Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Internetradio/streamer met ingebouwde versterker.

Pagina: 1
Acties:

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Beste Tweakers,

Op dit moment ben ik op zoek naar een versterker waarmee naar internetradio te luisteren is en muziek van mobiele apparaten en pc's af te spelen is. Het is een must dat hier een ingebouwd versterker in zit, zodat ik zelf hier de luidsprekers op aan kan sluiten.

Op dit moment ben ik de volgende tegengekomen:

Philips Fidelio A2
Sonos Connect Amp
Cambridge Audio Minx xi

Er zijn er nog veel meer, maar dit zijn op dit moment de bekendste denk ik.

De enige die binnen mijn budget valt is de Philips maar daarvan ben ik niet zeker van de geluidskwaliteit en ben ik bang dat het te horen gaat zijn op de Kef luidsprekers waarmee ze gekoppeld gaan worden, Mijn budget is ongeveer 300 euro.
Mijn vraag is dus eigenlijk of de Philips goed geluid levert, als dat niet het geval is of er andere zijn die dat wel doen binnen mijn budget?

[ Voor 3% gewijzigd door lucjuh8 op 27-11-2013 16:16 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Geen ervaring met de Philips. Wel met een Onkyo receiver, kan precies wat je wil én veel meer. Ik heb zelf de 818, die valt buiten je budget, maar deze 414 past mooi binnen budget pricewatch: Onkyo TX-NR414. Is wel een stukje groter dan de Philips, maar doet ook 5.1 surround, heeft FM ingebakken en je kan het ideaal als centrum van je tv/dvd/audio opstelling gebruiken.

Even van de site geplukt van Onkyo:

- Internet Radio and Cloud Music Streaming Service Connectivity (Last.fm, MP3tunes, Spotify, AUPEO!, vTuner)*1

- Playback of Audio Files Through Local Network (MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis, AAC, LPCM)

- Supports Onkyo Remote Apps for iPod touch/iPhone*2 and Android Phone*3

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 27-11-2013 17:01 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lucjuh8
Bedankt voor de reactie noes maar ik ben meer op zoek naar een echte stereo receiver, deze zal namelijk gebruikt worden in de keuken, waardoor surround overbodig is. Ik ben ondertussen de onkyo TX-8050 tegengekomen, deze kost wel 400 euro. pricewatch: Onkyo TX-8050 (Zwart)
edit: amazon.com verzend geen elektronica naar europa.
Heeft iemand ervaring met de Onkyo TX-8050 of een gelijkwaardige reciever?

[ Voor 22% gewijzigd door lucjuh8 op 05-12-2013 10:18 ]

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 15:14
Philips is voor €152,- te koop in de ING rentepunten winkel, Ik overweeg deze voor mijn moeder maar ik twijfel, in de reviews komt deze er niet al te best uit wat betreft bedieningsgemak.
Over het algemeen is men tevreden over de geluidskwaliteit, maar dan is de vraag wat verwacht je van zo'n ding?

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-11 15:20
Ik sluit mij bij Noes aan: Onkyo TX-NR414 werkt prima voor audio streamen.
Zelf gebruik ik hem als stereo receiver in de huiskamer daar ik niet zo fan van 5.1 ben. Je hoeft niet alle kanalen te gebruiken :)

Zelf heb ik hem in een DLNA-setup staan waar ik via mijn Android-toestel muziek bestanden vanaf mijn Synology Nas verstuur naar mijn Onkyo versterker.

Werkt prima.

Edit
Ik zie overigens dat de prijs van de NR414 gestegen is, ik heb hem ooit in een aanbieding voor 249 gekocht toen die nog "overal" 299 was. Vermoedelijk dat die in NL end-of-line is.
Kijk dan naar NR515, N616, ed. Zwaardere modellen die goedkoper zijn/zelfde prijs hebben als wat de NR414 op dit moment heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door ezra070 op 05-12-2013 11:09 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hele slechte reviews gelezen over die Philips. Apparaat is gebruiksonvriendelijk (reageert traag op alles, zelfs de volumeknop) en onbetrouwbaar (valt regelmatig uit). Omdat ik toen nog geen alternatieven kon vinden ben ik uiteindelijk voor een streamer met ingebouwde speakers gegaan. Toevallig is die ook uit de Cambridge Audio Minx serie (Air 100) en die bevalt erg goed, dus op basis daarvan zou ik zeggen dat die Minx xi zeker het overwegen waard is.

