Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neos1991
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 12:54
Beste Mede-tweakers,
Graag ontvang ik jullie hulp bij het kiezen van een nieuwe tv.
Ik zit te twijfelen tussen 2 tv's, ik wil een nieuwe tv om een beter beeld te hebben (meer hertz heb nu 50) en ik wil graag een 3D functie.
Ik zit nu te twijfelen tussen een Samsung LE40C750-R2W en een Samsung UE40EH6030 Zwart.

Kan iemand mij helpen beslissen met feedback erbij? Dus waarom zou ik de een boven de ander moeten verkiezen want ik kom er niet uit.
Groetjes en bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:59

Kluus

Gang is alles

Wat voor TV heb je nu dan? 50Hz is de frequentie waarin de kabelaars over het algemeen uitzenden, heeft dus niets met je TV te maken maar met de bron. Verder zegt "hz" niet zo veel een wordt veelal gebruikt als marketing plaatje.

Buiten dat is de LE40C750-R2W een "normale" LCD en de "UE40EH6030", nu is LCD/LED nu ben ik daar persoonlijk allebij niet zo van, maar volgens mij heeft LED buiten een aanzienelijk lager stroomverbruik ook betere beeldeigenschappen dan LCD's met CCFL backlight.

Verder heeft de CCFL weer meer aansluitingen. Geen idee wat je hieraan nodig hebt. Bij de UE zitten weer 2 brillen voor 3D, bij de LE moet je ze er bij kopen, het gaat om actieve 3D dus die dingen kunnen ng wel wat kosten.

Al met al zou ik voor de LED TV gaan, maar ik zou zeggen, indien mogelijk, probeer ze even in actie te bekijken.

[ Voor 76% gewijzigd door Kluus op 26-11-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het zijn allebei verouderde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

De C750 was wel een hele mooie LCD, beter dan veel LED versies, maar staat niet meer in de pricewatch en ook de passende 3D brillen zullen lastig te vinden zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• neos1991
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 12:54
Bedankt voor jullie reacties op basis van mr.paaJ ga ik dan de C750 kopen (tweede hands met brillen)
Groetjes,