Bedenktijd koop of afstand product én dienst tegelijkertijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:05

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Topicstarter
Via Stuped heb ik een fiets besteld waar ik bij nader inzien toch niet helemaal zeker over ben. Ik heb hem ongeveer een maand geleden besteld en betaald, maar heb hem nog niet opgehaald. Wat dat betreft zou het duidelijk zijn, aangezien de bedenktijd voor een product gekocht op afstand pas ingaat wanneer je het product hebt ontvangen.

Echter is het allemaal wat ingewikkelder. Bij de fiets zat een half jaar gratis digitaal nrc.next. Dit abonnement is al een paar weken geleden ingegaan en kan ik nu al gebruiken. Voor een krant geldt geen bedenktijd, plus dit product heb ik dus al ontvangen.

In de voorwaarden staat het volgende: "De student heeft na betaling met iDeal een bedenktijd van 7 werkdagen, waarin de student af kan zien van deelname aan de Actie en onderstaande punten.". Zou dat rechtsgeldig zijn? Misschien juist doordat ze er een krant aangekoppeld hebben?

Zal ik nu vast zitten aan de fiets die ik nog niet eens in het echt gezien heb? Ik verwacht dat als ik ze morgen bel, ze liever niet meewerken dan wel :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Misschien een optie om dat abonnement zelf te betalen aan hun en dat jij vervolgens je geld weer terug krijgt.

Ik snap trouwens wel waarom je bij nader inzien een ander fiets wilt hebben , wat een triest geval zeg :') . Bij de gemiddelde kringloop winkel of "pawnshop" heb je al een betere fiets voor €100 minder.
Naast potentiële ‘drop outs’ een perspectief bieden, wil DURF fietsen nóg aantrekkelijker en vooral betaalbaar maken voor studenten. Om te voorkomen dat een student uit geldgebrek (?) voor 50 euro een “tweedehands fiets”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Ik vind het eigenlijk raar dat dat abonnement al ingaat alvorens de fiets geleverd is.

Maar dan nog, dat abonnement is soort van extraatje bij die fiets.
Ik zie niet in hoe ze het gaan kunnen hardmaken dat dat gebruiken gelijk staat aan fiets kan niet meer teruggestuurd worden.

In het slechtste geval zal je gewoon het abonnement moeten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt gewoon afzien van het nrc-abonnement, tegelijk met de fiets, dat staat immers in de voorwaarden:
De student heeft na betaling met iDeal een bedenktijd van 7 werkdagen, waarin de student af kan zien van deelname aan de Actie en onderstaande punten.
Dit moet gelezen worden als bedenktijd tot 7 werkdagen na levering van de fiets. Uit de voorwaarden blijkt dat onder Actie ook de gekoppelde producten vallen, zoals het nrc-abonnement. Dit wordt in de voorwaarden zelfs een "promotionele" actie genoemd, het heeft dus sowieso niet het karakter van een dienst die je tegen betaling afneemt.

Wat ik zou doen:
- ontbind de gehele overeenkomst op grond van de contractvoorwaarden en je wettelijke ontbindingsrecht.
- spreek daarbij duidelijk af dat de fiets dus niet geleverd wordt en dat de gehele betaling wordt teruggestort.
- zeg het nrc-abonnement op "per eerst mogelijke datum".
- doe dit alles via de mail en niet via de telefoon.