Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CalDAV laat niet alle afspraken zien

Pagina: 1
Acties:

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:50

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Ik heb op mijn synology een CalDAV systeem geactiveerd. Dit werkt via een WebDAV-toegang, waarbij je afspraken als .ics bestanden in een folder worden gezet:
Afbeeldingslocatie: http://thuis.blijewolf.nl/plaatjes/caldav_1.jpg
Nu kan ik d.m.v. linken via WebDAV goed toegang krijgen tot deze folder en worden de afspraken getoont in willekeurig welke online agenda. Gisteravond heb ik ook de iPad er op geabboneerd en _ineens_ waren een groot gedeelte van de afspraken verdwenen. Als ik een van de afspraken open is de opbouw vrij standaard:
Afbeeldingslocatie: http://thuis.blijewolf.nl/plaatjes/caldav_2.jpg
Ik kan nergens terugvinden welk algoritme bepaalt welke afspraak wel en welke niet wordt getoont. Kan iemand daar wellicht een antwoord op geven? Ik wil de afspraken die er nu in staan zodanig bewerken dat ze nu wel weer in een agenda getoond worden. Alvast bedankt!

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
De fout heb ik inmiddels gevonden. De Androids accepteren het niet dat de Mac's de twee directories bovenin de screendump aanmaken - op dat moment worden de afspraken onzichtbaar. Ik heb de twee directories verwijderd en het probleem is opgelost.

Nu is het nog afwachten of de Mac's die dir's blijven aanmaken of niet - ik vrees dat ik de rechten niet zodanig kan instellen dat er alleen besteanden aangemaakt mogen worden en geen dir's. De Mac's zijn nice-to-have voor mijn toepassing dus in dat geval blijft het alleen bij een online agenda voor de telefoons.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
De Mac's maken alletwee een eigen directory aan - de iPad en de MBP (Agenda app) zijn ook niet te bewegen om dit niet te doen. Deze heb ik dus van de CalDAV af gegeooid. Ik zal nog verder zoeken naar een mogelijkheid om de appels niet af te laten wijken van de RFC standaard, maar ik heb er weinig vertrouwen in.