Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-08-2023

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
Dag allemaal,

ik ben sinds afgelopen week op zoek naar een laptop die ik voor mijn studie gebruiken, lekker om aantekeningetjes te maken tijdens de les; of in een tussenuur aan projecten te kunnen werken, en notulen bij te houden. Een plusje zou kunnen zijn dat ik er ook gewoon lekker in bed een filmpje op kan kijken of iets dergelijks.

Dus ik ging even op zoek, en kwam best dure dingen tegen die ook helemaal niet geschikt zouden zijn omdat er monsters van videokaarten inzitten e.d.

Toen viel mijn oog op een chromebook, en qua specs en prijs lijkt het helemaal mij ding; maar de OS schrikt mij enigszins af. Nog niet eens vanwege googles privacygedoe, daar word ik niet warm of koud van, maar eerder van de beperkingen van die OS. Wat ik heb begrepen is dat je enkel je browser hebt, een paar apps, en alleen maar op je cloud kan werken (100GB Google Drive voor 2 jaar). Probleem met dat Google Drive gedoe is mijns insziens dat je na 2 jaar ervoor mag gaan dokken om je eigen bestanden te bereiken; en nogal wiedes is het dat je enkel bij je bestanden kan als je online bent, dus on-the-go werken is er niet bij.
Verder heb ik ook nog gehoord dat er veel problemen zijn met mensen aangezien dropbox niet geheel wordt ondersteund; en vind ik het ook jammer dat Microsoft Office niet erop kan, aangezien dat toch het uitgangspunt is van documenten; en een ander 'office'-programma vaak wel voor problemen zorgt met converteren o.i.d. in mijn ervaring.

Het idee van de Chromebook is dus in mijn ogen perfect, maar de OS baart mij een beetje zorgen. Nu ben ik niet geheel conservatief, en zou ik het best willen proberen, maar ik zou mij toch een beetje willen oriënteren op 'normale' laptops, waar dus wel een Windows-OS op kan.

Mijn vraag luidt dus: zijn er budgetlaptops die wél Windows ondersteunen, mij lekker mijn gang laten gaan tijdens college en thuis ook nog plezier kan bieden?

Bij voorbaat dank!

EDIT:
Bij deze de pricewatch van de 3 laptops die ik nu in overweging heb, dankzij tips en hints.
Is er nog een laptop die hierbij zou kunnen passen en geschikt kan zijn? Reageer gerust!
http://tweakers.net/price.../344660;346183/categorie/

[ Voor 6% gewijzigd door NickEnzo94 op 02-12-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:49

NSG

Je weet niks!

Je verhaal klinkt een beetje alsof je zojuist de "anti-Chromebook" reclame van Microsoft hebt gezien.

Om je te kunnen helpen is het handig als je eens wat eisen gaat stellen zoals: schermgrootte en je daadwerkelijke budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 20:57
Kort gezegd, als je met een Chromebook 'normaal' wilt werken moet je internet verbinding hebben. Weet niet of je voorheen vaker gebruik hebt gemaakt Linux distributie of dat je een Windows gebruiker bent? Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat je geen Office op een Chromebook kan draaien(wat je zelf al zegt), delen met andere studiegenoten die Word/Excel/Powerpoint gebruiken zal niet soepel lopen.

Google Drive werkt naar behoren, 100GB is aardig maar je moet wel je 100GB ernaar uploaden, geen probleem bij een snelle verbinding maar heb je een trage verbinding is het zeker geen aanrader.

Ik zie meer minpunten dan pluspunten bij een Chromebook:
-Prestaties
-Opslag
-(bijna) altijd internet nodig
-Geen Microsoft Office
-Dropbox ondersteuning slecht
+Prijs
+Design

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
Enes_81 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:13:
Je verhaal klinkt een beetje alsof je zojuist de "anti-Chromebook" reclame van Microsoft hebt gezien.

Om je te kunnen helpen is het handig als je eens wat eisen gaat stellen zoals: schermgrootte en je daadwerkelijke budget.
Budget zal denk ik max 400 zijn voor waar ik het voor wil gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door NickEnzo94 op 27-11-2013 17:16 ]

• NickEnzo94

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
Update: Budget heb ik op 500eu weten te stellen; enige fatsoenlijke laptops daarvoor te krijgen met windows? Hoeft niet zo licht mogelijk wat mij betreft, en 12" is ook zéker geen vereiste.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Deze is wel goed, compact en betaalbaar (helaas niet zo heel licht en iets over het budget): pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH)
Lenovo maakt goede toetsenborden trouwens, lijkt me een plus voor het nodige typewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
De E335 is nu via de lenovo website tijdelijk te verkrijgen voor 360 euro. http://shop.lenovo.com/nl/en/laptops/thinkpad/edge-series/ misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
E330 is Intel & E335 is AMD, net wat je wilt

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Surface RT 2 ? Heb zelf de 1e versie en die voldoet eigenlijk alles in je omschrijving. Je wil er wel een type- of touchcover bij.

Is ook veel relaxter dan een laptop om in bed films te kijken. Licht om mee te nemen, goede accuduur en volledig office pakket.

Wil je er wat meer serieus op werken dan is een laptop al snel handiger. (Hoewel je er ook via usb gewoon een toetsenbord en muis op kunt aansluiten, en dan werkt het al erg goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
warcow schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:20:
Surface RT 2 ? Heb zelf de 1e versie en die voldoet eigenlijk alles in je omschrijving. Je wil er wel een type- of touchcover bij.
Surface RT (2) met typecover zou inderdaad een zeer goede optie zijn. Er is zelfs een typecover met ingebouwde (extra) accu om langer te kunnen werken.

