Ondersteuning toevoegen voor Safari's Push Notifications.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heren Devvers,

Ik vroeg mij af, of er ergens in de toekomst een mogelijkheid is om Safari's Push Notifications te gaan ondersteunen? inmiddels zie je deze functionaliteit op verscheidene sites geïntroduceerd worden, waaronder macrumors.com, nos.nl, 9to5mac.com etc...

Voor meer informatie hierover kan ik de volgende pagina aanraden:

https://developer.apple.c...afari-push-notifications/

Waarom deze manier van notificaties t.o.v. HTML5 notificaties?

Voor deze variant hoef je geen browser open te hebben, je krijgt ze gewoon netjes in je OSX notification center te zien, klik je erop, kom je meteen weer op tweakers.net terecht.

Groot voordeel voor Tweakers is dat gebruikers sneller / vaker terug komen op jullie site wat natuurlijk weer gunstig is voor de reclame inkomsten.

Als toevoeging, een leuke demo is hier te zien, dan kan je ze zelf genereren met inhoud:

https://kandutech.net

Toevoeging 2:

Wat trouwens een andere leuke toevoeging kan zijn van de Safari Push notificaties is dat ze niet altijd aan iedereen gestuurd hoeven worden, dus als er bijvoorbeeld een reply is op een bericht van jezelf dan kan je daar een notificatie over krijgen, of het dan van een nieuws bericht is of van een forum posting maakt dan niet uit.

Zeg maar de notificaties die ik nu op Tweakers zie bij mijn account. Ik weet überhaupt niet of dit kan met HTML5 maar de Push notificaties ondersteunen het in iedergeval wel. Dit is trouwens ook terug te zien op de bovengenoemde demo site, want de notificaties die je stuurt stuur je altijd naar jezelf.

(ik weet toevallig dat dit kan want dat heb ik ergens anders ookal gezien)

- Ronald Mathies

[ Voor 34% gewijzigd door ronaldmathies op 26-11-2013 21:57 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

"Waarom deze manier van notificaties t.o.v. HTML5 notificaties?

Voor deze variant hoef je geen browser open te hebben, je krijgt ze gewoon netjes in je OSX notification center te zien, klik je erop, kom je meteen weer op tweakers.net terecht."

Het lijkt me beter dat als ze iets met push notificaties gaan doen dat ze dan de html5 variant gaan gebruiken ipv van de variant die maar op 1 os/browser werkt

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
_David_ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:15:
"Waarom deze manier van notificaties t.o.v. HTML5 notificaties?

Voor deze variant hoef je geen browser open te hebben, je krijgt ze gewoon netjes in je OSX notification center te zien, klik je erop, kom je meteen weer op tweakers.net terecht."

Het lijkt me beter dat als ze iets met push notificaties gaan doen dat ze dan de html5 variant gaan gebruiken ipv van de variant die maar op 1 os/browser werkt
Het lijkt mij geen probleem om push notificaties te ondersteunen en hoe dat dat op de achtergrond werkt, via pushover, ios of wat dan ook dat maakt mij niet zoveel uit :) Helaas zijn er afaik geen standaarden voor Android en WP, dat zou wel makkelijk zijn.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
De HTML5 standaard is redelijk universeel, maar heeft als grote tekortkoming dat je altijd een browser open moet hebben, hoeft niet met die specifieke site maar toch.

De Safari variant heeft als voordeel dat je je browser dus gesloten kan houden en toch notificaties kan krijgen. Deze komen dan ook netjes in je notification center van je OSX terecht. Bij de HTML5 spec krijg je notificaties van je OS gescheiden van de notificaties van je browser, dit maakt het allemaal rommelig en niet consistent.

Maarja, nog mooier zou zijn om ze beide te ondersteunen, Iedereen blij, OSX users extra blij :)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Dan wil ik ook voor Windows 8(.1) de live tile geïmplementeerd zien. Je kan daar zelfs een RSS feed opgeven die dan op de live tile getoond zal worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:47:
Dan wil ik ook voor Windows 8(.1) de live tile geïmplementeerd zien. Je kan daar zelfs een RSS feed opgeven die dan op de live tile getoond zal worden.
Als je een live tile kan toevoegen met een RSS feed dan is het toch al mogelijk? of is er geen standaard tile die je kan toevoegen en de tweakers rss feed kan invullen?

Wat trouwens een andere leuke toevoeging kan zijn van de Safari Push notificaties is dat ze niet aan iedereen gestuurd hoeven worden, dus als er bijvoorbeeld een reply is op een bericht van jezelf dan kan je daar een notificatie over krijgen, of het dan van een nieuws bericht is of van een forum posting maakt dan niet uit.

(ik weet toevallig dat dit kan want dat heb ik ergens anders ookal gezien)

Dat is echt helemaal cool.

[ Voor 33% gewijzigd door ronaldmathies op 26-11-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Probleem is dat al die coole features voor een kleine doelgroep zijn.

/eerder-gehoord-van-de-devvers

Ik zou het ook heel cool vinden, ook HTML5 API, IE pinning, iOS/Android icoontjes voor startscherm, enz. Kost niet heel veel tijd, maar onderhouden kost wel redelijk veel tijd.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
IOS/Android icoontjes voor het startscherm zijn er naar mijn idee al (tenminste, voor iOS zie ik ze gewoon). HTML5 API is functioneel geen toegevoegde waarde behalve dat je leuk de laatste standaard ondersteund.
IE pinning kan inderdaad ook toegevoegde waarde hebben.

Je kan natuurlijk er ook voor kiezen om geen enkele te ondersteunen heb je hoogstens jezelf mee want het verlaagt je exposure. IE pinning is hier een mooi voorbeeld van, wat is mooier dan altijd op devices zichtbaar te zijn? zelfde met die Safari Notifications. Ik heb inmiddels van 8 websites de optie voor safari notifications aan staan, zorgt er ook voor dat ik daar vaker kom (vaker nog als Tweakers want die open ik eens in de zoveel tijd om eens te kijken of ze nog wat hebben, ik lees dan even alles snel en dan gaat hij dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ronaldmathies schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:56:
Ik heb inmiddels van 8 websites de optie voor safari notifications aan staan, zorgt er ook voor dat ik daar vaker kom (vaker nog als Tweakers want die open ik eens in de zoveel tijd om eens te kijken of ze nog wat hebben, ik lees dan even alles snel en dan gaat hij dicht).
Dit viel mij ook op, ik klik de notifications vaak aan terwijl ik anders bepaalde websites maar 1 of 2 keer per dag zou bezoeken.

Hier wat extra informatie voor de devvers, daar ik geen verstand heb van programmeren kan ik ook niet beoordelen of het veel werk is/de moeite waard is.

Algemeen:
https://developer.apple.c...afari-push-notifications/

Gedetaileerd
https://developer.apple.c...ns/PushNotifications.html

39

Pagina: 1