• S1NN3D
  • Niet online
Een Sonos ConnectAmp zul je niet met het gestelde budget nieuw kunnen kopen. Ik zou je ook adviseren om te gaan voor een surround receiver met netwerkfunctionaliteit. Dan heb je een bak mogelijkheden in huis inclusief waarnaar jij zoek. En dat voor een redelijke prijs.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stereo receivers met netwerkaansluitingen zijn met een loep te zoeken. Op home cinema receiver vind je dat soort functionaliteit wel veel meer. Die laatsten worden sowieso met veel meer functies uitgerust. Een stereoversterker wordt gebouwd voor precies dat: stereo versterking. Niks meer en niks minder. Hebben vaak niet eens een DAC aan boord.

AVR receiver met netwerkfunctionaliteit is de way to go. Je HOEFT er natuurlijk geen 5 speakers en een sub op te hangen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lucjuh8
The Eagle schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:15:
Stereo receivers met netwerkaansluitingen zijn met een loep te zoeken. Op home cinema receiver vind je dat soort functionaliteit wel veel meer. Die laatsten worden sowieso met veel meer functies uitgerust. Een stereoversterker wordt gebouwd voor precies dat: stereo versterking. Niks meer en niks minder. Hebben vaak niet eens een DAC aan boord.

AVR receiver met netwerkfunctionaliteit is de way to go. Je HOEFT er natuurlijk geen 5 speakers en een sub op te hangen ;)
Is het juist niet beter om een receiver te kopen die gemaakt is waar ik hem voor ga gebruiken, namelijk puur stereo geluid. Met andere woorden zal een stereo receiver van 400 euro een merkbaar beter stereo geluid geven dan een AV receiver van 400 euro die veel meer functies heeft (die overbodig voor mijn gebruik zijn)?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Marantz mcr510 of Denon dra N5 liggen redelijk rond je budget denk ik?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

lucjuh8 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:14:
[...]
Met andere woorden zal een stereo receiver van 400 euro een merkbaar beter stereo geluid geven dan een AV receiver van 400 euro die veel meer functies heeft (die overbodig voor mijn gebruik zijn)?
De functies die een stereoversterker minder heeft ten opzichte van een surround receiver zijn qua kosten peanuts. Als purist zou ik voor een stereo setup een stereoversterker neerzetten, maar voor het gemak heb ik op de slaapkamer ook gewoon een surround receiver staan voor mijn 2.0 setje. Uit blinde ABX-tests is ook nooit uitgekomen dat een stereoversterker beter klinkt dan een surround receiver op Pure Direct (dus de surround receiver ingesteld zonder enige processing of bewerking van het geluid).

Verder schopje van Audio en HiFi naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het een aankoopadvies is :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

lucjuh8 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:14:
[...]

Is het juist niet beter om een receiver te kopen die gemaakt is waar ik hem voor ga gebruiken, namelijk puur stereo geluid. Met andere woorden zal een stereo receiver van 400 euro een merkbaar beter stereo geluid geven dan een AV receiver van 400 euro die veel meer functies heeft (die overbodig voor mijn gebruik zijn)?
Dat is wel de theorie ja. Maar dan nog moet je ze idd eerst zien te vinden met de functionaliteit die je zoekt.
Als jij een Denon PMA amp koopt en je wilt netwerkfunctionaliteit, heeft Denon de DNP720 AE voor je in de aanbieding.
Anders ben je bij Denonn iig tot de kleinere minisets veroordeeld, of tot de AV receivers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1