Ik heb een sql query die doormiddel van variabelen gekregen uit een form de variabelen in de database moet voeren, de data die de variabelen zijn voor nu even: test, test, test (gewoon om te testen^^)
de eerste colom is een varchar(120) <- beetje overdreven maar zo weet ik dat ik niet tekort kom.
de tweede colom is een text type (hier moet een soort discriptie uit de form komen te staan)
de derde colom is een varchar(50) (hier komt iemands username te staan).
de variabelen werken gezien ik ze kan echo'en, ik heb ook geen probleem met het verbinden met de db server(geen error bericht). Het enige wat ik me nog kan bedenken dat het probleem bij mijn query licht, en ik ben bang dat ik over de fout heen lees.
Hier is de insert code gedeelte:
dit is niet de volledige code, als jullie hier het probleem ook niet kunnen vinden zet ik de volledige code neer...
de $query geeft een false... ik weet niet waarom....
Al vast bedankt.
de eerste colom is een varchar(120) <- beetje overdreven maar zo weet ik dat ik niet tekort kom.
de tweede colom is een text type (hier moet een soort discriptie uit de form komen te staan)
de derde colom is een varchar(50) (hier komt iemands username te staan).
de variabelen werken gezien ik ze kan echo'en, ik heb ook geen probleem met het verbinden met de db server(geen error bericht). Het enige wat ik me nog kan bedenken dat het probleem bij mijn query licht, en ik ben bang dat ik over de fout heen lees.
Hier is de insert code gedeelte:
PHP:
1
2
| $mysql = "INSERT INTO comment (offer, message, who) VALUES ('" . $siteurl . "','" . $message . "','" . $who . "')"; $query = mysqli_query($con, $mysql); |
dit is niet de volledige code, als jullie hier het probleem ook niet kunnen vinden zet ik de volledige code neer...
de $query geeft een false... ik weet niet waarom....
Al vast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door RareAMV op 27-11-2013 17:18 ]