Snel internet maar streaming problemen Netflix e.d.

Pagina: 1
Acties:

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11 09:09
Sinds kort heb ik een kamer waar ik het internet deel met nog een aantal mensen. Iedereen heeft een LAN-aansluiting op hun kamer en kan daarnaast via WiFi verbinding maken. Omdat ik meer dan één LAN-aansluiting nodig heb, heb ik een router/accesspoint gehangen aan de LAN-aansluiting in mijn kamer. Hierop sluit ik mijn LAN-verbindingen als wel de draadloze verbindingen. Draait allemaal prima en ook downloaden gaat als een trein. Gek genoeg geldt dit niet voor streamen op websites als Uitzendinggemist en Netflix, hier heb ik constant bufferproblemen. Ik heb al veel rond gezocht maar geen oplossing kunnen vinden. De afbeelding is een afspiegeling van de gemiddelde waardes die ik krijg op mijn laptop, bedraad verbonden aan mijn accesspoint.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/zvtt6s.gif

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 10:16

Bio

Om even een open deur in te trappen: het is niet een dermate oude laptop dat er daardoor problemen met streamen kunnen optreden die niet met de internetsnelheid te maken hebben?

• Smi3l
Heb op mijn vorige adres zonder problemen kunnen streamen, dus dat lijkt me niet tenzij ze ineens werken met een overdreven moeilijke codec.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Als je 1080P materiaal lokaal afpseelt, doet 'ie het dan wel goed? Heb je flash gecheckt?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Smi3l
1080p materiaal afspelen is ook geen probleem. Heb flash niet gecheckt maar heb al meerdere windows installs gehad in de tussentijd en het probleem hield aan.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Geven andere browsers (liefst Chrome en een andere browser) hetzelfde resultaat? Chrome heeft een ingebouwde flash terwijl Firefox een flashclient van je PC nodig heeft.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Smi3l
Gebruik standaard Chrome, net ook even Internet Explorer geprobeerd (blegh) en geen verbetering :(

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 20:09
Haal de accespoint er eens tussen uit en sluit je laptop rechtstreeks aan op het lan heb je het probleem dan nog?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Smi3l
Heb ik zojuist geprobeerd, leek goed te gaan maar na 25 minuten uitzendinggemist begon het bufferen weer. Lijkt net alsof hij op een gegeven moment lijkt te stoppen met inladen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Zou het Internet verkeer van anderen van invloed kunnen zijn?
Oftewel, kan je eens testen als (bij voorkeur) niemand anders op Internet zit!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Wat doen de 'andere mensen' op het moment dat het bufferen begint?

Ik heb zelf erg slechte ervaringen met consumenten routers en torrents met veel verbindingen.

while (! ( succeed = try ()));

• Smi3l
Wordt lastig om te achterhalen wat de rest op dat moment doet. Als ik tegen het bufferprobleem aanloop doe ik meteen een snelheidstest en deze pakt eigenlijk altijd wel boven de 50mbps uit. Zelfs als een ander flink wat snelheid weg zou nemen dan zou een filmpje na 25 min toch wel dermate veel ingeladen zijn om ook dat te dekken. Heb simpelweg niet het idee dat de internetsnelheid de bottleneck is.

• Smi3l
Probleem is nog steeds niet opgelost. Zelfs als ik op me Nexus 5 een filmpje op Dumpert wil afspelen heb ik het. Het moet dus wel aan de netwerksetup liggen. :(

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

je zegt router/access point.

Je internetlijn NIET op de WAN aansluiten prikken maar op een LAN. Ook moet de DHCP optie op jouw router uit. Probleem opgelost, wedden?

Waarschijnlijk wordt jullie internet al reeds verdeeld door ene router.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Smi3l
Thanks voor je reactie NeHoX, helaas heb ik dit al gedaan vanaf dag één. Mijn gevoel zegt dat het iets te doen heeft met de modem en wellicht een firewall hierin. Ik ga een foto van die setup maken en zo posten. Wellicht dat het bij iemand een belletje doet rinkelen.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/yakkaecd3/IMG_20131130_235108.jpg

Bij het raam de modem en een wifi extender. Wat de rest exact doet is mij onduidelijk. Eén LAN kabel loopt naar mijn kamer en daar heb ik mijn accesspoint op aangesloten.

[ Voor 35% gewijzigd door Smi3l op 30-11-2013 23:56 . Reden: toevoegen foto ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Op de hoofdrouter: In QoS zit tegenwoordig een optie bij op om media dingen voorrang te geven maar meestal werkt dit niet zo goed, zet dat eens uit moest dat aan staan.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Smi3l
Ga is kijken of ik daar überhaupt in kom en of ik het aan/uit kan zetten. Dank!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Staat er DD-WRT op die EnGenius? Zo ja: wat staat er bij je traffic graph en bij het aantal connecties dat open staat op de LAN pagina?

Toevoeging: Ziggo modems kunnen vaak ook prima in brugmodus werken. Als je geen TV en Telefoon afneemt in elk geval, met TV en Telefoon weet ik niet zeker. Maar dan haal je in elk geval de NAT-engine van cisco er tussenuit.

[ Voor 45% gewijzigd door johnkeates op 01-12-2013 00:03 ]

• Smi3l
Los van het feit dat mijn ICT-IQ te laag ligt om dat volledig te begrijpen.. ik heb volgens mij niks te doen met de EnGenius omdat deze alleen is ingeschakeld om een SSID uit te zenden over Wifi. Daarnaast zend de modem zelf ook een SSID uit. Dit heeft de monteur later zo aangepast.

Ik pak het op vanaf de LAN verbinding, niet via de Wifi.

/// het is niet mijn hardware en het is ingericht voor een mannetje of 5. misschien het beste dat ik contact zoek met de monteur van mijn huurbaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Smi3l op 01-12-2013 00:22 ]

Pagina: 1