Ik zit momenteel in een vakantiehuisje met 10 personen. Dat betekent 10 telefoons, 5 tablets en 2 laptops die verbinding maken. Dat lukt allemaal, alleen mijn laptop heeft kuren. De verbinding met wifi lijkt stabiel (krijg netjes ip-adres 192.168.0.*), maar toch kan ik niet internetten; slechts bij vlagen krijg ik een internetpagina tevoorschijn. Meestal werkt het niet.
Ik heb het volgende al geprobeerd, zonder resultaat:
[list]
• Live USB Ubuntu geprobeerd: werkt vlekkeloos, dus geen hardwareprobleem?
• Virus/spywarescan gedraaid: niets gevonden.
• Windows Firewall uitgeschakeld
• Veilige modus
• DNS-server van Google (8.8.8.8/8.8.4.4) geprobeerd: zelfde probleem.
• Lokaal netwerkverkeer proberen: geen probleem, werkt allemaal.
• Modem/router gereset.
• Locatie/tijdzone aangepast (Aruba)
• 100x pingen naar 192.168.0.1 levert 0% loss op, (max=59 ms, avg=2 ms).
• Pingen naar bijv. Google.com levert 100% loss op, terwijl het een kwartier later ineens 0% loss is.
Helaas heb ik geen netwerkkabel tot mijn beschikking en kan ik (zonder hulp van de verhuurder) niet bij de instellingen van de router. Ik moet het daarom óf zelf proberen uit te zoeken, of heel concreet weten wat er mis is, zodat ik de verhuurder kan vragen er iets aan te doen.
Het lastige is dat het dus puur mijn Windows-installatie betreft, zo'n 15 andere apparaten hebben geen enkel probleem (op hetzelfde moment).
Wat kan ik nog doen om dichter bij de oorzaak te komen?
Ik heb het volgende al geprobeerd, zonder resultaat:
[list]
• Live USB Ubuntu geprobeerd: werkt vlekkeloos, dus geen hardwareprobleem?
• Virus/spywarescan gedraaid: niets gevonden.
• Windows Firewall uitgeschakeld
• Veilige modus
• DNS-server van Google (8.8.8.8/8.8.4.4) geprobeerd: zelfde probleem.
• Lokaal netwerkverkeer proberen: geen probleem, werkt allemaal.
• Modem/router gereset.
• Locatie/tijdzone aangepast (Aruba)
• 100x pingen naar 192.168.0.1 levert 0% loss op, (max=59 ms, avg=2 ms).
• Pingen naar bijv. Google.com levert 100% loss op, terwijl het een kwartier later ineens 0% loss is.
Helaas heb ik geen netwerkkabel tot mijn beschikking en kan ik (zonder hulp van de verhuurder) niet bij de instellingen van de router. Ik moet het daarom óf zelf proberen uit te zoeken, of heel concreet weten wat er mis is, zodat ik de verhuurder kan vragen er iets aan te doen.
Het lastige is dat het dus puur mijn Windows-installatie betreft, zo'n 15 andere apparaten hebben geen enkel probleem (op hetzelfde moment).
Wat kan ik nog doen om dichter bij de oorzaak te komen?