Problemen met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• reneaukema
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-01 20:06
Vandaag heb ik mn nieuwe videokaart binnen gekregen. Het is de MSI 7850 2gb OC uit de desktop bestbuyguide lijst.

De installatie is prima verlopen, nieuwste drivers etc.

Het probleem doet zich echter voor bij het spelen van games. Hier stottert de kaart enorm, zo erg zelfs dat het bijna niet speelbaar is!

De games die ik speel zijn niet veeleisend, integendeel! Het gaat om call of duty mw3 en call of duty ghosts!

Ik heb al geprobeerd om alles op low te zetten, waarbij het iets verbeterde maar niet veel. Ook heb ik de processor overgeclocked van 2,8 naar 3,4. Hier volgens mij wel iets verbetering maar erg minimaal.

Waar kan het probleem nu zitten? Misschien de processor, geheugen? Bios? Mijn huidige setup is als volgt;

-asus m3a79 t deluxe
-phenom x3 720 2,8ghz
-2x2gb ocz 800 pc 6400
-coolermaster 650w 80plus voeding
-2x1tb samsung 7200t hd
-msi 7850 2gb oc (NIEUW)
-windows 7

Alvast bedankt voor enige hulp, adviezen!

[ Voor 6% gewijzigd door reneaukema op 27-11-2013 00:47 ]

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Toevallig vergeten de extra voedingskabel op je videokaart aan te sluiten?

apollo13

• reneaukema
apollo13 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:48:
Toevallig vergeten de extra voedingskabel op je videokaart aan te sluiten?
Bedankt voor je reactie. Deze heb ik aangesloten. De kaart vraagt maar 1 aansluiting ipv 2x voeding van mn vorige 4870 kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door reneaukema op 27-11-2013 01:55 ]

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Nog even, voor ik na bed ga, is eigenlijk al veel te laat ;)
Heb je, voordat je de nieuwe kaart installeerde, de oude drivers verwijderd via een uninstall?

apollo13

• reneaukema
apollo13 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 02:31:
Nog even, voor ik na bed ga, is eigenlijk al veel te laat ;)
Heb je, voordat je de nieuwe kaart installeerde, de oude drivers verwijderd via een uninstall?
Dat was voor mij dan weer veel te laat :*)

Ja ik heb de oude drivers verwijdert en tevens de catalyst software.

Recent heb ik nog een clean Windows install gedaan. Misschien dat ik dat het best nog eens kan proberen om het probleem daar uit te sluiten.

Ik dacht zelf eerst aan en CPU bottleneck vandaar dat ik een overclock heb geprobeerd, met een klein merkbaar resultaat. Zou dit het kunnen zijn?

Deze kaart zou cod:ghosts toch met de hoogste instellingen moeten kunnen draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door reneaukema op 27-11-2013 11:54 ]

Verwijderd

als je alleen cod ghost heb geprobeerd kan het ook liggen aan het werkgeheugen.
Veel mensen zeggen dat het een minimale vereiste is van 6GB werkgeheugen.

Misschien als je nog wat geheugen hebt liggen zou je dit kunnen proberen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ghosts draait niet eens soepel op een high end pc dus :D
Ik zou het even met een andere game proberen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-02 00:29
Op mijn systeem draait Ghosts soepel, geen idee of ik geluk heb, want mijn systeem is niet echt super high end.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Kan je de videokaart ook eens proberen met een ander spel? Dan kan je kijken of het specifiek alleen bij de COD series voorkomt of ook bij andere spellen.
Ik heb zelf ook de Phenom 2 x3 BE en met een lichte OC kan deze nog prima meelopen met de huidige games. (Al merk je wel dat deze niet meer de snelste is. Binnenkort maar eens kijken naar een nieuw systeempje. Ik weet, offtopic :))

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:04
Hij geeft ook aan getest te hebben met MW3. En die loopt zou zeker goed moeten lopen op zijn hardware aangezien die game al tich keer gepatched is en de optimalisaties door zijn gevoerd in de nieuwste drivers.

BTW? al gekeken of je 4de core unlocked? ACC in de bios aanslingeren en kijken of het lukt

[ Voor 18% gewijzigd door blamauci op 27-11-2013 13:41 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• reneaukema
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben net nog even aan het kloten geweest met de instelling bij mw3 en als ik deze allemaal op de hoogste heb staan, loopt dit spel wel als een zonnetje! Dus ook sync every frame, dept of field, aa4x en alles op high. Terwijl als het op low staat dit niet mooi loopt, happerig beeld. Het lijkt de omgekeerde wereld wel!
Helaas is dit bij Ghosts niet het geval. Hier maakt het weinig uit of ik alles op low of ultra heb staan:S:S

@LnC;Ik zal nu battlefield 3 nog even installeren om te kijken wat die gaat doen..

@blamauci; Ik heb het even geprobeerd of de 4e core te unlocken is maar helaas...ik krijg de ene keer een freeze bij opstart windows, en de andere keer een blauw scherm. En als ik 'per core' instel bij acc, en unleashing mode UIT dan start het hele moederbord niet meer op en moet ik de batterij verwijderen om hem te resetten...Ik heb de nieuwste bios update erop staan btw

[ Voor 4% gewijzigd door reneaukema op 27-11-2013 20:32 ]

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 12:21

auto660

1991 240 GL Brick

Misschien de core voltage verhogen voor, tijdens of na het unlocken?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Op welke drivers loop je? De beta drivers of de ''stabiele''?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• reneaukema
@auto660; Kan ik dit veilig doen, wat is het nut precies en naar welk voltage? Ik heb de 4e core ook al geprobeerd te onderclocken van 2,8 naar 2,0ghz maar nog steeds een freeze bij windows boot.

@Stef602 Ik heb de nieuwste drivers van de MSI site gepakt(Version 9.012). De bovenste van deze link; http://www.msi.com/produc...html#/?div=Driver&os=Win7 64

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 12:21

auto660

1991 240 GL Brick

Als je de core voltage verhoogt dan kan die ene instabiele core misschien net stabiel worden. Verhoog je voltage eens naar 1.4Volt. Dit is wel wat hoog voor stock koeling maar zo kun je in ieder geval kijken of je cpu dan wel op 4 cores naar windows boot. Verder moet je dan niet op 1.4Volt draaien totdat je betere koeling hebt. Het voltage is trouwens niet schadelijk ofzo, veel mensen draaien op 1.5Volt met een goede koeler.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• reneaukema
auto660 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:11:
Als je de core voltage verhoogt dan kan die ene instabiele core misschien net stabiel worden. Verhoog je voltage eens naar 1.4Volt. Dit is wel wat hoog voor stock koeling maar zo kun je in ieder geval kijken of je cpu dan wel op 4 cores naar windows boot. Verder moet je dan niet op 1.4Volt draaien totdat je betere koeling hebt. Het voltage is trouwens niet schadelijk ofzo, veel mensen draaien op 1.5Volt met een goede koeler.
Oke dat zou dan dus betekenen dat de instabiele core 'wakker geschud' word door een flinke dosis voltage :) Ik heb het zojuist geprobeerd, helaas zonder resultaat...

1e keer met 1,4Volt
2e keer met 1,5Volt
3e keer met 1,6VoltI(just 2 be sure)

Verder als dat wou ik niet gaan ;)

Zou ik dan toch aan een nieuw mb, cpu, geheugen vastzitten als ik fatsoenlijk ghosts wil spelen? :-( Tot nu toe kon ik alles makkelijk draaien, mede dankzij mn dual graphics op het mb...

[ Voor 6% gewijzigd door reneaukema op 27-11-2013 22:50 ]

• JustwilliamNL
  • Laatst online: 03-01 21:08
reneaukema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:49:
[...]

Oke dat zou dan dus betekenen dat de instabiele core 'wakker geschud' word door een flinke dosis voltage :) Ik heb het zojuist geprobeerd, helaas zonder resultaat...

1e keer met 1,4Volt
2e keer met 1,5Volt
3e keer met 1,6VoltI(just 2 be sure)

Verder als dat wou ik niet gaan ;)

Zou ik dan toch aan een nieuw mb, cpu, geheugen vastzitten als ik fatsoenlijk ghosts wil spelen? :-( Tot nu toe kon ik alles makkelijk draaien, mede dankzij mn dual graphics op het mb...
In dit geval zal ik nog even wachten, wellicht dat nieuwe drivers die er nog aankomen verbetering bieden in COD Ghost. De game draait hier ook niet lekker, maar dat ligt niet aan de hardware. Ook een driver issue.

• reneaukema
JustwilliamNL schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:55:
[...]

In dit geval zal ik nog even wachten, wellicht dat nieuwe drivers die er nog aankomen verbetering bieden in COD Ghost. De game draait hier ook niet lekker, maar dat ligt niet aan de hardware. Ook een driver issue.
Nee ik geloof dat het bij jou geen hardware probleem is ;) :) Ik zal dan wel even geduld hebben en afwachten welke updates er nog komen en wat ze gaan doen.

Zojuist heb ik battlefield 3 campaign geprobeerd, alles op Ultra settings...speelt hier wel als een zonnetje! _/-\o_ En met prima fps;

Fraps: Avg: 52.883 - Min: 37 - Max: 74

Niet het nieuwste spel natuurlijk maar wel een goede score toch?

Nu Dirt 3 en Far Cry 3 aan het installeren...als die het ook prima doen weet ik dat het probleem bij call of duty ligt...echt slecht trouwens van de makers! :(

• JustwilliamNL
  • Laatst online: 03-01 21:08
reneaukema schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:42:
[...]

Nee ik geloof dat het bij jou geen hardware probleem is ;) :) Ik zal dan wel even geduld hebben en afwachten welke updates er nog komen en wat ze gaan doen.

Zojuist heb ik battlefield 3 campaign geprobeerd, alles op Ultra settings...speelt hier wel als een zonnetje! _/-\o_ En met prima fps;

Fraps: Avg: 52.883 - Min: 37 - Max: 74

Niet het nieuwste spel natuurlijk maar wel een goede score toch?

Nu Dirt 3 en Far Cry 3 aan het installeren...als die het ook prima doen weet ik dat het probleem bij call of duty ligt...echt slecht trouwens van de makers! :(
Desondanks dat BF3 al een tijdje uit is dit een goede frame rate met je huidige desktop.

Eerlijk gezegd ben ik ook niet een fan van COD, en Cod Ghost is naar mijn mening ook erg slecht geport naar de PC. Je kunt evt. proberen al je drivers up te date te houden. Voornamelijk de GPU drivers, misschien kun je de recentste beta drivers proberen?

[ Voor 18% gewijzigd door JustwilliamNL op 28-11-2013 00:06 ]

Pagina: 1