Hoi allemaal,
Na eeuwen van rond kijken en twijfelen wanneer een nieuwe pc samen te stellen wil ik nu toch de stap wagen.
Wat wil ik met het systeem doen?
Ik wil een goede allround pc samenstellen die de komende jaren prima mee kan. Mijn huidige 5 jaar oude laptop trekt inmiddels de meeste games niet eens meer op minimale settings.
Games op hoge settings spelen, alt coin mining en een beetje adobe CS werk.
Wat mag het kosten?
Ik zat te denken aan 1000 euro. Het is geen hard budget, maar meer om mezelf tegen te houden om onzin upgrades te kopen. Dit is inclusief windows 8!
Zijn er componenten die ik mee wil nemen?
Nope, heb de laatste jaren op een laptop geleefd.
Wat denk ik nodig te hebben
CPU: AMD 8320 om over te klokken naar 8350
moederbord: Uit de BBG gehaald, hier heb ik echt geen ervaring mee
GPU: R9 280X lijkt me goede prijs kwaliteit verhouding. Ik las dat de asus erg stil en koel is, vandaar de keuze.
PSU: Gewoon goede voeding, moet volgens mij voldoen.(milde overklok CPU, misschien ooit minimaal GPU)
RAM: Gewoon een goedkoop 2x4gb setje
Case: Sinds de introductie ben ik verliefd op deze case. Deze blijft er in zitten.
SSD: 256 GB, goede prijs/kwaliteit voor OS en veel gebruikte programma's als games en adobe CS.
HDD: 2gb voor opslag.
CPU koeler: Volgens mij levert deze goede prestaties voor weinig geld. Gezien mijn minimale overlock ambities moet deze denk ik voldoen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, behalve dat ik toch graag een AMD processor wil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de 8320 graag licht overklokken zodat hij als 8350 loopt. Kan dit met dit moederbord?
Verder vroeg ik mij af of er koelpasta bij de CPU of CPU koeler geleverd wordt?
Graag hoor ik of ik iets over het hoofd zie / iets vergeet / iets niet samen gaat. Verder sta ik open voor suggesties als iets goedkoper kan.
Ik ga bestellen bij Azerty, deze had bijna alle onderdelen het voordeligst en op voorraad.
Bedankt!
EDIT:
Ik ben vergeten dat ik ook een nieuwe monitor wil hebben. Ik was eigenlijk aan het wachten op betaalbare hoge resolutie schermen, maar dit schiet niet op. Vandaar de keuze voor dit scherm dat de komende jaren dienst mag doen voor een zacht prijsje.
Na eeuwen van rond kijken en twijfelen wanneer een nieuwe pc samen te stellen wil ik nu toch de stap wagen.
Wat wil ik met het systeem doen?
Ik wil een goede allround pc samenstellen die de komende jaren prima mee kan. Mijn huidige 5 jaar oude laptop trekt inmiddels de meeste games niet eens meer op minimale settings.
Games op hoge settings spelen, alt coin mining en een beetje adobe CS werk.
Wat mag het kosten?
Ik zat te denken aan 1000 euro. Het is geen hard budget, maar meer om mezelf tegen te houden om onzin upgrades te kopen. Dit is inclusief windows 8!
Zijn er componenten die ik mee wil nemen?
Nope, heb de laatste jaren op een laptop geleefd.
Wat denk ik nodig te hebben
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 134,20 | € 134,20 |
| 1 | ASRock 970 Extreme4 | € 76,80 | € 76,80 |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 277,01 | € 277,01 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Cooler Master HAF XB | € 70,99 | € 70,99 |
| 1 | Microsoft Windows 8 EN OEM 32/64 bit | € 83,80 | € 83,80 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,05 | € 143,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.001,95 | |
CPU: AMD 8320 om over te klokken naar 8350
moederbord: Uit de BBG gehaald, hier heb ik echt geen ervaring mee
GPU: R9 280X lijkt me goede prijs kwaliteit verhouding. Ik las dat de asus erg stil en koel is, vandaar de keuze.
PSU: Gewoon goede voeding, moet volgens mij voldoen.(milde overklok CPU, misschien ooit minimaal GPU)
RAM: Gewoon een goedkoop 2x4gb setje
Case: Sinds de introductie ben ik verliefd op deze case. Deze blijft er in zitten.
SSD: 256 GB, goede prijs/kwaliteit voor OS en veel gebruikte programma's als games en adobe CS.
HDD: 2gb voor opslag.
CPU koeler: Volgens mij levert deze goede prestaties voor weinig geld. Gezien mijn minimale overlock ambities moet deze denk ik voldoen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, behalve dat ik toch graag een AMD processor wil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de 8320 graag licht overklokken zodat hij als 8350 loopt. Kan dit met dit moederbord?
Verder vroeg ik mij af of er koelpasta bij de CPU of CPU koeler geleverd wordt?
Graag hoor ik of ik iets over het hoofd zie / iets vergeet / iets niet samen gaat. Verder sta ik open voor suggesties als iets goedkoper kan.
Ik ga bestellen bij Azerty, deze had bijna alle onderdelen het voordeligst en op voorraad.
Bedankt!
EDIT:
Ik ben vergeten dat ik ook een nieuwe monitor wil hebben. Ik was eigenlijk aan het wachten op betaalbare hoge resolutie schermen, maar dit schiet niet op. Vandaar de keuze voor dit scherm dat de komende jaren dienst mag doen voor een zacht prijsje.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 146,15 | € 146,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 146,15 | |
[ Voor 9% gewijzigd door KeKNoRRiS op 26-11-2013 22:39 ]