In tegenstelling tot de Chromebook, kan de Surface wel offline werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 29-11-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
Die werkt wel alleen op de 2e generatie surface rt.
Ik heb zelf ook de eerste gen. En ben er erg blij mee!
Ideaal door meegeleverde office. Lange accuduur. En typcover

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Trommelrem schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:31:
[...]
In tegenstelling tot de Chromebook, kan de Surface wel offline werken.
Een Chromebook kan ook best wat dingen offline hoor. Zelfs Angry Birds :-)

Maar serieus: ook Google Apps werkt offline, dus je kunt ook documenten bewerken terwijl je geen Internet verbinding hebt. En je kunt ook een filmpje op de SSD zetten en die in het vliegtuig kijken.

Het "een Chromebook kan niets zonder een Internetverbinding" is redelijk achterhaald tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maevian
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 14:06
Als je een chromebook wilt kopen, zou ik proberen een acer c720 te importeren via de USA (de europese modellen hebben maar 2gb ram ipv 4gb bij de amerikaanse modellen). En aangezien dat een intel chromebook is kan je er x86 linux op draaien, wat je zelf de optie geeft om office in wine te draaien!
Vraagt enige creativeit om hem hier te krijgen en wat werk om te configureren, maar je bent een tweaker of je bent het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik gebruik de Office Web apps gewoon op mijn Chromebook. Voor de meeste dingen die ik onderweg met Office wil doen is dat meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 16:19
Ja ik heb hetzelfde, ik ga dan wel pas volgend jaar studeren maar ben al wel aan het zoeken.

Zo'n chromebook lijkt wel goed zeker i.v.m. de prijs, je kan er alleen vrij weinig mee(nouja wat is weinig tegenwoordig).
En een surface, wat kan een surface dat een chromebook niet kan?
Eigenlijk alleen office en windows, want voor andere dingen zijn of de presentaties niet goed genoeg of het is niet waarvoor je het koopt.
Dus even bedenken waarvoor je hem wil gebruiken(en wat je nodig hebt voor je studie).

Mvg Levi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
Een lenovo e330 lijkt mij dan een betere keuze.
Intel cpu is redelijk van de tijd, en de bouwkwaliteit zal ook best goed zijn.
En je kan er een stuk meer mee als een chromebook

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Als je niet perse een nieuwe laptop wil dan kan ik een X200(of nieuwer) aanraden. Thinkpads zijn misschien iets zwaader, maar je krijgt er echt een hele hoop bouwkwaliteit voor terug. Ik zou zelf niet meer echt anders willen. Een X200 met een SSD en 8GB aan geheugen is voor mij echt meer dan snel genoeg.

Ikzelf gebruik hem een beetje voor office doeleinden en rondsurfen, resolutie is wel niet echt hoog met maar 1280X800, maar voor thuis heb ik een 2e scherm eraan hangen.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
En de Aspire E1 572 5420? Hier zou je lijkt me wel allerhande Office processen op moeten kunnen draaien, lekker een HD Youtube filmpie kijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 12:10
Waardeloze resolutie op een verder niet erg interessant scherm.
Zonde van het gewicht, juist als je iets wilt wat lichter is en toch een beetje power heeft kijk je sneller naar zo'n E330. Kost nog hetzelfde ook.

De Acer is best oké als hij 13" zou zijn, 15,6" is wel wat jammer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Mijn vriendin heeft een E330 met Crucial M500 120GB SSD. Ding werkt supersnel en heeft een accu die met standaardgebruik ongeveer 6 á 7 uur meegaat.
Tevens heb ik ook voor haar een garantieuitbreiding aangeschaft van 1 jaar carry-in naar 3 jaar on-site 55 euro en scheelt je heleboel kosten als er iets defect raakt.

Edit: Bouwkwaliteit is zeer goed voor de prijs

[ Voor 7% gewijzigd door crypt0rr op 02-12-2013 13:30 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
Hier de pricewatch... €100 verschil, doen de specs daar echt ten onder voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
NickEnzo94 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:49:
Hier de pricewatch... €100 verschil, doen de specs daar echt ten onder voor?
Voor die 100 euro heb ik liever een Windows 7/8 Pro ipv een standaard 8 en een Intel processor die sneller is.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Vergeet niet dan intel over het algemeen zuiniger is. Als de accuduur niet heel belangrijk is zal de amd versie qua snelheid wel voldoen voor de gewenste taken vermoed ik.. Zeker als je van het prijsverschil een ssd koopt heb je een laptop die lekker snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 16:19
Ik ben trouwens wel benieuwd welke je uiteindelijk neemt, dus laat maar weten als je zover bent ;)

Mvg Levi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickEnzo94

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch de Chromebook gekozen. De vernieuwde HP Chromebook 14 heeft mij over de streep getrokken. Heb em nu een week en ben heel tevreden, vooral met mn ubuntu dualboot; hiermee kan ik ook op de Windows-Desktop van mijn hogeschool. Topding voor 330euro's! Geweldige accuduur!

[ Voor 3% gewijzigd door NickEnzo94 op 18-12-2013 10:44 ]

Pagina: 1