Schijnbaar meerdere Hostingproviders getroffen door DDOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik zou graag een lijst maken hier welke providers er zijn getroffen.

DDOS aanvallen op grote Nederlandse partijen, ook Rijndata BV.

[ Voor 32% gewijzigd door jetgadget op 27-11-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
Op dit moment is ons netwerk slachtoffer van grootschalige DDOS aanvallen. Engineers werken hard om blackholes uit te voeren.

[ Voor 72% gewijzigd door jetgadget op 27-11-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn alle grote hosters nog gewoon online en bereikbaar, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
xYntaStatus
We ondervinden momenteel een 10Gbit DDoS aanval op onze eigen webserver: http://bit.ly/1a3A1JA

MIJNCOLO
In verband met een binnenkomende DDoS aanval is onze website momenteel niet bereikbaar. Onze klanten ondervinden vooralsnog geen hinder.

COMNOU!
Momenteel worden verschillende hostingbedrijven getroffen door zware #DDOS aanval. Uw website en e-mail kunnen tijdelijk offline zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door jetgadget op 27-11-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
Bij VIBS
Zware ddos aanval op meerdere providers. Tot onze spijt daardoor veel sites van onze klanten onbereikbaar.

[ Voor 176% gewijzigd door jetgadget op 27-11-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
melding van Versio

Andere grote Nederlandse hostingbedrijven zijn vanochtend ook doelwit van zware DDOS aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ken geen een van deze providers.. zijn ze toevallig niet sterk aan elkaar gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
Volgens mij wel... TransIP heeft nergens last van...

Het bericht dat er meerder Grote Hostingproviders getroffen zouden zijn...
ik wil wel weten welke dan?

[ Voor 50% gewijzigd door jetgadget op 27-11-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Heb je een link naar dat bericht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
zie twitter

en Versio meld dat er meerdere 'grote' hostingproviders getroffen zijn maar het lijkt mij alsof ze zelf er het meeste last van hebben...

[ Voor 86% gewijzigd door jetgadget op 27-11-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-10 18:58

tijmeng

Panasonic 7J

FXW dit keer niet :D

t lijstje hosters wat hier wordt genoemd zegt mij werkelijk niets.... dus zo groot lijkt t me niet.

[ Voor 72% gewijzigd door tijmeng op 27-11-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
Mijndomein.nl ‏@mijndomein 2u
Momenteel zien we dat er veel webhosters problemen ervaren in bereikbaarheid door DDOS aanvallen. Wij helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kun je niet gewoon de edit knop gebruiken ipv het topic volspammen? Het is veel overzichtelijker als alles in één post staat. Er zijn inderdaad een aantal kleinere datacentra in Nederland offline door een DOS.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 27-11-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
Het is mijn topic dus ik spam niet. BTW het lijkt erop dat het voornamelijk Versio was die getroffen was ik kreeg nergens iets gevonden wat betreft de andere providers.
Het lijk nog niet over te zijn
Versio B.V. ‏@VersioISP 1m
Helaas komt er opnieuw een forse DDOS aanval binnen op ons netwerk.

EDIT:
http://www.nujij.nl/inter...rs-offline.26053023.lynkx

bij DDOS aanvallen leggen grote webhosters offline
Op Woensdag 27 November 2013 hebben enkele grote bot netwerken ervoor gezorgd dat meerdere grote webhosters tijdelijk offline zijn geweest. Onder andere Versio en Mijndomein zijn slachtoffer geweest van deze aanval. Grote getalen dataverkeer werd richting hun netwerk gestuurd waardoor de inkomende transit glasvezels vol raakten en het verkeer niet meer konden verwerken. Hierdoor ontstond er een hoge packetloss en in sommige gevallen zelfs complete downtime voor de webhosters.
Trefwoorden bij dit artikel:
ddos, webhosters, offline, cyberaanval.

[ Voor 54% gewijzigd door jetgadget op 27-11-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-10 18:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wij (tweakers.net - deze site ;)) kregen ook net een forse ddos over ons heen die de lijn dichttrok. Toeval?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
over vandaag staat hier niets.. http://www.digitalattackm...=NL&time=16036&view=table
misshien komt dat nog? leuke site.

Webreus was ook de pineut zag ik.
en nu op webwereld
http://webwereld.nl/bevei...dse-hostingproviders-plat

[ Voor 48% gewijzigd door jetgadget op 28-11-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bullshit account of echte dreiging? : https://twitter.com/serverkillers/status/405783785142104065

I am the great Cornholio!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 19:58
Blijkbaar toch echt... Ik heb zijn account even in de gaten gehouden.

• Trommelrem
jetgadget schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:29:
Het is mijn topic dus ik spam niet.
Wat is dat voor een rare vergelijking.

Ik bedoel dat je het topic niet moet volspammen, maar dat je ook alles netjes in de startpost kunt zetten, zoals bijvoorbeeld een overzicht met de getroffen providers. Nu spam je het hele topic vol waardoor het heel onoverzichtelijk wordt.

