Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 07:44
Hoi allemaal,

Vorige jaar ben ik van een Nokia E52 overgestapt naar een Jiayu G3 (omdat ik te weinig om phones geef om een high-end toestel te kopen, maar toch ook wel een beetje wilde internetten e.d. op mijn phone). Helaas is juist een van de meest gebruikte functies (naast het bellen) van mijn E52 compleet ruk op die Jiayu en dat is de GPS. Met mijn E52 kon ik middels Ovi Maps perfect navigeren met de auto (albeit het kleine scherm). Met de Jiayu ben ik vaak al op de plaats van bestemming eer ik een fix heb :/

Nu ben ik aan het rondkijken voor een andere phone, maar wil wel dat de GPS daar van functioneert in een stijl zoals de E52 dat deed. Zelf had ik de Nexus 5 in gedachten, maar ik lees daar nu ook berichten van dat er problemen zijn met de GPS. Zijn er telefoons met een goedwerkende GPS aan boord? Of weten jullie een vergelijkingssite waar het GPS onderdeel wordt meegenomen in de tests?

Bedankt voor het lezen! :)

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 17:15
Ik gebruik zelf een nexus 4, en die werkt naast GPS samen met dat russische GPS variant. (ff de naam vergeten) en moet zeggen dat de gps er nooit meer dan 5 meter naast zit :), dus zeer accuraat.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Glonass ;)

• NefeliM
Sweet :) en die is ook nog een stukkie goedkoper dan de Nexus 5.
Hoe snel is de GPS? Heb je in een redelijke tijd een fix?
(nauwkeurigheid is bij de Jiayu ook niet echt het probleem maar de tijd tot een fix).

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 17:15
ik gebruik em zelf vooral voor wielrennen, om dan te tracken wat ik heb gefietst. Zet de gps meestal binnen aan en begin dan buiten meteen met fietsen. heb meestal binnen 200meter al een goede fix. Maar er zijn vast meer telefoons die gps en glonass ondersteunen. mijn vorige telefoon had alleen gps en die deed er idd veel langer over om een fix te krijgen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
Je hebt het over internetten, neem aan dat je dus ook een databundel hebt? En dan dus ook wel A-GPS kunt gebruiken?
Kijk dan eens naar de Nokia Lumia serie ;) Heb zelf de 620, en binnen in huis zelfs in minder dan 10 seconden een fix. Zelfs in vliegtuigstand in minder dan een minuut. En natuurlijk weer Nokia Maps.

[ Voor 14% gewijzigd door ShitHappens op 27-11-2013 10:06 ]

• NefeliM
Ik heb inderdaad ook een databundel, maar zelfs met A-GPS is die Jiayu ruk, ik was dus niet helemaal overtuigd van het A-GPS gebeuren. Maar als dit op andere toestellen wel werkt zoals het hoort dan scheelt dat al wel (maar dan vind ik het eigenlijk nog steeds gek dat een nieuw toestel als een Nexus 5 GPS problemen kan hebben... Ik neem aan dat daar ook A-GPS op zit e.d.)

Verwijderd

Mijn S4 mini heeft ook snel een fix, zelfs als je binnen zit (in een ruimte met ramen).
Ook achter het glas van een treinraam en al rijdend had ik zo een fix.

De HTC Desire S die ik hiervoor had deed er erg lang over, zeker binnen (geen fix) of bij beweging na letterlijk minuten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
De gps van mijn Xperia Z (en eerder van m'n Xperia acro S) is zo goed dat ik m'n garmin etrex 30 verkocht heb en het geocachen met m'n telefoon doe. Daar heb je nog wat betere gps voor nodig dan voor navigeren... Ik denk dat je met de meeste telefoons van de bekendere merken, en zeker met de wat duurdere, behoorlijk save zit.

• NefeliM
Thanks dan ga ik zoeken voor een telefoon van een bekend merk en zal dan vervolgens op het internet specifiek zoeken of er GPS problemen mee zijn. Bedankt voor jullie input! :)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 23:11
Ik bijf je van harte de Nokia lumia's aanbevelen. Alleen opletten dat de 520 geen fantastische GPS heeft, daarboven wel

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40
ShitHappens schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:22:
Ik bijf je van harte de Nokia lumia's aanbevelen. Alleen opletten dat de 520 geen fantastische GPS heeft, daarboven wel
Ik zou ook een Lumia adviseren. Sowieso als enige gratis offline mappen.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
@Driek, doe eens wat beter research voor je dergelijke boude uitspraken doet!
Voor android heb je OSMAnd, wat gratis is, offline werkt en routeert

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
Kijk naar een Snapdragon processor, Qualcommm heeft namelijk hun eigen locatie technologie (iZAT) die zowel GPS als GLONASS als 2G/3G/4G als WiFi gebruikt om daar een locatie uit op te maken. Zowel mijn Nexus 4 (Snapdragon S4 Pro) als mijn Xperia Z1 (Snapdragon 800) zitten er nooit meer dan 5 meter naast. De Snapdragon 800 heeft bovendien een aparte processor voor het bijhouden van locatie, waardoor dit heel weinig stroom kost.
Pagina: 1