Toon posts:

poker pc opzet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een topic aangemaakt met advies voor een poker desktop. Dit topic is helaas gesloten aangezien ik een geld beloning uitloofde voor de "beste hulp" en dit niet is toegestaan.

Ik heb nu een offerte laten maken bij Mycom. Ik hoor graag meningen van jullie of dit systeem geschikt is voor mijn doeleinden. De offerte is excl 110 euro voor het in elkaar zetten en installeren van windows + drivers. Mijn budget is 2000-2500 euro dus er is zeker nog ruimte voor betere onderdelen mocht dit nodig zijn.

Mijn wensen:
- Snelle desktop die 5+ pokersites (het gaat om zelf spelen), database programma (PostgreSQL), muziek en google chrome tegelijk zonder enige hapering moet kunnen draaien.
-Het aansluiten van twee, 30 inch dell monitoren op max resolutie van 2560x1600. Het moet ook mogelijk zijn een 24 inch scherm aan te sluiten via hdmi of vga. 3 schermen tegelijk is niet noodzakelijk.
-Betrouwbaar/ veilig systeem (voor zover dit mogelijk is natuurlijk...)
-Stille desktop

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2mcys8z.jpg

Alvast bedankt voor de reacties!

(ben al in het bezit van muis, toetsenbord, schermen, 2.1 set etc.)

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

je wilt dus een 2500 euro kostende pc om 5 websites met een poker tafel te spelen op 2 monitoren?
dat kan ook met een pc van 600euro... Daarbij is 110 euro voor het in elkaar zetten erg veel geld, en zou ik dit gewoon lekker zelf doen, ook voor ''noobs'' is dit nog wel te doen!

weet niet wat die database exact doet maar als die niet intensief gebruikt word is dit zonde van je geld.
Daarbij zijn plaatjes van winkelwagentje volgens mij verboden?
Maak hier even een wenslijstje van!
link hoe dat moet: CAA beleid

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn budget is 2500 euro, zoals je zie heb ik dat momenteel niet uitgegeven maar mocht iemand mij onderdelen adviseren die prijziger zijn dan de huidige configuratie is daar ruimte voor.

De database is z'on 100 gigabyte groot en hier staan handhistories in .Één van de doelen van de database is het verkrijgen van statistieken op tegenstanders op het moment van spelen. Het is voor mij dan ook van groot belang dat dit programma soepel loopt. Als ik naar mijn omgeving en eigen ervaring kijk heeft menig computer hier nog wel is moeite mee.

edit: mijn computer zelf in elkaar zetten zie ik niet zo zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 12:17 ]

Verwijderd

Waarom zou je 2500 willen uitgeven als je ook voor 700-800 euro een prima goed werkende pc kunt bouwen.
Als je dit bij Azerty o.i.d doet kun je hem ook laten assembleren voor een klein bedrag en niet voor 110 euro

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 23:46
Je kunt als je nu een systeem van laten we zeggen 1000 euro neerzet over een aantal jaar die 1500 gebruiken om up te graden. Op die manier kun je langer met je PC doen. Uiteraard is het jou geld en keuze. Dus als je je 2500 euro op wilt/moet maken dan kunnen we je daarbij helpen, maar dan zul je wel overkill neerzetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Nick v D op 27-11-2013 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Vergeet dat 2500 euro budget dan maar (dat was gewoon de absolute max die ik vooraf wilde uitgeven MOCHT het nodig zijn).

@ LucaGo
Ik ga de website van Azerty even bekijken.

Maar heeft iemand nog commentaar op de op dit moment geselecteerde onderdelen?

• Nick v D
Ik heb dit voor je gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 289,-€ 289,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 92,80€ 92,80
2MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC€ 429,-€ 858,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 99,77€ 99,77
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,38€ 87,38
1Corsair Hydro H100i€ 95,80€ 95,80
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 112,50€ 112,50
1Seasonic Platinum Series 860 Watt€ 192,30€ 192,30
1Samsung 840 EVO 250GB€ 143,05€ 143,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.970,60

