Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-04 11:29
Beste Tweakers,

Ik ben nu al enige weken aan het zoeken naar een mooie vervanging voor mijn samsung S3. Deze telefoon is vanaf het begin een ramp geweest, het scherm is meerdere malen gestorven ( soms door mijn schuld, soms door slechte reperatie servicen ), de wifi is overleden ( zelfs na vervangen van de connector ) en nog een heleboel meer ongein waar ik hier niet dieper op in ga.

Ik heb mijn oog voornamelijk gevestigd op de chineese markt van telefoons, aangezien naar mijn mening hier een hoop goede telefoon's tussen zitetn die misschien dan wel is waar iets mindere kwaliteit hebben maar de snapdragon's en de intel's van de grote namen staan dus ook niet garant voor een geweldige kwaliteit ( zoals hier boven geschreven )

Ik stel de volgende eissen aan mijn telefoon :

De telefoon moet minimaal een jaartje of 2 mee kunnen.
Het belangrijkste vind ik een degelijke processor, liefst 1.2/1.5Ghz Quadcore
Fatsoenlijke batterijduur, aangezien ik er veel mee moet reizen ( ongeveer 2.5 uur per dag minimaal )
Heldere kwaliteit scherm, 1280x720 is prima, en ben altevreden van 4.3". Rekening houdend met de batterij.
Ondesteuning van de nederlandse 3G netwerken, ook bij een wat zwakkere verbinding.

Ik heb al heel wat telefoon gezien, maar het is meer een situatie van ik zie door de bomen het bos niet meer, elke keer als ik denk dat ik een telefoon gevonden heb komt er weer een andere voor de dag die ook erg aantrelijk is, dus als last restort richt ik mij tot de tweakers.

Kan iemand mij helpen/informeren over wat een geschikte telefoon voor mij is ? Mijn budget is het liefst rond de 200 euro of minder, maar het mag ook wel boven de 300 komen als er een duidelijk argumentatie bij zit waarom deze telefoon het best geschikt is voor mijn eisen en wensen. :)

Ik hoop van jullie te horen, vragen en dergelijke zal ik zo snel mogelijk op proberen te reageren. Prive berichtje sturen mag natuurlijk ook altijd.

Offtopic,
Had zelf een paar telefoons gezien, maar weet niet welke van deze nou echt het geld waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-04 13:17
Een Cubot GT99 lijkt mij wel geschikt, ik zou alleen wel even kijken of er geen problemen zijn met de Wifi/GPS
Zelf heb ik geen ervaring met die telefoon, zojuist heb ik wel een W450 gekocht.

[ Voor 27% gewijzigd door user_tweakers op 27-11-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 20:42
Moto G misschien? weliswaar niet uit China maar dat mag de pret niet drukken ;)
Quad core, mooi scherm en onder de €200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:29
richy t schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:38:
Moto G misschien? weliswaar niet uit China maar dat mag de pret niet drukken ;)
Quad core, mooi scherm en onder de €200
Moto G is inderdaad het beste budgetphone op het moment. Engadget heeft bijvoorbeeld al een review daarover geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Allen alvast bedankt voor de reacties,

de moto G was mijn oog niet ontgaan, maar vind het met 215 euro toch iets wat aan de dure kant voor wat je krijgt ( vind de telefoon nogal magertjes vergeleken met bijvoorbeeld een Iocean plus ). Heb opzich juist intresse in de chinese markt omdat ik het wel eens wil proberen met een Mediateq processor en de naam onbekende telefoons ten opzichte van de "Grote namen" om hier boven beschreven redenen. Sluit natuurlijk niks uit maar de Moto G ben ik niet echt fan van.

Net toevallig ook de Neken N6 tegen gekomen, vind ik opzich ook wel een mooie telefoon.
en de telefoon die getagt zijn in het topic hierboven blijven natuurlijk ook van toepassing.

Iemand nog andere suggesties/evaringen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Gillded op 27-11-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gillded schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:45:
Allen alvast bedankt voor de reacties,

de moto G was mijn oog niet ontgaan, maar vind het met 215 euro toch iets wat aan de dure kant voor wat je krijgt ( vind de telefoon nogal magertjes vergeleken met bijvoorbeeld een Iocean plus ). Heb opzich juist intresse in de chinese markt omdat ik het wel eens wil proberen met een Mediateq processor en de naam onbekende telefoons ten opzichte van de "Grote namen" om hier boven beschreven redenen. Sluit natuurlijk niks uit maar de Moto G ben ik niet echt fan van.

Net toevallig ook de Neken N6 tegen gekomen, vind ik opzich ook wel een mooie telefoon.
en de telefoon die getagt zijn in het topic hierboven blijven natuurlijk ook van toepassing.

Iemand nog andere suggesties/evaringen ?
De Chineze telefoons kunnen prima voldoen, maar ik lees wel veel GPS issues met de Mediatek chips. Misschien wel iets om goed te bekijken/onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 10:26
jiayu g5/S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Heb je ook leverbare tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:41
Jiayu G3s Quad Core, snel toestel, uitstekend scherm, kortom perfect.
Batterijduur zeer goed, is alleen een iets groter scherm maar wel goede resolutie. Is zelfs in nederland te bestellen (www.jiayunederland.nl) voor een goede prijs.

