Extern bureablad inloggen onder eigen naam

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53
Hallo,

Op kantoor staat een 'algemene' pc met specifieke software. Die is door iedereen te besturen, maar omdat niet iedereen fysiek achter die computer kan zitten is deze extern benaderbaar.

Deze draait windows xp.

Nu log je daar via 'extern bureaublad' op in en je krijgt vervolgens het inlogscherm (druk op control+alt+delete > inloggen) waarna je onder je eigen naam kunt inloggen.

Nu willen we een 2e pc maar deze draait op windows 7. Als ik hier echter op inlog via extern bureaublad gaat deze direct door naar de desktop. Je bent dan dus altijd ingelogd als die standaard gebruiker.

Het nadeel daarvan binnen onze organisatie is dat het algemene account wegens kosten en veiligheidsredenen (ja, vraag me niet waarom) geen netwerktoegang heeft, enkel internet en wat er lokaal uitvoerbaar is.

We hebben maar 1 algemeen account, en meerdere kost geld = niet wenselijk. Bij de XP computer kun je dus alsnog inloggen onder je eigen naam en heb je dus ook alle rechten die daar bij horen. Bij W7 lijkt dat niet te werken.

Klopt dat of doe ik iets niet goed? De instellingen staan voor zover ik het verschil tussen XP en W7 kan zien gelijk. Het algemene account is ADMINISTRATOR gemaakt zodat je gewoon kunt inloggen, ik heb echter geen zin om alle gebruikers toe te voegen, al zijn het er maar 30.

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Klinkt alsof de domeininstellingen voor die Windows 7 PC niet goed staan. De algemene account (en/of die ADMINISTRATOR, ik kan uit je verhaal niet opmaken of dat twee losse accounts zijn), is/zijn accounts die lokaal bestaan zijn op die PC, maar niet daarbuiten. Dat je op die XP PC in kunt loggen onder je eigen naam impliceert dat die PC onderdeel is van het bedrijfsdomein.

Als je inlogt op die XP pc zal er onder het wachtwoordveld waarschijnlijk zo iets staan als: Log on to: *bedrijfsnaam*.local. Als je die *bedrijfsnaam*.local invult als domein van die Windows 7 PC, kun je waarschijnlijk wel inloggen met de domeinaccounts. Dit kun je doen door in het Start-menu rechts te klikken op Computer -> Properties/Eigenschappen en dan onder "Instellingen voor computernaam, domein en werkgroep"/ "domain settings" o.i.d. de instellingen te wijzigen door te klikken op de corresponderende blauwe tekst met schildje.

Om zeker te zijn dat je inlogt in het juiste domein, kun je ook *domein*\*gebruikersnaam typen tijdens het inloggen.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp