AMD allround systeem - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoi allemaal,

Na eeuwen van rond kijken en twijfelen wanneer een nieuwe pc samen te stellen wil ik nu toch de stap wagen.

Wat wil ik met het systeem doen?

Ik wil een goede allround pc samenstellen die de komende jaren prima mee kan. Mijn huidige 5 jaar oude laptop trekt inmiddels de meeste games niet eens meer op minimale settings.

Games op hoge settings spelen, alt coin mining en een beetje adobe CS werk.

Wat mag het kosten?

Ik zat te denken aan 1000 euro. Het is geen hard budget, maar meer om mezelf tegen te houden om onzin upgrades te kopen. Dit is inclusief windows 8!

Zijn er componenten die ik mee wil nemen?

Nope, heb de laatste jaren op een laptop geleefd.

Wat denk ik nodig te hebben

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,20€ 134,20
1ASRock 970 Extreme4€ 76,80€ 76,80
1Asus R9280X-DC2-3GD5€ 277,01€ 277,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Cooler Master HAF XB€ 70,99€ 70,99
1Microsoft Windows 8 EN OEM 32/64 bit€ 83,80€ 83,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 143,05€ 143,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,95

CPU: AMD 8320 om over te klokken naar 8350
moederbord: Uit de BBG gehaald, hier heb ik echt geen ervaring mee
GPU: R9 280X lijkt me goede prijs kwaliteit verhouding. Ik las dat de asus erg stil en koel is, vandaar de keuze.
PSU: Gewoon goede voeding, moet volgens mij voldoen.(milde overklok CPU, misschien ooit minimaal GPU)
RAM: Gewoon een goedkoop 2x4gb setje
Case: Sinds de introductie ben ik verliefd op deze case. Deze blijft er in zitten.
SSD: 256 GB, goede prijs/kwaliteit voor OS en veel gebruikte programma's als games en adobe CS.
HDD: 2gb voor opslag.
CPU koeler: Volgens mij levert deze goede prestaties voor weinig geld. Gezien mijn minimale overlock ambities moet deze denk ik voldoen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee, behalve dat ik toch graag een AMD processor wil.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil de 8320 graag licht overklokken zodat hij als 8350 loopt. Kan dit met dit moederbord?

Verder vroeg ik mij af of er koelpasta bij de CPU of CPU koeler geleverd wordt?

Graag hoor ik of ik iets over het hoofd zie / iets vergeet / iets niet samen gaat. Verder sta ik open voor suggesties als iets goedkoper kan.

Ik ga bestellen bij Azerty, deze had bijna alle onderdelen het voordeligst en op voorraad.

Bedankt!

EDIT:

Ik ben vergeten dat ik ook een nieuwe monitor wil hebben. Ik was eigenlijk aan het wachten op betaalbare hoge resolutie schermen, maar dit schiet niet op. Vandaar de keuze voor dit scherm dat de komende jaren dienst mag doen voor een zacht prijsje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 146,15€ 146,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 146,15

[ Voor 9% gewijzigd door KeKNoRRiS op 26-11-2013 22:39 ]

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Mag ik vragen waarom je graag een AMD processor wilt hebben? zeker voor allround zaken zijn intel processoren beter. (betere performance per core). maar als je daar je zinnen op hebt gezet is een 8320 geen slechte keuze :)

Verder zie ik alleen maar componenten die over het algemeen in de meesteb topics worden aangeraden en vind ik dat je erg goed hebt gekeken naar wat je wilt en nodig hebt! klasse :)

Om je vraag even te beantwoorden m.b.t de cpu overclock, ja dit is mogelijk met dat mobo :)

• KeKNoRRiS
Het is meer een onderbuik gevoel dat ik graag AMD wil. Door nu goedkoper te kiezen kan ik ook eerder een upgrade doen als er wat baanbrekends op cpu gebied gebeurd. Zeker aangezien ik niet de max van de CPU op ga zoeken (net als de meesten die een overkill 4670k halen..).

Ik vind het belangrijk dat alles vlot en soepel loopt, maar een paar fps meer of minder lig ik niet wakker van.

EDIT: En hoe zit het met de koelpasta?

[ Voor 5% gewijzigd door KeKNoRRiS op 27-11-2013 13:41 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 23:10
prupke15 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:08:
Mag ik vragen waarom je graag een AMD processor wilt hebben? zeker voor allround zaken zijn intel processoren beter. (betere performance per core). maar als je daar je zinnen op hebt gezet is een 8320 geen slechte keuze :)

Verder zie ik alleen maar componenten die over het algemeen in de meesteb topics worden aangeraden en vind ik dat je erg goed hebt gekeken naar wat je wilt en nodig hebt! klasse :)

Om je vraag even te beantwoorden m.b.t de cpu overclock, ja dit is mogelijk met dat mobo :)
Games spelen?

