• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, office programma's, grote bestanden (blu-ray) uitpakken en repareren en gamen op 1080P (nieuwe games)
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Op de eerste plaats zoek ik een geschikt systeem, maar ik hoop rond de €1000 tot 1100,- te blijven, inclusief windows 8 OEM.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor U2312HM, Muis, Toetsenbord, speakers 2.1.
Ik heb een harddisk van 5400 toeren in mijn mediaplayer. Ik overweeg deze mee te nemen naar mijn nieuwe systeem. Betreft: Western Digital WD30EZRS sata 64mb 3TB. Ook heb ik nog wel een OEM dvd brandertje over.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een compleet nieuwe systeemkast en componenten kopen, alleen eventueel bovenstaande harddisk en dvd brander zou ik mee willen nemen. Als OS wil ik windows 8 OEM.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Kleine voorkeur voor Intel CPU, is me altijd goed bevallen. Verder maakt het me weinig uit als het maar kwaliteit is.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stil bij normaal gebruik, bij gamen mag er best wat geluidproductie zijn.
Mijn eerste opzet n.a.v. best buy november:
[i]Enigszins aangepast 27-11-2013 14:10, voeding aangepast naar Gold exemplaar en extra harddisk verwijderd omdat ik mijn oude ga gebruiken.Windows 8.1 ipv 8.0 toegevoegd[ /i]
Kleine toelichting:
CPU: meest geadviseerd in prijs/kwaliteit dus neem ik over.
Moederbord: Lijkt me een prima plankje maar tips zijn welkom. (eventueel met betere on-board soundcard? )
Videokaart: Moeilijk... Deze lijkt me wel in balans met mijn budget?
Kast: Deze koelt wat beter, de Corsair R330 is het alternatief die is wat stiller (ervaringen?)
Voeding: Tips? ik wil in ieder geval stil en modulair.
SSD: Tips voor een betere prijs/kwaliteit rond de 250 GB?
Harddisk: Een 7200 toeren of mijn oudere 5400 uit mediaspeler (zie boven).
CPU koeler: Is het boxed exemplaar wat? Tips voor stil en goede prestaties?
Voeding: Deze of toch voor 30 euro extra de Seasonic G-serie 550 watt die wellicht stiller is?
Ik heb behoorlijk wat tests gelezen, ik hoop dat jullie mij een handje kunnen helpen aangezien ik al weer een tijd uit de hardware ben geweest...
Overclocken is niet een directe vereiste, als dit goed te doen is zal ik hier echter zeker wel gebruik van maken. Last but not least, ik wil dit systeem in de toekomst niet gaan upgraden. Wil er weer 3 tot 5 jaar mee doen en dan een nieuw systeem kopen.
Internetten, office programma's, grote bestanden (blu-ray) uitpakken en repareren en gamen op 1080P (nieuwe games)
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Op de eerste plaats zoek ik een geschikt systeem, maar ik hoop rond de €1000 tot 1100,- te blijven, inclusief windows 8 OEM.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor U2312HM, Muis, Toetsenbord, speakers 2.1.
Ik heb een harddisk van 5400 toeren in mijn mediaplayer. Ik overweeg deze mee te nemen naar mijn nieuwe systeem. Betreft: Western Digital WD30EZRS sata 64mb 3TB. Ook heb ik nog wel een OEM dvd brandertje over.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een compleet nieuwe systeemkast en componenten kopen, alleen eventueel bovenstaande harddisk en dvd brander zou ik mee willen nemen. Als OS wil ik windows 8 OEM.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Kleine voorkeur voor Intel CPU, is me altijd goed bevallen. Verder maakt het me weinig uit als het maar kwaliteit is.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stil bij normaal gebruik, bij gamen mag er best wat geluidproductie zijn.
Mijn eerste opzet n.a.v. best buy november:
[i]Enigszins aangepast 27-11-2013 14:10, voeding aangepast naar Gold exemplaar en extra harddisk verwijderd omdat ik mijn oude ga gebruiken.Windows 8.1 ipv 8.0 toegevoegd[ /i]
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | MSI Z87-G41 PC Mate | € 83,80 | € 83,80 |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 278,89 | € 278,89 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 75,20 | € 75,20 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,58 | € 62,58 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 85,10 | € 85,10 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,05 | € 143,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.044,51 | |
Kleine toelichting:
CPU: meest geadviseerd in prijs/kwaliteit dus neem ik over.
Moederbord: Lijkt me een prima plankje maar tips zijn welkom. (eventueel met betere on-board soundcard? )
Videokaart: Moeilijk... Deze lijkt me wel in balans met mijn budget?
Kast: Deze koelt wat beter, de Corsair R330 is het alternatief die is wat stiller (ervaringen?)
Voeding: Tips? ik wil in ieder geval stil en modulair.
SSD: Tips voor een betere prijs/kwaliteit rond de 250 GB?
Harddisk: Een 7200 toeren of mijn oudere 5400 uit mediaspeler (zie boven).
CPU koeler: Is het boxed exemplaar wat? Tips voor stil en goede prestaties?
Voeding: Deze of toch voor 30 euro extra de Seasonic G-serie 550 watt die wellicht stiller is?
Ik heb behoorlijk wat tests gelezen, ik hoop dat jullie mij een handje kunnen helpen aangezien ik al weer een tijd uit de hardware ben geweest...
Overclocken is niet een directe vereiste, als dit goed te doen is zal ik hier echter zeker wel gebruik van maken. Last but not least, ik wil dit systeem in de toekomst niet gaan upgraden. Wil er weer 3 tot 5 jaar mee doen en dan een nieuw systeem kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door FFF op 27-11-2013 14:10 ]