Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik nog een Samsung Galaxy S Plus. Deze loopt de laatste tijd nogal vaak vast en ook de geluidskwaliteit is nogal matig. Maar gelukkig loopt mijn abbo bijna af. :)

Ik was opzoek naar een abonnement waarbij ik minimaal:

200min bellen en 500MB internet heb:

Hierbij was mijn oog gevallen op de volgende toestellen:

Samsung Galaxy S
+ Niet al te groot
+ Een stevige telefoon
+ Gunstige prijs
- Lelijke vormgeving
- Matig materiaalgebruik, voelt goedkoop aan

Huawei P6
+ Mooie vormgeving
+ Gunstige prijs
- Interface komt wat ongeorganiseerd over
- Nieuwe speler op de markt. Hoe zit dit met betrouwbaarheid?
- Volgens tweakers review nogal matig

Nexus 5
+ Mooie vormgeving
+ Altijd nieuwste android
+ Toestel dat toekomstbestendig lijkt
- Prijs
- Formaat
- Nog nooit in handen gehad. (past hij fijn in broekzak? Hoe voelt hij aan?)

HTC One Mini
+ Mooi formaat
+ Prachtige vormgeving
+ Mooi materiaalgebruik
- Prijs
- Hoe toekomst bestendig?
- Vraag mij af hoe de betrouwbaarheid is van HTC. Hoor er vaak slechte verhalen over.

Nu heb ik de Huawei P6 eigenlijk al afgeschreven.
Dus de keus gaat nu eigenlijk tussen de:
- Galaxy S4 Mini
- Nexus 5
- HTC One Mini

Ik heb de prijzen al een beetje op een rij gezet. Hollandse Nieuwe lijkt voor mij de meest interessante aanbiedingen te hebben:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6mO1PZj.png

Nu vraag ik aan jullie of jullie mij misschien kunnen helpen met het maken van een keuze. Er zit een fors prijsverschil tussen de 3 telefoons. Ik neig te kiezen voor de Nexus 5. Maar is dit prijsverschil te rechtvaardigen? Wellicht kunnen jullie mij helpen de knoop door te hakken :)

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
De Nexus 5 Heeft de nieuwste hardware vergeleken met die 2 andere. Qua formaat zal die wel goed in je broekzak passen. Ik heb een Samsung galaxy s3 en de Nexus 5 is hetzelfde formaat. Mijn S3 is zit lekker in me zak, omdat hij lekker dun is en dus de Nexus 5 ook. Persoonlijk zou ik voor de Nexus gaan ook omdat hij altijd de nieuwste Android als eerste krijgt. De vraag is wat je ermee wil doen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Als je graag de laatste updates wil, neem de Nexus 5. Acceptaar dan wel dat er soms nog foutes in kunnen zitten bij release nieuwe versies Android.
Ben je meer van het dagelijks gebruik, en stabiliteit, neem de HTC of de Samsung.
Voor de rest kijk naar eenmalige aanschaf versus maandkosten, en netwerk (HN is Vodafone, Tele2 is T-Mobile voorlopig nog).

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11 17:05
Als het om 'geld' gaat, dan kan het nog iets goedkoper, toevallig gisteravond voor mijn vriendin de S4 Mini besteld via Studentmobiel.nl met Tele2 actiebundel 200 minuten / sms + 500 MB 2 jaar lang voor 20E per maand, geen eenmalige toestelkosten :)

Dance with the stars

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:55
Aangezien de toestellen ongeveer in dezelfde prijscategorie vallen, zou ik gaan voor de Nexus 5. Een van de beste Android telefoons die op de markt zijn. Ondersteuning is direct van Google en op het gebied van prestaties en dagelijks gebruik blaast de Nexus 5 de overige 3 toestellen om ver. Het toestel kan zeker 2 jaar mee (eigenlijk 18 maanden qua updates). Stabiliteit is overigens uitstekend, en mocht dat een issue zijn, dan wordt dat vaker sneller opgelost dan bij de overige toestellen.

MAAR: de vraag is nu alleen: kan je wennen aan de grootte van de Nexus 5? Aangezien ik de S3, Nexus 4 en Nexus 5 inmiddels gewend ben, is dit mijn favoriete size. Maar of dat voor jouw geldt, is weer een ander verhaal. Ga naar een winkel en hou de toestellen vast. Prima size? Neem de Nexus 5. Anders zijn de S4/One mini wel gelijk aan elkaar (zeker met ondersteuning).

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:01

TommieW

Numa numa.

swhnld schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:06:
Als je graag de laatste updates wil, neem de Nexus 5. Acceptaar dan wel dat er soms nog foutesn in kunnen zitten bij release nieuwe versies Android.
Ben je meer van het dagelijks gebruik, en stabiliteit, neem de HTC of de Samsung.
[...]
Het klopt dat er soms bugs zitten in updates, maar niemand verplicht je dan ook om de updates meteen te installeren. Je kan ook een paar weken wachten tot je meer weet over eventuele problemen voordat je update.
De stelling "Ben je meer van het dagelijks gebruik, en stabiliteit, neem de HTC of de Samsung." vind ik dan ook complete onzin. Een Nexus 5 is even stabiel als een Samsung of HTC.
Sterker nog, mijn ervaring is dat Samsung's TouchWiz vele malen slechter werkt dan AOSP.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Volgens vele reviews blaast de S4 mini de One mini compleet uit het water, op enkele zaken na, namelijk design en geluid. Wat mij betreft genoeg reden om de One mini weg te strepen. Ik vind van de S4 persoonlijk alleen de achterkant echt lelijk, maar ik zou doe sowieso meestal een hoes om mijn telefoon, dus dan valt het wel mee.

Nexus 5 vs S4 mini: De Nexus 5 zal veel beter zijn dan de S4 mini, kwa updates, snelheid, scherpte van het scherm, enz... De enige reden waarom ik toch persoonlijk zelf de S4 mini zou nemen is de grootte; het is de kleinste en lichtste smartphone met een 4,3 inch scherm die ik ken, 100 gram volgens mij maar!

Is een scherm van 5" geen probleem voor jou en kan je de 64 euro extra missen (uit de tabel uit je openingspost), dan is de Nexus 5 veruit de betere keuze.
Pagina: 1