Een i7 processor voor de door jou matig gedefinieerde taken.
Een leuk moederbord met overklok functie en SLI mogelijkheid.
2 maal de GTX780 om de 2 schermen 2580x1600 aan te sturen (Heb je deze al in bezit?)
16 GB ram in 2 x 8 Gb zodat je later nog 2 x 8Gb erbij kunt plaatsen.
Een 860watt voeding om je 2 kaarten genoeg power te geven.
Een corsair H100i om je processor te koelen, een kraken x60 (welke beter koelt) past niet in de fractal kast die ik uitgekozen heb. Ook kun voor je een luchtkoeler gaan: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Een SSD om je windows op te installeren, en een HDD voor je data.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick v D op 27-11-2013 12:57 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:26

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Een videokaart van 429 voor het aansluiten van 2 schermen? Koop gewoon een goed moederbord dan heb je al hdmi uitgangen en kun je het aansluiten. Als je niet gamed, dan heb je echt aan een 600 eu pc meer dan genoeg.

• Nick v D
Ircghost schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:57:
Een videokaart van 429 voor het aansluiten van 2 schermen? Koop gewoon een goed moederbord dan heb je al hdmi uitgangen en kun je het aansluiten. Als je niet gamed, dan heb je echt aan een 600 eu pc meer dan genoeg.
HDMI 1 t/m 1.3 kan geen 2580*1600 aan.
HDMI 1.4 kan het wel aan maar dan op 25 fps (wat misschien voldoende is als je niet gamed)
Hij heeft het budget, dus waarom geen GPU?
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:52:
Maar heeft iemand nog commentaar op de op dit moment geselecteerde onderdelen?
De OCZ voeding staat niet bekend als een goede voeding.
De Hydro h80i zou ik vervangen door zijn grote broer de h100i.
250 Gb SSD zou voldoende moeten zijn, maar dat is een persoonlijke keuze.
Ook raad ik je windows 8 aan, omdat dit sneller is. Maar als je de windows 7 wilt omdat je niet van de vernieuwingen houdt dan zou je die kunnen gebruiken.

[ Voor 51% gewijzigd door Nick v D op 27-11-2013 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je configuratie Nick.

Wat vragen:
Waarom kies je voor een kleinere SSD en een 3tb extra harde schijf?
Ik verwacht niet dat ik zoveel ruimte nodig heb, is het dan niet handiger om een 500 gig ssd te draaien?

Is een dubbele videokaart van 429 per stuk niet wat overdrijven voor mijn doeleinden? (ik ben niet van plan om te gaan gamen).
-Ik ben niet van plan om zelf te gaan overclocken of iets te "tunen" aangezien mijn kennis beperkt is, heeft dit invloed op jou configuratie?

Ik heb inderdaad een displayport en/of dvi aansluiting nodig om 2560x1600 te draaien, met hdmi lukt mij dit niet. Aangezien ik 2 montioren wil gebruiken moeten er twee geschikte aansluitingen aanwezig zijn.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
erm 2x een gtx 780 voor deze doeleinden? Das wel het slechtste advies wat je hem kan geven denk ik. :) Er zijn gpu's van onder de 200 euro die prima kunnen wat hij wil..

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 27-11-2013 13:09 ]

specs

• Nick v D
maratropa schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:08:
erm 2x een gtx 780 voor deze doeleinden? Das wel het slechtste advies wat je hem kan geven denk ik. :) Er zijn gpu's van onder de 200 euro die prima kunnen wat hij wil..
Ik heb puur dit advies gegeven om naar zijn budget te richten, misschien denkt hij over een half jaar wel te gaan gamen, hij heeft er de overige hardware namelijk wel voor (schermen).

Inderdaad zijn er goedkopere GPU's die zijn monitoren ook kunnen aansturen.

Je zou kunnen kiezen tussen een GTX 770 of AMD 270X

[ Voor 5% gewijzigd door Nick v D op 27-11-2013 13:12 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59

Famous

R 400+

Nick v D schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:11:
[...]

Ik heb puur dit advies gegeven om naar zijn budget te richten, misschien denkt hij over een half jaar wel te gaan gamen, hij heeft er de overige hardware namelijk wel voor (schermen).
Inderdaad zijn er goedkopere GPU's die zijn monitoren ook kunnen aansturen.
Hij zegt dat het zijn uiterlijke max is, hierbij geeft hij ook al aan naar een goedkoper systeem te willen als dit voldoet aan zijn eisen..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Nick v D
Famous schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:13:
[...]

