2 gebruikers in 1 systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Waarde Medetweakers,
Ik heb een computer met een FX-8350 en een amd-7770 kaart, die ik vooral voor officetaken gebruik.
De videokaart heeft meerdere aansluitingen en kan meerdere monitors aansturen.
En ik draai nu momenteel 1x windows 7 pro(64) op de machine.

Mijn vraag is of er voor windows, of daarbuiten software is om een 2e client te draaien op de pc.
Om zodoende 2 schermen aan te sluiten, en ook 2x een Tobo & muis. Zodat je via 1 fysiek systeem (hij is krachtig genoeg) 2 aparte gebruikers kan laten werken.
Met elk hun eigen gebruikers-account, ToBo+Muis en monitor waarop zij zelf werken.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor dit soor multi-seat setups wordt meestal Linux gebruikt, dat is in de basis namelijk al een multi-user OS, itt Windows.

Edit: zoiets bijvoorbeeld

[ Voor 27% gewijzigd door u_nix_we_all op 27-11-2013 11:26 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoeken op jouw topictitel levert al

Zoiets? Je bent niet de eerste met deze vraag, check en bespreek dus ajb eerst wat tips elders. Bas. in "Multi user werken op 1 PC" bijvoorbeeld (geen idee of het haalbaar is). Het gaat sowieso wat hobby'en worden.

Al zou ook ik inderdaad niet eerst naar (clientversies van) Windows kijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Als je doelt op meerdere RDP sessies op een pc, dan kan je eens kijken naar een RDP "hack" wat mogelijk maakt om meerdere RDP sessies op een pc te laten draaien.
Info hier.
Ik heb deze "hack" bij mij thuis ook draaien, en deze doet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53
Als je perse Windows wilt gebruiken zou je met multipoint server kunnen werken :
http://www.microsoft.com/windows/multipoint/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Killah_Priest schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:14:
Als je perse Windows wilt gebruiken zou je met multipoint server kunnen werken :
http://www.microsoft.com/windows/multipoint/
Klinkt als een mooie oplossing, maar wel in een professionele setting want alleen al voor de server licentie moet 330 dollar betaald worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik zie dat er verschillende opties zijn. Het meest op maat lijkt windows Multipoint. Maar de setupkosten van 440 euro zijn relatief hoog tenopzichte van de energie die het bespaard.
Voor het draaien van meerdere RDP sessies is er een extra computer nodig.
Dus ik ga kijken of ik via andere weg de pc alsnog simultaan schizofreen kan maken.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan Xen installeren en daar twee Windows HVM's op draaien.

Dan geef je allebei een dedicated PCIe videokaart een een USB controller en dan kan je los.
Zo heb ik al jaren (oké, 3 jaar, maar meervoud dus) meerderen OSen met eigen GPU en I/O draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

3x3 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:34:
Ik zie dat er verschillende opties zijn. Het meest op maat lijkt windows Multipoint. Maar de setupkosten van 440 euro zijn relatief hoog tenopzichte van de energie die het bespaard.
Voor het draaien van meerdere RDP sessies is er een extra computer nodig.
Dus ik ga kijken of ik via andere weg de pc alsnog simultaan schizofreen kan maken.
MIjn excuus. Ik lees pas net dat het gaat om twee gebruikers op een pc. Mijn verhaal met de PDP hack gaat dan dus niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 10:54
Ik heb dit is gedaan met Virtualbox. Ik had de guest fullscreen op een apart scherm gezet, toetsenbord en muis aangesloten op de vm (met usb) en daar waren 2 pc's. Misschien was het met 2vm's mooier geweest, dan was het helemaal apart van elkaar
Pagina: 1