Welke voeding+Videokaart kan ik het beste nemen

Pagina: 1
Acties:

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
Hallo beste tweakers.

Ik ben van plan om mijn gt 545 die ik nu in mijn systeem heb te gaan upgraden maar ik ben een beetje aan het twijfelen welke kaart ik moet nemen...

Mijn systeem is nu:
AMD Phenom x955 (stock)
Asus 78 evo (iets in die richting)
8gb 1333 mhz ram
1 tb hdd
90gb ssd
650 watt ms tech voeding
Samsung syncmater 245b monitor (1920x1200)

1. Welke videokaart zou het beste zijn ?
Mijn budget is rond de 250/300 ik wil graag de nieuwere games (bf3/bf4 borderlands 2 etc..) op hoge settings kunnen spelen en recorden ik had zelf de Palit (niet jetstream) gtx 770 in me hoofd,die moet goed werken met borderlands 2 en via shadowplay kan ik dan mooi recorden :D

2.Welke voeding moet ik nemen ?
Ik heb al gehoord uit een eerder topic dat ik had gepost dat deze voeding een hele slechte voeding is,daarom is mijn vraag nu welke voeding zou dit systeem (met een goeie videokaart en de cpu overclocked op 3.8/4ghz) het beste zijn ? hij mag rond de 80 euro kosten maar niet meer dan 100 op zin max. (Liefst ook nog met een beetje ruimte om mogelijk later er een fx 8320+ mooi mobo in te zetten)

Heel erg bedankt voor alle hulp _/-\o_ !!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Inderdaad, ms-tech maakt niet swerelds beste voedingen, over het algemeen zijn de Seasonic en XFX voedingen (zelfde fabrikant) van hoge kwaliteit.

pricewatch: Seasonic M12II 520W

Is van Seasonic, 520 Watt is meer als voldoende voor jou systeem (ook inclusief een nieuwe graka)
Deze voeding is voor zijn prijs erg efficient, (80 plus BRONZE)

Eventueel kun je deze:
pricewatch: Seasonic S12G 650W
pakken, deze is 80 Plus GOLD welke nog een stuk efficienter is (maar ook duurder)

De Gtx 770 is overigens nu weer erg aantrekkelijk geprijsd, zeker na de verlaging in prijs door Nvidia.
Je zou eventueel een R9-280X kunnen pakken, deze heeft standaard (dacht ik) 4GB aan ram, de Gtx 770 2gb (duurdere hebben 4GB)

ik zou even een paar ingame benschmarks bekijken van beide kaarten en daar je oordeel uit halen, maar in grote lijnen zijn ze gelijk. Mocht je in de toekomst een 2e kaart willen toevoegen (Crossfire of SLI) kun je beter voor de Gtx 770 gaan, want AMD heeft nog steeds erg veel last van Microstutter terwijl Nvidia dit voor 99% heeft opgelost (zeker bij de 700-serie)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

AMD heeft de microstutter problemen teruggebracht tot een zeer acceptabel niveau op standaard "consumentenresoluties" ( tot 2560x1440 ), daarboven is er nog wel zeker sprake van micro stuttering.

280X heeft 3GB aan VRAM.

De 770 is aan de andere kant geen slechte kaart op dit moment, je moet er wel rekening mee houden dat je FPS er binnen paar jaar hard op achteruit zal gaan door "weinig" geheugen en een brakke bandbreedte.

Nieuwere spellen zullen steeds meer vergen.

Aan de andere kant, voor het zover is, zal een 280X en een 770 op zich niet veel meer uitmaken ( 30 vs 40 fps, allebei brak ).

Keuzes ;)

Edit: Ik zie dat ze weer 275 euro kosten, enkeltje naar AMD.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 27-11-2013 09:54 ]

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
Bedankt alvast voor de hulp,ik zit nu te denken aan een palit gtx 770 (niet de jetstream,maar hij heeft nogsteeds 3 fans) en een xfx voeding van 650 watt, zou me ongeveer 350 moeten kosten maar ik ben ook een beetje aan het kijken,als ik een beetje doorspaar kan ik mogelijk een r9 290 kopen (heb gehoord dat je die kun krijgen naar een 290x) met die voeding voor iets boven de 400.. zou mijn proccesor de 290 heel erg bottlenecken of maar een beetje (een beetje vind ik nog wel goed)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:40
Verschilt per game, in sommige games zal de cpu de bottleneck worden en in andere de videokaart.