Dan zit je juist met een AMD 8 core weer veel beter, EN GOEDKOPER! :)

Dus ik zou niet weten waarom NIET ipv. wel.

• KeKNoRRiS
Ok, denk dat ik het zo als het staat besteld gaat worden. Ik heb eigenlijk ook WLAN nodig, weet iemand toevallig een gelijkwaardig bord met WLAN of kan ik beter een usb / pcie kaart nemen?

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-04 23:07
KeKNoRRiS schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:58:
Ok, denk dat ik het zo als het staat besteld gaat worden. Ik heb eigenlijk ook WLAN nodig, weet iemand toevallig een gelijkwaardig bord met WLAN of kan ik beter een usb / pcie kaart nemen?
Je hebt inderdaad wel boordjes met wlan, maar dan betaal je volgens mij meer dan als je er een pcie wifi kaartje in doet.
De TP-Link TL-WDN4800 heb ik goede ervaring mee, maar is niet de goedkoopste.

Hierzo kun je eventueel nog verder kijken. http://tweakers.net/categorie/310/netwerkkaarten/producten/

Verder ziet je systeem er trouwens goed uit, top.

[ Voor 4% gewijzigd door blauwe eend op 27-11-2013 15:18 ]

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

TecHHeaD schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:42:
[...]

Games spelen?

Dan zit je juist met een AMD 8 core weer veel beter, EN GOEDKOPER! :)

Dus ik zou niet weten waarom NIET ipv. wel.
niet ontopic en ook niet relevant voor dit topic maar toch om even verwarring te voorkomen:
Nee. Absoluut niet waar...

Het verschil met een 8 core amd en een 4 core i5 is klein, dat wel, maar een I5 zal in 9/10 gevallen de bovenliggende CPU zijn...

''JA MAAR DEZE HEEFT ER 8!!!''
Dat maakt dus niets uit, omdat 9/10 games niet alle 8 cores uberhaupt benutten, of niet optimaal KUNNEN benutten..

en de bron ofcourse:
http://www.tomshardware.c...56772-28-intel-3570k-8350

Even naar beneden scrollen staan de charts..

Ontopic: het verschil is klein, en ik boor AMD zeker niet de grond in, maar die AMD processoren zijn zeer zeker niet ''beter''als intels, wel goedkoper, en daarom is het ook zeker geen verkeerde keuze :)

• KeKNoRRiS
Bedankt voor de tip van de netwerk kaart. Stabiel en snel internet vind ik belangrijk, dan geef ik er liever wat meer aan uit!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 07:44

hidde212

Free your mind...

prupke15 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:51:
[...]

niet ontopic en ook niet relevant voor dit topic maar toch om even verwarring te voorkomen:
Nee. Absoluut niet waar...

Het verschil met een 8 core amd en een 4 core i5 is klein, dat wel, maar een I5 zal in 9/10 gevallen de bovenliggende CPU zijn...

[...]

Ontopic: het verschil is klein, en ik boor AMD zeker niet de grond in, maar die AMD processoren zijn zeer zeker niet ''beter'' als dan intels, wel goedkoper, en daarom is het ook zeker geen verkeerde keuze :)
Je merkt er amper verschil tussen, bij veruit de meeste games is de GPU de bepalende factor. Wat je wel merkt is de €60 verschil plus mogelijk prijsverschil in van het moederbord.
blauwe eend schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:18:
[...]

Je hebt inderdaad wel boordjes met wlan, maar dan betaal je volgens mij meer dan als je er een pcie wifi kaartje in doet.

Hierzo kun je eventueel nog verder kijken. http://tweakers.net/categorie/310/netwerkkaarten/producten/

[...]
Je kunt dan ook net zo goed een USB WiFi ontvanger erin steken, kun je hem ook beter plaatsen voor de beste ontvangst. Je zult qua stabiliteit weinig tot geen verschil merken en je bent ook een stuk minder geld kwijt.
pricewatch: TP-Link TL-WN822N

...and your ass will follow

• KeKNoRRiS
Bedankt voor de input allemaal. Ik heb alles besteld en als het goed is komt het morgen al binnen! :)

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

KeKNoRRiS schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:43:
Bedankt voor de input allemaal. Ik heb alles besteld en als het goed is komt het morgen al binnen! :)
Netjes geregeld van de webshop! weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen :D
Pagina: 1