Hij zegt dat het zijn uiterlijke max is, hierbij geeft hij ook al aan naar een goedkoper systeem te willen als dit voldoet aan zijn eisen..
Jep en jou reactie is zeer zinvol voor de TS.
Nimmer is deze.

On-Topic:
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:14:
De database is z'on 100 gigabyte groot en hier staan handhistories in .Één van de doelen van de database is het verkrijgen van statistieken op tegenstanders op het moment van spelen. Het is voor mij dan ook van groot belang dat dit programma soepel loopt. Als ik naar mijn omgeving en eigen ervaring kijk heeft menig computer hier nog wel is moeite mee.
Hoe werkt deze database? Ik neem aan dat dit online is, maar ben je hier voortdurend informatie aan het inwinnen en opslaan?

• Ircghost

Ircghost

Lijkt me vooral dat je daar een goede SSD met een snelle CPU voor de berekening nodig hebt en een minimale videokaart voor het aansluiten van twee schermen.

Trouwens Nick jij had het erover dat die enorme resoluties niet ondersteund worden, maar waarom zou je dat willen? Je kunt toch ook gewoon 2x 1920*1080 instellen.. eyefinity achtige praktijken hebben voor hem geen toegevoegde waarde.

• maratropa
  • Niet online
Hij heeft/wil toch 2x een 30" van 2560x1600? Dus dat lijkt me een harde eis :)

specs

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Ircghost schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:43:
Lijkt me vooral dat je daar een goede SSD met een snelle CPU voor de berekening nodig hebt en een minimale videokaart voor het aansluiten van twee schermen.

Trouwens Nick jij had het erover dat die enorme resoluties niet ondersteund worden, maar waarom zou je dat willen? Je kunt toch ook gewoon 2x 1920*1080 instellen.. eyefinity achtige praktijken hebben voor hem geen toegevoegde waarde.
Inderdaad, je kunt wel een pracht van een build maken maar hij gaat dat toch niet gebruiken...

Stel een PC samen van 1000 euro

met een i5-4670k
een R9-280x
een ssdtje van 256gb

verder standaard onderdeeltjes is meer als genoeg voor wat hij gaat doen..

Houdt hij 1500 euro over voor als hij over een jaar of 4 zich bedenkt en toch wat wil gaan gamen..
Om 2 schermen aan te sturen heb je absoluut geen sli Gtx 780 nodig.

• Ircghost

Ircghost

Fair enough, las ik even om heen haha :). Snap alleen nog steeds niet wat daar het voordeel van zou zijn.

• maratropa
  • Niet online
een r9 is toch ook overkill? Voorzover ik zie heeft hij helemaal geen 3d versnelling of gpu power nodig toch?

Ik zou wel voor een i7 / xeon gaan, ik kan me best voorstellen dat zo'n database draaien terwijl je 5 tafels analyseert best baat kan hebben bij HT.

specs

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ben ik de enige die het idee van de Mycom nog kan begrijpen? ik zou wel een paar kleine aanpassingen maken, maar het idee van een i7 + een low/mid-range GPU met grote SSD kan ik begrijpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 289,-€ 289,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 128,87€ 128,87
1Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC€ 102,90€ 102,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,38€ 87,38
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 112,50€ 112,50
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 54,20€ 54,20
1Samsung 840 EVO 500GB€ 288,-€ 288,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.131,85

een K-processor mocht de kloksnelheid nog van belang zijn, zodat je nog een overklok kunt zetten. hier is 't moederbord ook op berekend. ook heeft dit moederbord een netwerkaansluiting waarbij je zaken omtrent 't internetverkeer kunt instellen (bijvoorbeeld dat poker voorrang heeft op spotify, om even wat te noemen) verder zit er een leuke audiochip op die behoorlijk goed is.
de database draaien vanaf de SSD is een goed idee, mits deze daar baat bij heeft. een zuinige voeding en stille kast maken 't verhaal wel af.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt deze database? Ik neem aan dat dit online is, maar ben je hier voortdurend informatie aan het inwinnen en opslaan?
Dit is een offline en een persoonlijke database. Zodra ik aan het spelen ben haal ik voortdurend informatie uit de database en verder slaat de database "verse" handen op (die ik zojuist gespeeld heb).