Boven de 300 euro zal ik dan de Jiayu G4 Advanced kopen. Hele goede batterij

[ Voor 19% gewijzigd door Daiov97 op 27-11-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Allen alvast weer eens bedankt,

De jiayu's zijn inderdaad mooie telefoons maar nog niet super goedkoop, iemand die hier ervaring mee heeft en kan bevestiging dat dit kwalitatief goeie telefoons zijn ? en mensen die evaring hebben met de Iocean 7 of de Cubot ? Ik ben trouwens best bereid in het buiten land te bestellen dus de nederlandse import prijzen zijn niet mijn eerste intresse, dus de chineese prijzen via pandawill of iets dergelijks is ook geen probleem.

@janvanduschoten bedankt voor het verplaatsen :).

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Als je telefoon minimaal een jaar of 2 mee moet gaan, kun je beter niet voor een Mediatek van 1.2GHz kiezen. Snapdragons zijn een stuk sneller en hoeven niet veel meer te kosten. Als je voor kwaliteit gaat kun je inderdaad wel Jiayu kiezen, al zijn Xiaomi's nog een stukje beter.

• Gillded
Ben op moment aan het kijken naar de Cubot one ( eigenlijk zo goed als zeker ) voor een mooie telefoon met 8 gb ROM en 1.5ghz ( wel mediatek ) processor voor 150 euro. Is een gokje waard dacht ik zo. Mottert evetueel ook nog een telefoon die hier op lijkt met een snapdragon er in die niet heel veel duurder is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
Gillded schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:33:
Ben op moment aan het kijken naar de Cubot one ( eigenlijk zo goed als zeker ) voor een mooie telefoon met 8 gb ROM en 1.5ghz ( wel mediatek ) processor voor 150 euro. Is een gokje waard dacht ik zo. Mottert evetueel ook nog een telefoon die hier op lijkt met een snapdragon er in die niet heel veel duurder is ?
Niet veel is natuurlijk relatief ;) Telefoon die ik in gedachten had is plm 50 euro duurder en valt dus rond of boven de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
En om welke gaat het hier ? niet veel is inderdaad heel relatief, excuus hier voor.

Niet veel noem ik inderdaad de 50-75 euro lijn. eventueele uitspringers naar 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Goeie batterijduur moet je zoeken naar een 3000 mAh model van bijvoorbeeld Jiayu (G3/G3S/G4), Neo (N003), of iOcean X7 met extended battery. Die laatste heb ik ergens gelezen dat hij bestaat, ik heb hem alleen nog niet kunnen vinden, hoewel ik er ook niet naar heb gezocht :P. Wat mij zelf ook een erg mooie telefoon leek was de Lenovo P780: 5 inch met 4000 mAh batterij en mooi uiterlijk (vind ik). Moet je wel een andere launcher opgooien, want Lenovo's skin is lelijk. Hij is alleen wel duur voor de specs, je betaalt namelijk hetzelfde als voor een iOcean of Neo met 1080p ipv 720p en 2G/32G. Maar daar krijg je dan wel die enorme batterij voor terug.
Bij de Neo N003 is bijvoorbeeld de stock launcher erg traag, en kun je beter een andere launcher gebruiken.
Wat je ook even bij jezelf moet nagaan is dat de Mediatek chipjes eigenlijk te traag zijn om wat zwaardere spelletje op 1080p te draaien. 720p is ook erg mooi en past wellicht beter bij de grafische chip.
Als je gewoon wat wilt internetten ofzo is 1080p weer leuk voor de scherpere tekst.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Ik ben inderdaad op zoek naar een telefoon waar ik degelijk films en series op kan streamen en kijken maar 720p is bij deze hoog genoeg rekening houdende met de batterij. De telefoons die je hier boven noemt ( De neo n3 en de IoceanX7 zijn inderdaad ook telefoon die in gezien heb maar kan nou nergens precies vinden WAAROM deze beter zijn als bijvoorbeeld de Cubot One ?

Iemand die mij op deze vraag antwoord kan geven, de WAAROM vraag ?

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Betere bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Dankje thrackan, had dit eventueel zelf ook al bedacht maar heb je ook feiten waarom ? Bijvoorbeeld persoonlijke evaringen, erkende reviews/testen ( liefst video of foto ) of andere overtuigende feiten ? of iemand anders die deze feiten aan kan leveren ? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
Ik ben fan van Xiaomi telefoons. Ben eigenaar van een Mi2s en is in mijn ogen een ontzettend goede koop. Er zit een Snapdragon 600 cpu met Adreno 320 gpu in, dezelfde als de HTC One. Omdat het scherm 'maar' 4,3" meet, zijn de prestaties prachtig. Je betaald er iets meer voor (€250), maar dan heb je wel een telefoon die voelt als een premium model zonder kraakjes of kieren. Als je voor iets goedkoper zou willen kiezen maar wel een Xiaomi, dan raad ik een Mi2a aan. Dan heb je ook een Snapdragon met de snelle Adreno 320 gpu. Reviews en testen van beide staan overal over het internet, ook op Youtube. Je kunt ook de rest van het forum scannen op andere telefoons als je een interessant model hebt gevonden.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Erg nuttige antwoord en fijn dat je er zelf ook eraring mee hebt, de Xiami's zijn mijn oog inderdad niet ontgaan maar inderdaad de meer prijs is een twijfeltje voor mij. Maar opzich is 100 euro nog een keer te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Naveel lezen en twijfelen uiteindelijk toch besloten om voor de Zopo Zp980 tegaan, ziet er redelijk uit en zeker mooie specs voor wat je er voor krijgt. Ook de review gelezen van M-Opensource en dit ziet er netjes uit.

Iedereen van harte bedankt voor hun reacties en zeker tot de volgende keer.
Pagina: 1