Aluarth.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

Misschien dat je nog even wat uitgebreidere specs kan plaatsen?
Want je hebt opzich wel dingen geprobeert, maar wij tasten nog in het duister over de specs zeg maar.
Om een voorbeeldje te geven:
werkgeheugen vervangen
van wat door wat? Misschien dat beide types niet geaccepteerd worden? (kan heel goed met sommig high-performance spul, die worden niet meteen door alle bordjes geslikt).
andere voeding op aangesloten
Ook weer, welke voeding naar welke andere voeding?
Merk, wattage, en leeftijd.
koeler van de processor af (las dat dat eventueel sluiting kon veroorzaken als je de schroeven te strak aandraait)
Dit gaat hoe dan ook nooit werken, nooit een PC starten zonder koelblok.
Nu zijn ze vaak goed beschermt, maar toch tikken ze hun limiet (zonder koeler halen ze dit erg snel) aan en dat is nooit gunstig voor de levensduur van je CPU.

BIOS reset heb je al gedaan zie ik, maar heb je de batterij nog gecontroleerd? (sommige moederborden doen ook niet veel meer als de batterij leeg is, komt niet vaak voor maar heb zelf wel een paar gezien die dan niks meer doen).

offtopic:
Vat het niet verkeerd op, het is goed dat je zelf al dingen geprobeerd hebt, maar probeer iets duidelijker aan te geven hoe en wat je precies gedaan hebt, en specificaties plaatsen kan ook helpen, is wat makkelijker voor anderen om naar een oplossing te zoeken. ;)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@sasori01 here was my problem: that is a big blob of solder left on the back of the DIMM slot tracers. It was causing the board to short out instantly. Thankfully Aria were god and RMA'd it hassle free :)!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Aluarth
Nemesizz schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:33:
Misschien dat je nog even wat uitgebreidere specs kan plaatsen?
Want je hebt opzich wel dingen geprobeert, maar wij tasten nog in het duister over de specs zeg maar.
Om een voorbeeldje te geven:
[...]
van wat door wat? Misschien dat beide types niet geaccepteerd worden? (kan heel goed met sommig high-performance spul, die worden niet meteen door alle bordjes geslikt).

[...]
Ook weer, welke voeding naar welke andere voeding?
Merk, wattage, en leeftijd.

[...]

Dit gaat hoe dan ook nooit werken, nooit een PC starten zonder koelblok.
Nu zijn ze vaak goed beschermt, maar toch tikken ze hun limiet (zonder koeler halen ze dit erg snel) aan en dat is nooit gunstig voor de levensduur van je CPU.

BIOS reset heb je al gedaan zie ik, maar heb je de batterij nog gecontroleerd? (sommige moederborden doen ook niet veel meer als de batterij leeg is, komt niet vaak voor maar heb zelf wel een paar gezien die dan niks meer doen).

offtopic:
Vat het niet verkeerd op, het is goed dat je zelf al dingen geprobeerd hebt, maar probeer iets duidelijker aan te geven hoe en wat je precies gedaan hebt, en specificaties plaatsen kan ook helpen, is wat makkelijker voor anderen om naar een oplossing te zoeken. ;)
RAM: Van CMZ16GX3M4A1600C9B naar takeMS 1GB DDR3 1066 7-7-7-20 1.5V (TMS1GB364C081-107EQ) en heb ook nog 4GB PC3-10660 CL=9-9-9-24 1.5V (GB316GB1333C9QC) erin gedaan.

Voeding: Van Corsair AX860 (860 watt dus) uit eind april 2013 (volgens de Tweaker waar ik 'm van gekocht heb V&A aangeboden: Corsair AX860) naar Corsair CMPSU-750TXV2 750W uit begin september 2012.

Batterij van moederbord had ik nog niet vervangen, wel eruit gehaald (las ik ook ergens) en na een paar minuten er weer in gedaan.

Hartelijk dank voor 't meedenken, is de eerste keer dat ik het hier zo op het forum gooi. Zal er in het vervolg aan denken!

@Stef602: had daar al gekeken, plaatje ook gezien van die gast die een grote klodder soldeerspul op de achterkant van z'n moederbord had, maar dat heb ik niet.

Verwijderd

Heb hier hetzelfde moederbord met dat probleem, oorzaak bij deze was een biosflash via live update in windows met een Ivy Bridge bios terwijl een er een Sandy Bridge processor in de socket zat op dat moment.
Dat gaat dan mis en is bios corrupt.

• Aluarth
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:58:
Heb hier hetzelfde moederbord met dat probleem, oorzaak bij deze was een biosflash via live update in windows met een Ivy Bridge bios terwijl een er een Sandy Bridge processor in de socket zat op dat moment.
Dat gaat dan mis en is bios corrupt.
Heb er die I7 die ik van je gekocht heb op zitten: V&A aangeboden: Intel Core i7 3770K Ivy Bridge Socket 1155 Processor.. Verder heb ik zelf niks aan de BIOS geüpdatet, maar weet niet of de tweaker waar ik hem van gekocht heb dat wel heeft gedaan. Heb je het probleem nog kunnen oplossen of kon je 't moederbord bij het grofvuil gooien?

Edit: ook net andere BIOS-batterij erin gedaan, zelfde resultaat. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Aluarth op 27-11-2013 22:12 ]

Verwijderd

Een i7 3770k wordt alleen ondersteund met geschikte bios, dat kan ook nog de oorzaak zijn.
Met een Sandy Bridge processor zou die normaal moeten werken.
Zelf heb ik probleem niet opgelost, het zou via usb stick moeten kunnen maar krijg het niet voor elkaar.
Binnenkort ga ik het nog 1 keer proberen met een oude bios die ik kan backuppen bij een vriend.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Of te wel probeer een Sandy Bridge processor te bemachtigen, wellicht vrienden/familie die een sandy bridge CPU in hun pc hebben die je hiervoor even kunt gebruiken om te testen. Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Indien dit alsnog het probleem niet is kun je gaan kijken naar andere componenten.

• Aluarth
JustwilliamNL schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:21:
Of te wel probeer een Sandy Bridge processor te bemachtigen, wellicht vrienden/familie die een sandy bridge CPU in hun pc hebben die je hiervoor even kunt gebruiken om te testen. Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Indien dit alsnog het probleem niet is kun je gaan kijken naar andere componenten.
Dat gaat lastig, heb geen familie/vrienden die zo'n processor hebben, sowieso familie niet en de 'vrienden' die ik heb, hebben AMD-processoren, jammer genoeg.

@Rob59: wanneer is binnenkort? :P

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Also; wat voor videokaart heb je er in zitten? Met o.a. de HD7xxx kaarten kan je dezelfde problemen hebben namelijk. Heeft te maken met PCI-e 3.0 o.i.d. Hiervoor is ook een BIOS update nodig.

www.ping-win.nl

• Aluarth
EVGA GeForce GTX 760, maar ook zonder videokaart blijft ie rebooten.

Heb al van Rob59 gehoord dat het kan zijn dat de BIOS-versie voor Sandy Bridge is en dat m'n processor Ivy Bridge is en dat de BIOS dus geflashed moet worden. Vraag me alleen af hoe ik dat kan doen als alles na 7 seconden al uitvalt? Of is dat probleem er dan niet (als je via USB gaat flashen)?
Pagina: 1