Hallo tweakers,
Ik ben een PC aan het samenstellen voor een vriend. De PC gaat gebruikt worden voor browsen, films kijken, gamen, Matlab en in mindere mate Adobe photoshop en Aftereffects. Er is geen specifiek budget, de prijs/performance verhouding moet gewoon redelijk zijn. Een prijs rond de 700 euro lijkt me mooi.
Ik heb het volgende systeem samengesteld:
Er zijn nog een aantal zaken waarover ik onzeker ben:
- Is de voeding voldoende voor deze configuratie?
- Past de CPU-koeler in combinatie met het RAM geheugen op dit moederbord? (Ik heb gehoord dat de geheugen reepjes soms te hoog kunnen zijn?
- Koelt de kast voldoende voor dit systeem, of moet er een iets duurdere kast gekozen worden.
- Het systeem is momenteel behoorlijk gebalanceerd richting gamen, welke alternatieven zijn er om dit meer te richten op matlab of adobe?
- Is deze SSD nog steeds de beste budgetkeuze?
- Zou een hybridehardeschijf een goed alternatief zijn voor de losse SSD en hardeschijf? (Ik weet dat dit aanzienlijk goedkooper is)
Bij voorbaat dank!
Ik ben een PC aan het samenstellen voor een vriend. De PC gaat gebruikt worden voor browsen, films kijken, gamen, Matlab en in mindere mate Adobe photoshop en Aftereffects. Er is geen specifiek budget, de prijs/performance verhouding moet gewoon redelijk zijn. Een prijs rond de 700 euro lijkt me mooi.
Ik heb het volgende systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 159,60 | € 159,60 |
| 1 | Asus B85M-E | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | MSI R9 270X GAMING 2G | € 176,80 | € 176,80 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 33,10 | € 33,10 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 72,90 | € 72,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 705,81 | |
Er zijn nog een aantal zaken waarover ik onzeker ben:
- Is de voeding voldoende voor deze configuratie?
- Past de CPU-koeler in combinatie met het RAM geheugen op dit moederbord? (Ik heb gehoord dat de geheugen reepjes soms te hoog kunnen zijn?
- Koelt de kast voldoende voor dit systeem, of moet er een iets duurdere kast gekozen worden.
- Het systeem is momenteel behoorlijk gebalanceerd richting gamen, welke alternatieven zijn er om dit meer te richten op matlab of adobe?
- Is deze SSD nog steeds de beste budgetkeuze?
- Zou een hybridehardeschijf een goed alternatief zijn voor de losse SSD en hardeschijf? (Ik weet dat dit aanzienlijk goedkooper is)
Bij voorbaat dank!