[Win 8.1] Wifi stabiel, maar internet valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik zit momenteel in een vakantiehuisje met 10 personen. Dat betekent 10 telefoons, 5 tablets en 2 laptops die verbinding maken. Dat lukt allemaal, alleen mijn laptop heeft kuren. De verbinding met wifi lijkt stabiel (krijg netjes ip-adres 192.168.0.*), maar toch kan ik niet internetten; slechts bij vlagen krijg ik een internetpagina tevoorschijn. Meestal werkt het niet.

Ik heb het volgende al geprobeerd, zonder resultaat:
[list]
• Live USB Ubuntu geprobeerd: werkt vlekkeloos, dus geen hardwareprobleem?
• Virus/spywarescan gedraaid: niets gevonden.
• Windows Firewall uitgeschakeld
• Veilige modus
• DNS-server van Google (8.8.8.8/8.8.4.4) geprobeerd: zelfde probleem.
• Lokaal netwerkverkeer proberen: geen probleem, werkt allemaal.
• Modem/router gereset.
• Locatie/tijdzone aangepast (Aruba)
• 100x pingen naar 192.168.0.1 levert 0% loss op, (max=59 ms, avg=2 ms).
• Pingen naar bijv. Google.com levert 100% loss op, terwijl het een kwartier later ineens 0% loss is.

Helaas heb ik geen netwerkkabel tot mijn beschikking en kan ik (zonder hulp van de verhuurder) niet bij de instellingen van de router. Ik moet het daarom óf zelf proberen uit te zoeken, of heel concreet weten wat er mis is, zodat ik de verhuurder kan vragen er iets aan te doen.

Het lastige is dat het dus puur mijn Windows-installatie betreft, zo'n 15 andere apparaten hebben geen enkel probleem (op hetzelfde moment).

Wat kan ik nog doen om dichter bij de oorzaak te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 12:03
Kijk eens met een wifi scan programma of de Wifi sterkte inderdaad acceptabel is. (bv. inSSIDer)

Bij wifi moeten trouwens alle apparaten omstebeurten van de ether gebruik maken. Dus met zoveel apparaten, en ook nog de buren in het netwerk, kan het wel eens druk zijn in de lucht.

p.s. hou eens het Netwerk Centrum scherm in de gaten. Veranderen daar de netwerk icoontjes? Geeft dat aan dat de verbinding verbroken wordt?

[ Voor 20% gewijzigd door Valen_76 op 27-11-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Sterkte is prima, zit met m'n neus naast de router. Ook op 20+ meter afstand hebben telefoons/tablets nog acceptabel bereik. Gelukkig zijn er geen buren, dit is het enige netwerk in de buurt.

Wat bedoel je met de icoontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 12:03
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/2029/withoutlan.png

[EDIT] indien je een openbaar netwerk profiel krijgt (i.p.v. prive/private) is dit misschien een oplossing:

http://www.tinkertry.com/...e-from-public-to-private/

[ Voor 58% gewijzigd door Valen_76 op 27-11-2013 16:37 ]

• StephanVierkant
Private of public maakt niet uit. De wireless connection staat op connected.

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Misschien de "golflengte" van je WIFI-signaal aanpassen, zodat het verschillend is aan al die andere apparaten bij jullie? Je kunt de gebruikte golflengtes achterhalen met inSSider en kun je veranderen in je modeminterface.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
mrtnptrs schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:04:
Misschien de "golflengte" van je WIFI-signaal aanpassen, zodat het verschillend is aan al die andere apparaten bij jullie? Je kunt de gebruikte golflengtes achterhalen met inSSider en kun je veranderen in je modeminterface.
Het probleem heeft niet zoveel met wifi te maken; die verbinding is namelijk prima. Er komt alleen geen signaal van buiten doorheen.

Uiteindelijk heb ik het probleem gevonden. Met het standaardwachtwoord kwam ik in de router en heb de firewall uitgeschakeld. Ik heb nu gewoon verbinding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
StephanVierkant schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 04:25:
Uiteindelijk heb ik het probleem gevonden. Met het standaardwachtwoord kwam ik in de router en heb de firewall uitgeschakeld. Ik heb nu gewoon verbinding :).
Met alle respect, maar da's een oplossing in de trant van:
"De voordeur klemde maar nu ik alle sloten eraf gehaald heb, klemt 'ie niet meer" ;)

Het is misschien wel een (op het oog) verbetering voor jouw situatie, maar je bent niet de enige die gebruik maakt van die verbinding. Voor de andere gebruikers kan het juist een verslechtering zijn aangezien er een stuk beveiliging weggehaald is.

Plus dat de router waarschijnlijk niet jouw eigendom is, en je ook geen toestemming hebt daar dingen aan te wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Klopt, en normaal gesproken zal ik alle sloten één voor één terugplaatsen om te zien welk slot kapot is. Mijn vraag was dan ook niet zozeer om het probleem op te lossen, maar vooral te lokaliseren.

In dit geval gaat het om een antiek modem dat een 'firewall' met twee standen heeft: aan en uit. Er valt niets te configureren en de logs zijn helemaal leeg, terwijl deze volgens de Help-pagina alle blokkades zou melden. En een firewall die 95% van de tijd geen verkeer doorlaat, maar soms ineens wel, lijkt me ook niet echt een firewall waar we iets aan missen. Pingen werkte ongeveer 30% van de tijd wel, internetsignaal kwam ook sporadisch binnen; ik had soms meldingen van Dropbox bijv.

Maar ik vraag me nu nog wel af hoe ik dit (anders dan wachtwoorden van de router raden) nog specifieker had kunnen onderzoeken. Hoe kom ik er achter dat mijn verkeer door een firewall wordt onderschept?

[ Voor 22% gewijzigd door StephanVierkant op 29-11-2013 05:32 ]

Pagina: 1