Ik kan trouwens ook al twee dagen niet meer op de website van Webreus komen. Zijn die wellicht ook getroffen?

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 19:58
webreus is inderdaad ook onder aanval

• DJSmiley
  • Nu online
DDOSsen op verschillende hosters hebben weinig met elkaar te maken. Helaas gebeurt dat tegenwoordig wel vaker dan een of meerdere providers geDDOSsed worden.

@ts: Je kan je posts ook editten. Continue op jezelf reageren is nogal zinloos. En zoals Trommelrem al aangeeft is dat ook overzichtelijker. Dat je t topic zelf begonnen bent wil niet zeggen dat je dan maar non-stop kan topicschoppen

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 22:19

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Laat ik ook maar inhaken dan, ben net met een nieuw projectje bezig en gisteravond als ook vanavond is MijnDomein en dus ook mijn websites slachtoffer .. :( :(

Op hun twitter zijn de reacties/reactiesstroom niet mals ..
Bron: https://twitter.com/mijndomein
Bitbyte ‏@BitByteMedia 23m

@mijndomein zoveeeeelste keer.. Heb klanten op te leveren, fix je loadbalancing is man.. Misschien een keer abbo geld terugstorten, ziek van :r
En toch staan ze (nog) als nr. 1 in deze lijst ..
http://www.digitalattackm...y=ALL&time=16037&view=map

MijnDomein verwijst trouwens naar deze site ..
http://www.digitalattackm...y=ALL&time=16037&view=map

e.g.
Afbeeldingslocatie: http://www.raqwe.com/wp-content/uploads/2013/10/google-launched-interactive-map-cyber-attacks-raqwe.com-01.jpg

best sick ... :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Heerlijk, Mijndomein klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
@ Trommelrem,
Inmiddels had ik speciaal voor jou de lijst geupdate en stel je toch vraag over webreus terwijl ik dat daarboven net vermeld had. zucht.. Zou jij dan op willen houden met klagen in mijn topic dat vind ik pas zonde van het topic.

ServerKillers heeft zijn tweets verwijderd...

[ Voor 8% gewijzigd door jetgadget op 29-11-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
jetgadget schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:33:
@ Trommelrem,
Inmiddels had ik speciaal voor jou de lijst geupdate en stel je toch vraag over webreus terwijl ik dat daarboven net vermeld had. zucht.. Zou jij dan op willen houden met klagen in mijn topic dat vind ik pas zonde van het topic.

ServerKillers heeft zijn tweets verwijderd...
Zeur zelf niet zo. Ik zie nog steeds niets van een overzicht staan. Wat ik wel zie is:
jetgadget schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:20:
Ik zou graag een lijst maken hier welke providers er zijn getroffen.

DDOS aanvallen op grote Nederlandse partijen, ook Rijndata BV.
En dan heel veel nutteloze posts die net zo goed in de startpost hadden kunnen worden gepost. Nog steeds geen lijst, alleen wat versnipperde data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bigs schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:19:
Heerlijk, Mijndomein klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Dan kun je bij de duurste provider zitten... Last zul je er hoe dan ook van krijgen.
Eerste klas kneuzige opmerking die weer weinig toevoegt aan dit topic.

OT: Het lijkt er op dat ze nog vrolijk doorgaan, op twitter zag ik weer berichten van mijndomein voorbij komen dat ze weer onder vuur lagen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:36
Ik zit bij Rijndata maar alles werkt nog gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
MetaFrame schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:29:
[...]

Dan kun je bij de duurste provider zitten... Last zul je er hoe dan ook van krijgen.
Eerste klas kneuzige opmerking die weer weinig toevoegt aan dit topic.

OT: Het lijkt er op dat ze nog vrolijk doorgaan, op twitter zag ik weer berichten van mijndomein voorbij komen dat ze weer onder vuur lagen.
Ik zie toch anders alleen maar budget hosters voorbij komen in dit topic. Ik zeg niet dat het toeval is, maar mensen die boos worden op hun budget provider omdat ze eruit liggen door een aanval is kansloos. Een hogere klasse provider kan natuurlijk net zo goed slachtoffer worden maar dan heb je in ieder geval een SLA met duidelijke afspraken en hoef je niet via Twitter te gaan klagen omdat het bedrijf in kwestie geeneens een telefoonnummer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
Trommelrem schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:57:
[...]
Zeur zelf niet zo. Ik zie nog steeds niets van een overzicht staan. Wat ik wel zie is:
[...]
En dan heel veel nutteloze posts die net zo goed in de startpost hadden kunnen worden gepost. Nog steeds geen lijst, alleen wat versnipperde data.
Heerlijk mensen zoals jij die de wereld willen verbeteren. Lekker kankeren.

Mijn opzet was om hier een lijst te maken met de rest van het forum samen met de rest van de bijdragers.. ik vind het altijd zo zonde zon rotte appel die overal een pisje over heen moet doen.
Misschien dat je dit in gedachten kan houden voor je volgende posts ook op andere topics hou het gezellig.
Pagina: 1