Ik heb momenteel 1x een 30 inch dell scherm en een 24 inch. Ik denk dat ik nog een 2e 30 inch (dell) scherm ga kopen.
De max resolutie van 2560x1600 is voor mij wel een vereiste, je kan namelijk veel meer pokertafels kwijt op de hogere resolutie + ik heb een scherm van 900 euro gekocht en wil deze maximaal benutten.
met een i5-4670k
een R9-280x
Kan ik niet beter voor de i7 kiezen die ik momenteel heb geselecteerd? Of die in Nick zijn configuratie staat, nog steeds is het verschil mij niet precies duidelijk tussen die twee.
Een 860watt voeding om je 2 kaarten genoeg power te geven.
Ik ga het bij 1 kaart houden, is deze voeding kopen dan pure overkil?
Een corsair H100i om je processor te koelen, een kraken x60 (welke beter koelt) past niet in de fractal kast die ik uitgekozen heb. Ook kun voor je een luchtkoeler gaan: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Mijn computer zal veel uur aanstaan dus een goede koeling vind ik belangrijk. Ik vind een "stille" desktop vrij belangrijk, enig idee hoe stil bovengenoemde koelers zijn?

Verwijderd

Topicstarter
@ Nlbuurman

Thanks dat ziet er goed uit. Wat betreft het interne geheugen, MyCom adviseerde mij om voor de gekozen Corsair te kiezen. Is daar een duidelijk verschil met het door jou geselecteerde interne geheugen?

De optie om je netwerkinstelling op je moederbord in te stellen klinkt zeer interessant. Aangezien je het ook over overclocking heb, heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf die dit kan doen?
Het liefst laat ik daar meteen dan ook de hele pc bouwen, ik heb het liefst alles via 1 winkel.
(dus pc bouwen, netwerkinstellingen moederbord, overclocken, drivers/ windowns 7 installeren)

Nogmaals bedankt voor alle reacties tot nu toe!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 14:27 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
goed, hij wil een poker PC samenstellen en geeft exact aan wát de PC moet aan kunnen. en men gaat los op zijn budget... ik vraag mij af of men ook wel beseft wat de PC moet kunnen.

hij geeft aan welke resolutie hij nodig heeft, dit omdat hij dan meer tafels open kan hebben op één scherm. nu is framerate niet zo heel erg intressant, er wordt nauwelijks wat gerenderd wel is het zo dat het druk is op het scherm. wil je dus die resoluties hebben zul je wel een fijne GPU nodig hebben, Al was het alleen al vanwege de uitgangen!

het belangrijkste aspect in deze build is niet het grafische, NEEN! dit is de SQL database, die is groot en zal alleen maar groter worden. en moet wel A snel te laden zijn en B snel nieuwe handen opslaan, liefst tegelijker tijd. hiervoor zul je een snelle schijf (SSD) en snelle CPU nodig hebben.

op de tweede plaats de pokersoftware, dit is niet browserbased, maar een eigen programma. geen idee hoe die met ram omgaan, ik kan me voorstellen dat met 5 sites open, met minimaal twee tafels per site, je flink in het werk geheugen zit, dus 8 GB lijkt mij een absoluut minimum.

overigens zou ik wél voor 3 schermen gaan, met 2 schermen dedicated voor poker en de derde voor de rest van je meuk. gaat je een hoop ergenissen schelen als je niet constant tussen je tafels je browser moet laden. ;)

EDIT: ondertussen al wat geplaats en lijkt mij dat NLbuurman dezelfde ergenis had.

tussen i5 en i7 is het voornaamste verschil dat het hyperthreading heeft op de laatst genoemde, je zou ook kunnen kiezen voor een Xeon, dit is een i7 zonder de iGPU. kan weer wat tientjes schelen op een GPU die je niet gaat gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Lednov op 27-11-2013 14:29 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik denk dat de configuratie van NLBUURMAN het beste voor je budget en doeleinde is.
De i7 K heeft ook HT. En een erg dure grafische kaart heb je niet nodig. Wel een kaart met genoeg aansluitingen.

