Nieuwe harde schijf of nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:

• etvirus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-01 14:09
Hoi, ik heb een vraag namens een vriend van me. Zijn laptop is ongeveer 5 jaar oud en als hij een aantal tabbladen in chrome open heeft, verkenner opent en wat muziek luistert op spotify loopt de laptop om de haverklap vast of sluit zelfs af. Ook bij het aansluiten op de tv om een film te kijken trekt ie het niet en sluit ie soms af.
Ik heb het idee dat de harde schijf gewoon af is en het ding vol zit met stof/de koeling niet meer werkt en nou vroeg ik me af of het een oplossing zou kunnen zijn door 'm schoon te maken en de harde schijf te vervangen, of dat dit verloren hoop is en maar een jaartje of totaal niet gaat helpen. Als andere optie verwacht ik dat de budgetlaptop van de laatste laptop bbg (de lenovo) een prima vervanging is. Nou hoop ik dat jullie mij wat advies kunnen geven, is het handiger om de harde schijf te vervangen of gewoon een hele nieuwe laptop, waarvan uitgegaan kan worden dat ie de komende paar jaar meegaat.
Alvast bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45
Wat zijn de specs ? Mist wel e.e.a. aan deze TS.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Wat voor laptop is het idd?
Ik vermoed de koeling namelijk, als die vol zit, dan krijg je throttling (cpu klokt terug), en daarvan gaat hij hangen en opnieuw starten..
Sloop hem uit elkaar. Haal voor 5 of 10 euro een spuitje koelpasta.. Hoeft helemaal geen exotisch spul te zijn.
Maak het hele koelsysteem goed schoon nu hij toch al vrij ver uit elkaar zal zijn..
Verse windows installatie erop, en je bent good to go..

Eventueel. Als hij hem echt nog wilt houden, kan ke de hdd voor een ssd vervangen. Maar verse pasta+schone heatsinks+fresh install zal hem zeker helpen hem weer naar nieuwstaat te brengen kwa snelheid

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 06:48
een laptop van 5 jaar oud zou ik niet voorzien van een ssd. de investering niet direct waard. Beperkt je opslag en anders is de investering veel te groot en kun je beter voor 400 euro een nieuw huis/tuin/keuken laptopje kopen....

...

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Dat ligt helemaal aan het model..
Een 5 jaar oude laptop in het high end of business segment van die tijd met knappe snelle dualcore en goede kwaliteit kan het prima waard zijn..

Zo heeft me oom de eerste dell vostro 1700.. Ding is gebouwd als een tank. En met ssd meer dan snel zat voor zijn doeleinde..
Plus de bouwkwaliteit van een tank en 1920x1200 truelife scherm.
In die laptop vond ik een repaste+ssd (samsung 840 250gb) een meer dan prima investering van tijd en geld.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-01 08:01
kan natuurlijk ook nog beperkte ram zijn. elke chrome tabblad is een appart proces dus kan je geheugen snel vol lopen met bijv. 2gb ram. dan gaat hij je hdd gebruiken (in windows 7 paging file). hierdoor word alles traag tot dat er weer geheugen beschikbaar is.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Pagina: 1