Toon posts:

Assasins lage FPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb assassins creed IV Black Flag voor pc en ik kom er maar niet uit ik heb een constante lage fps van 15 tot 23 (en dan heb ik het over gamen) filmpjes ongeveer 28FPS

Ik heb van alles geprobeerd ook in CCC om een profiel te maken voor AC4 maar zo goed ben ik niet haha.

Mijn Specs zijn

Windows 7 64bit
AMD Phenom II x6 1055t 2.8GHZ
4GB Ram
120GB IDE harde schijf (besturingsysteem win7)
640GB SATA harde schijf (waar games op zijn geinstalleerd.
AMD MSI Radeon HD6770 1GB

weet iemand een oplossing en niet van ja je videokaart is te laag want overal geeft hij aan dat je aanbevolen kaart de HD5850 zijn en de mijne is hoger. Ik stijg met al mijn specs bovenuit de aanbevolen specs.

bij een vriend (die echt een betere pc heeft) behaalt wel gewoon 60-90 FPS (ik weet ik kan niet zo hoog als hij maar kom op 15 is wel erg weinig hè)

Ik hoop dat iemand een "oplossing" voor me heeft het is eigenlijk bij alle games ook als ik World of Warcraft doe terwijl ik met mijn oude kaart nvidia gt 9800 op 60 WoW kon spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:16
Het nummer van je videokaart mag dan wel hoger zijn, maar een 5850 is wel degelijk sterker dan een 6770.
Dus sorry, maar het ligt wél aan je videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe komt het dan dat er filmpjes op youtube zijn waarbij ze de max settings gebruiken op precies dezelfde videokaart en zelfs lagere specs qua ram en cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:19:
maar hoe komt het dan dat er filmpjes op youtube zijn waarbij ze de max settings gebruiken op precies dezelfde videokaart en zelfs lagere specs qua ram en cpu
Bij AC IV is bekend dat de in-game vsync écht knudde is. Heb je al geprobeerd die uit te zetten? Daarnaast kun je altijd, de nieuwste (beta) drivers installeren of kijken welke driver revisie het beste werkt met het spel.

Ook moet je er rekening mee houden dat je alles wel in de omschrijving kan zetten bij een Youtube filmpje, zo kan ik ook een filmpje maken en zeggen dat alles vanaf een intel HD4000 draait op max. Het zal je beter staan als je eens gaat duiken in benchmarks in plaats van Youtube filmpjes gebruiken als uitgangspunt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SacreBleu schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:22:
[...]

Bij AC IV is bekend dat de in-game vsync écht knudde is. Heb je al geprobeerd die uit te zetten? Daarnaast kun je altijd, de nieuwste (beta) drivers installeren of kijken welke driver revisie het beste werkt met het spel.

Ook moet je er rekening mee houden dat je alles wel in de omschrijving kan zetten bij een Youtube filmpje, zo kan ik ook een filmpje maken en zeggen dat alles vanaf een intel HD4000 draait op max. Het zal je beter staan als je eens gaat duiken in benchmarks in plaats van Youtube filmpjes gebruiken als uitgangspunt.
ja ik merk wel als de vsyn uitschakel dat ik van 17 naar 26 spring daar zit wel een verschil in ik kan hem ook op 35fps spelen als ik op 1280x720 speel maar dat is zo slecht ik denk dat ik ff ga googlen naar benchmarks kijken wat ik daaruit kan halen bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Je geeft zelf aan dat je dit met andere games ook hebt? Heb je al eens gekeken naar de temperatuur van je videokaart? Draait deze op volle snelheid bij het draaien van een spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja me temp is een stabiele 37 graden en als ik assassins creed speel loopt het op tot 47 max 51 graden dus dat lijkt mij absoluut geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Gaan de kloksnelheden ook omhoog? Of blijft je videokaart hangen op lagere kloksnelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehmm heb je een goede programma om die te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik een benchmark test gedaan en kom ik nog steeds gemiddeld op de 18.5 FPS dus het ligt toch niet alleen aan assassins creed die zoveel vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Je kan je post aanpassen, meerdere keren na elkaar posten wordt niet gewaardeerd ;)

Normaal kan je in Catalyst Control Center de kloksnelheden van je videokaart zien. Overigens lijkt 51 graden onder full load eigenlijk weinig, maar misschien kan iemand met een vergelijkbare kaart even duidelijkheid scheppen.

Heb je deze problemen al langer? Is je voeding sterk genoeg voor al je hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest terwijl ik AC4 speelde en hij wordt 47 graden en wordt 90 tot 100% gebruikt op 800mhz bij 1100mhz ik kan ook me GPU overclocken maar ik denk niet dat daar een groot verschil uit zal komen

• ETzPliskin

ETzPliskin

Enkele dingen die je nog kan proberen:

- Laatste (eventueel beta) driver installeren voor je videokaart
- Kijken of er geen programma's draaien die CPU verbruiken op de achtergrond
- Eventueel virusscanner uitschakelen
- Alle instellingen in het spel op Low zetten en kijken hoeveel performance je dan hebt. Daarna elke instelling apart terug op High zetten en kijken of er een specifieke instelling is die zorgt voor FPS-drops

Anders kan je ook nog even 3D Mark installeren en je score daarvan gaan vergelijken met andere vergelijkbare systemen. Welke voeding heb je overigens?
Pagina: 1