Hallo allemaal,
Ik heb al vele advies topics door genomen en heb nu mijn eigen lijst samen gesteld waar ik graag jullie mening over hoor!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem gaan bouwen waarmee ik zonder problemen foto's kan bewerken in Photoshop en Lightroom, af en toe een game kan spelen en welke ik indien nodig kan overclocken. In de toekomst moet het ook makkelijk te upgraden zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de prijs het liefst rond de 700 euro houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb in mijn setup gekozen voor de Intel i5 4670K processor, voor mijn doel voldoende denk ik en heb het verder wat redelijk basis gehouden (prijs/kwaliteit vergeleken). Ik hoor graag of jullie mijn mening delen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snel en stabiel genoeg mobo en processor, een SSD voor de applicaties, genoeg intern geheugen en een redelijke videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, het gaat me er vooral om dat de basis goed is, voor evt later upgraden enz.
Hieronder het lijstje wat ik zelf heb bedacht.
Als videokaart heb ik een redelijke budget versie gekozen, ook heb ik gekeken naar een goede tweedehands. Ik heb bijvoorbeeld deze MSI gezien voor onder de 100 euro. Ga ik zoiets nodig hebben of kan het misschien juist simpeler?
Ik vraag mezelf af of ik door goedkope(re) componenten zoals de HDD en het interne geheugen geen duurkoop doe. En hoop dat jullie wat duidelijkheid kunnen verschaffen.
Alvast bedankt!,
Matthijs
Ik heb al vele advies topics door genomen en heb nu mijn eigen lijst samen gesteld waar ik graag jullie mening over hoor!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem gaan bouwen waarmee ik zonder problemen foto's kan bewerken in Photoshop en Lightroom, af en toe een game kan spelen en welke ik indien nodig kan overclocken. In de toekomst moet het ook makkelijk te upgraden zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil de prijs het liefst rond de 700 euro houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb in mijn setup gekozen voor de Intel i5 4670K processor, voor mijn doel voldoende denk ik en heb het verder wat redelijk basis gehouden (prijs/kwaliteit vergeleken). Ik hoor graag of jullie mijn mening delen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snel en stabiel genoeg mobo en processor, een SSD voor de applicaties, genoeg intern geheugen en een redelijke videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt, het gaat me er vooral om dat de basis goed is, voor evt later upgraden enz.
Hieronder het lijstje wat ik zelf heb bedacht.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 92,80 | € 92,80 |
| 1 | Asus GT640-2GD3 | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport XT BLS2C8G3D169DS3CEU | € 115,- | € 115,- |
| 1 | MS-Tech MS-N450-VAL | € 21,90 | € 21,90 |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 72,90 | € 72,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 680,89 | |
Als videokaart heb ik een redelijke budget versie gekozen, ook heb ik gekeken naar een goede tweedehands. Ik heb bijvoorbeeld deze MSI gezien voor onder de 100 euro. Ga ik zoiets nodig hebben of kan het misschien juist simpeler?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI N470GTX Twin Frozr II | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Ik vraag mezelf af of ik door goedkope(re) componenten zoals de HDD en het interne geheugen geen duurkoop doe. En hoop dat jullie wat duidelijkheid kunnen verschaffen.
Alvast bedankt!,
Matthijs