Toon posts:

Vaio multi-flip besteld op 18 oktober en nog geen levering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers! Ik heb een probleem en hopelijk kunnen jullie me helpen. Het gaat om mijn bestelde Sony Vaio multi flip die nog niet geleverd is. Ik word er radeloos van!

Op 18 oktober heb ik de Sony Vaio multi-flip 15 inch besteld. Gebeld en alles leek oké. Levering zou 2/3 weken zijn en als leveringsdatum op de site stond netjes op 12/13 november. Die tijd was nog wel te overbruggen, ondanks dat ik een vreselijk langzame windows xp laptop gebruik.

Echter, het is nu 26 november en ik heb nog geen laptop gezien! Vanaf begin november krijg ik elke week een mailtje waarin wordt vermeld dat de leverdatum een week opgeschoven wordt. De jongens en meisjes van de blabberen steeds over productievertraging en geven mij steeds een andere verzenddatum. Echter, wanneer het eindelijk die dag is, krijg ik een mailtje dat de verzenddatum een week opgeschoven wordt!! Dit gaat nu een aantal weken zo.

Het kan misschien overdreven klinken, maar ik wordt hier erg moedeloos van en ben zeer gefrustreerd. Anderhalve maand klinkt misschien niet lang maar voor mij duurt het echt een eeuwigheid, waarbij Sony op mijn kleine duizend euro zit en ik elke week met smart zit te wachten, om vervolgens wéér een shitmailtje te ontvangen. De klantenservice duwt me kortingvouchers door de strot maar daar zit ik helemaal niet op te wachten :S Ik MOET nu gewoon een goedwerkende laptop hebben (heb geen pc) aangezien ik o.a studerend ben en veel reis. Ik weet gewoon niet meer wat te doen.

Mijn vraag aan jullie is: wat is wijsheid? Is deze levertijd in jullie ogen ook erg lang en moet ik de bestelling annuleren? Of loop ik te zeiken (heb nog nooit een laptop online besteld) en zal het wachten het waard zijn? Zijn er meer mensen en wachten op hun multi-flip? Kan ik hier iets aan doen en zoja welke acties kan ik ondernemen? Meer schreeuwen naar Sony? Bom erop? Klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:21
Annuleren en ergens anders opnieuw bestellen..?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:10

DataGhost

iPL dev

Inderdaad. Loop naar een mediamarkt ofzo, trek er eentje uit het schap en annuleer die die je online besteld hebt.

Als je dat trouwens 'te duur' vindt maar het ding zo belangrijk voor je is moet je eens gaan uitrekenen wat je aan inkomsten misloopt als je 'm niet snel hebt en dat afwegen tegen een eventueel prijsverschil.

[ Voor 48% gewijzigd door DataGhost op 26-11-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:51:
Als je dat trouwens 'te duur' vindt maar het ding zo belangrijk voor je is moet je eens gaan uitrekenen wat je aan inkomsten misloopt als je 'm niet snel hebt en dat afwegen tegen een eventueel prijsverschil.
Dataghost wat bedoel je hiermee? Ik snap het niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Just in case je voor de goedkoopste webshop bent gegaan en de MM (of gelijksoortige winkel) een paar tientjes duurder zou zijn. Als je het geen probleem vindt kan je het negeren, anders is het misschien handig om mee te nemen :) (je gaf aan dat het ding 'belangrijk' zou zijn) Compleet ongefundeerde aanname van mijn kant maar leveringsproblemen komen volgens mij relatief iets vaker voor bij goedkope webshops :+

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 26-11-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@DataGhost klopt, de laptop is mijn enige computer. Maarja goedkope webshops, ik heb dus besteld op de site van Sony zelf......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ah, ok, dat was niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Conflicten over garantie, levering, prijzen etc horen thuis in het Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
De levertijd is te lang.

Wet op koop op afstand is duidelijk ... na 30 dagen geen product in handen geeft je automatisch het recht om de verkoop te ontbinden.

Dus gewoon annuleren en ergens anders een laptop gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
Kan nog wel eens lastig worden, hij staat bij Tech ook op 0, dus ik vrees dat weinig distris m hebben liggen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de volgende keer: bestel nooit iets waarvan de voorraad indicatie weken is. Vaak bestaan die veldjes uit een beperkt aantal mogelijkheden en betekent 2/3 weken ergens tussen 2 weken en 4 jaar ;) Als je iets nodig hebt en het is niet op voorraad dan loont het om heel goed uit te zoeken wanneer het binnen komt door (de winkel) te (laten) bellen met de leverancier voor een accurate leverdatum.

Let wel even op dat als je de laptop al betaald hebt, het geld binnen 30 dagen terug gestort dient te worden. Geen idee hoe snel Sony hiermee is, maar je hebt geen recht van klagen als het pas na 28 dagen op je rekening staat.

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik wil zelf ook de multi flip kopen, ook via de Sony site. Heb dit met mijn huidige Vaio VPCSB ook gedaan, ging allemaal prima.
Echter zit ik de eerste echte user reviews af te wachten en zie ik er eigenlijk geen, ook was de multi flip bijna een week uit de store (de configurable).

Ik denk dat ze de vraag onderschat hebben, of een productieprobleem / achterstand hebben.
Dat je nog van de eerste batch zeg maar bent zal hiermee niet helpen vrees ik

Blijft natuurlijk wel klote voor je, maar zoals ik de Sony store ken komt het uiteindelijk wel in orde

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
Wat ik van Sony begreep hebben ze de planning in de fabriek meerdere keren aangepast en dat is blijkbaar niet ten gunste van de multi-flip bestellingen gegaan. Die van mij is op 11 oktober besteld (bij Sony) en wordt morgen door TNT geleverd (29 november vanuit Shanghai verstuurd). Een collega van me heeft een paar dagen later dan ik besteld, maar nog niks gehoord. Duurt lang, maar dan heb je iets om naar uit te kijken :+ .
Pagina: 1