Daarnaast geheugen zou ik zelf eerder voor 32GB kiezen ivm de database die groter wordt.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:33
Zoals ik ook al in je vorige topic heb aangegeven is het vooral belangrijk om een redelijk snelle CPU te hebben (i5 of i7), genoeg intern geheugen (8 of bij voorkeur 16GB) en een grote SSD waar je database vanaf kan draaien. De setup van mycom uit de TS is zo gek nog niet (behalve dan dat er niet altijd even goede componenten gekozen worden). De setup van NLBUURMAN kan ik me erg goed in vinden.

Ik zou alleen me afvragen of je wilt gaan overklokken (lijkt me niet). Dan kun je ook al prima uit met een goedkoper moederbord zoals pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 of zelfs een pricewatch: Asus B85M-E Hier kun je dan een iets goedkopere CPU opzetten pricewatch: Intel Core i7 4770 Boxed of zelfs pricewatch: Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed

Qua videokaart hoef je alleen maar 1 met 2 dual link DVI aansluitingen te kijken (of heeft je monitor displayport ingang?). Een AMD flex kaart kan dit prima pricewatch: Sapphire Radeon HD 7770 GHZ Edition 1GB GDDR5 FLEX

Verwijderd

Topicstarter
32 GB geheugen is misschien wel interessant omdat de meerprijs toch relatief meevalt. Nogmaals ik wil zelf niet gaan overklokken maar als jullie advies is om dit wel te doen, kan ik het laten doen.

Bij niet overklokken kan ik dus beter gaan voor een ander moederbord, thnx!

Mijn monitor heeft een displayport, dvi-d1 en dvd-d2 aanlsuitng

• Arunia
  • Nu online
Ik zou voor de stabiliteit niet gaan overclocken. De 4770 lijkt me snel genoeg en een goedkoper moederbord of wat NLBUURMAN aangeeft, dat moederbord heeft wel als extra dat je je netwerk verkeer kan instellen.

Daarnaast scheelt een 4770 tegenover een 4770k 30 euro.
Dus de optie om over te clocken kun je altijd nog hebben later.
Maar voor nu is die echt wel prima.

• maratropa
  • Niet online
Te veel ram is echt zonde, dat is gewoon een kwestie van meten hoeveel je nodig hebt.

Ik vind het originele plan ook best prima, zij het wat duur hier en daar. Ik zou als je toch voor een losse gpu gaat er bijv. en xeon 1240v3 in zetten. Maar 4770 is ook prima.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Stabiliteit gaat zeker boven een ietsje betere prestatie, dan laat ik dat overclocken zitten. Bij mijn openingpost gaf ik ook aan dat ik een betrouwbaar/veilig systeem zoek (voor zover dat mogelijk is..)

Dat moederbord van NLBUURMAN werkt zonder overclocken ook prima? Is het voor een 'leek' mogelijk om dat netwerk in te stellen via dat moederbord?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04 16:33

M2M

medicijnman

Is het niet een idee om een nog kleinere videokaart in het systeem te plaatsen? Scheelt weer wat duiten die je toch niet gebruikt. Voor het aansturen van jouw twee schermen is enkel een DVI aansluiting vereist. Dus in totaal twee. Of display port, of HDMI (geblaat over HDMI versie en refresh rate geldt enkel bij 30bit/pixel of hoger en is voor TS niet van toepassing).

Verder ben ik het wel eens met het lijstje van buurman.

-_-

• Arunia
  • Nu online
Je kunt dat moederbord en de 4770k ook prima gebruiken zonder overclocken. Dat het kan is alleen maar extra. Een beetje overclocken kan zonder problemen, zolang je niet overdrijft.

Dat instellen lijkt me gewoon met software te gaan. Dus dat moet jij dan ook gewoon kunnen.

Ik zou zelf nogmaals gaan voor het lijstje van NLBUURMAN en daar dan later voor kijken of je extra geheugen nodig hebt. Dit kun je testen met taakbeheer en kijken wanneer je aan je max zit van je geheugen.
Gebeurd dit, dan koop je er weer 8 bij van het zelfde merk en model.

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:54
Het ligt er aan hoe groot de database is, maar met een budget van 2500 euro is een ramdisk ook nog een optie. De database kan dan heel snel (veel sneller dan een ssd) gegevens naar de ramdisk schrijven en er af halen. Maar dan moet de database niet meer dan 64GB in gebruik nemen, anders wordt het lastig.

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Pagina: 1