Toon posts:

iedere 12 min inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dmv een monitor op mijn router benik erachter gekomen dat deze iedere 12 minuten een keer inbeld naar het internet, waarom deze dit doet is mij niet duidelijk maar het is in ieder geval niet de bedoeling. ik draai een windows 200 server. En ik heb al gekeken naar de DNS-update en vernieuwignsinterval maar ik kan het niet vinden. Weet iemand van jullie misschien waar dit aan zou kunnen liggen?? Alvast bedankt.

~Kreiju~

Verwijderd

Zou ik ook graag willen weten, want KPN wordt ook erg rijk van ons.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

tja .. dat kan ik zo niet beoordelen, ik heb echt meer info nodig, hoe wordt de router gebruikt, alleen door de windows 2000 server of hebben nog meer computers op het netwerk hem als default gateway ingesteld, zoja dan moet je eens het verkeer gaan monitoren wat over je netwerk gaat en zo kun je traceren welke computer iedere 12 minuten die router triggert. Het grote voordeel van het monitoren is dat je metteen ook ziet op welke poort en welk IPadres benaderd moet worden.Dit maakt het debuggen al weer stukken makkelijker.
Vaak ben ik inderdaad DNS requests tegengekomen welke de boosdoeners zijn, een caching DNS server is dan meestal wel de oplossing.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Uit de knowledgebase :
The PDC has is also responsible for connecting to its primary Windows Internet Name Service (WINS) server every 12 minutes to obtain a list
of all the DomainName type <1b> entries that are registered by the PDCs throughout the enterprise.

Heeft misschien iets van doen met jullie probleem ?

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Wat proza neerzet klopt helemaal. Door die WINS update ontstaat er een broadcast over alle netwerken. De router ziet dit als verkeer en bouwt de verbinding op. Als je bijvoorbeeld een cisco router gebruikt kan je dit proberen op te heffen met ios command dialer hold-queue. let er alleen wel op dat er dan dus meer dataverkeer voor nodig is voordat de verbinding opgezet wordt, dus je moet wat experimenteren met de instellingen daarvan. Anders zit je strax helemaal zonder internet :(

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Vaag. Ik heb ook een WINS-Server draaien op mijn uitbel-bak, maar die belt niet automatisch uit.

W2K-server Sp2, met Winroute 4.1 build #26.

Misschien staat wins niet goed geconfigged ?

Aannames zijn fataal.

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Op donderdag 07 juni 2001 13:35 schreef GaMeOvEr het volgende:
Hmz. Vaag. Ik heb ook een WINS-Server draaien op mijn uitbel-bak, maar die belt niet automatisch uit.

W2K-server Sp2, met Winroute 4.1 build #26.

Misschien staat wins niet goed geconfigged ?
Winroute zorgt bij jou voor die 'dialer hold-queue' die je bij een cisco zelf moet instellen, vandaar...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 10:47 schreef kreiju het volgende:
Dmv een monitor op mijn router benik erachter gekomen dat deze iedere 12 minuten een keer inbeld naar het internet, waarom deze dit doet is mij niet duidelijk maar het is in ieder geval niet de bedoeling. ik draai een windows 200 server. En ik heb al gekeken naar de DNS-update en vernieuwignsinterval maar ik kan het niet vinden. Weet iemand van jullie misschien waar dit aan zou kunnen liggen?? Alvast bedankt.

~Kreiju~
[flauw modus]
Dat komt omdat Windows 200 steeds wil updaten naar Windows 2000. Aangezien ze vroeger een ander netwerk hadden (TCP/rook-signaal) lukt het hem niet om te updaten.

Enige remedi is: Windows 200 eraf, en Windows 2000 erop (die heeft namelijk TCP/IP)
[/flauw modus]

Verwijderd

ik heb ook een router gehad :( dat ding belde ook om de zoveel tijd in en verbrak me verbinding met sommige servers(maar dat doet er niet) toen heb ik ff rond gezocht en kwam er 8er dat je bepaald verkeer moest filteren in de router zodat ie geen verbining maakte, dat werke alleen nie bij mij :'( misschien moet je daar ff op zoeken,
veel suc6

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 17:57 schreef madmanrules het volgende:
ik heb ook een router gehad :( dat ding belde ook om de zoveel tijd in en verbrak me verbinding met sommige servers(maar dat doet er niet) toen heb ik ff rond gezocht en kwam er 8er dat je bepaald verkeer moest filteren in de router zodat ie geen verbining maakte, dat werke alleen nie bij mij :'( misschien moet je daar ff op zoeken,
veel suc6
Een router is alleen wel ff iets anders dan een servertje.
Die routers staan idd soms ingesteld dat ze na bijv 1 min geen internet activ. de verbinding verbreken. En zo worden de kosten wel lekker hoog met dat duppie van de PTT.
Pagina: 1