Met RRAS 2 virtuele servers verbinden?

Pagina: 1
Acties:

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-01 17:45
Beste,

Ik heb 2 server virtueel draaien allebei Windows server 2008 R2,
Server01: 192.168.1.1 255.255.255.0 192.168.1.1 127.0.0.1
Server02: 192.168.2.1 255.255.255.0 192.168.1.1 127.0.0.1

nu zijn dit 2 verschillende lan sigmenten en wil ik deze koppelen met RRAS (routing en remote acces) maar ik weet niet welke ik moet hebben bij het configureren heb ze alle 5 geprobeerd maar werken niet ...
kan iemand mij hier mee helpen ?

Mvg Jokko

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien even noemen welke opties je allemaal hebt, hebt geprobeerd en welke foutmeldingen je krijgt. Ook je virtuele configuratie is wel handig, want als ze al virtueel gescheiden zijn, kan je net zo goed met twee stand alone servers werken. Die zullen elkaar nooit kunnen zien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• jokko
Het is in VMWare het gaat om deze optie's http://puu.sh/5u7n6.png ik krijg geen foutmelding ik kan gewoon niet pingen ze staan allebei op host only. Het is juist de bedoeling dat ze elkaar zien maar ze moeten als opdracht in een ander segment liggen daarom een 2.1 en een 1.1. Dit dacht ik op te lossen door een virtuele router te in installeren RRAS.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-01 18:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kan je een tekening maken van hoe het er nu uit ziet of hoe het er uit zou moeten zien?

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-01 07:23
Misschien is het sowieso even raadzaam om uit te leggen wat de bedoeling is... Je schetst twee servers en noemt daar wat IP-adressen en een subnetmask, maar ik heb geen idee wat je daar verder mee bedoelt. Het lijkt mij ook dat, als je twee netwerksegmenten met elkaar wil koppelen, je daar een router bij nodig hebt. Met andere woorden: als je de twee genoemde servers met elkaar moet laten praten mbv RRAS, heb je een derde server nodig, met een NIC per netwerksegment, waar je RRAS op installeert...

Kortom: maak inderdaad even een tekening, al is het even voor jezelf. Denk dan even goed na wat je nou precies wil bereiken en stel dan je vragen nog eens, als je er niet uit komt...

• jokko
De tekening:
http://puu.sh/5uhRB.png

Momenteel even de 2de server vervangen door een W7 client (WS01) deze licht in een ander segment 2.2.
Nu wil ik van mijn client kunnen pingen naar mijn server01 1.1 omdat het een ander segment is heb ik een router nodig daar komt RRAS binnen maar bij het configureren heb je er 5 ( http://puu.sh/5u7n6.png ) en ze werken allemaal niet.

Nu is mijn vraag hoe ik tussen deze 2 kan pingen alles draait binnen vmware.

Mvg

Jokko

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom wil je ze persé koppelen met RRAS?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Linke Loe
Waar is je router in de tekening? Zoals ik al zei heb je een derde apparaat nodig, die in beide netwerken hangt en het verkeer kan routeren.

Hoe krijg je het overigens voor elkaar om op de Windows 7 client een default gateway 192.168.1.1 te configureren, terwijl het IP-adres 192.168.2.2 is met een 24-bits subnetmask. Heb je geen melding gehad dat dit niet gaat werken, omdat de gateway niet op hetzelfde network zit?

Ik zeg: terug naar de tekentafel...
Brahiewahiewa schreef op woensdag 27 november 2013 @ 01:40:
Waarom wil je ze persé koppelen met RRAS?
Dat zal wel de opdracht van school zijn, ben ik bang...

[ Voor 19% gewijzigd door Linke Loe op 27-11-2013 08:31 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is dus duidelijk dat de TS zich even wat meer moet inlezen in het onderwerp Netwerken en Routering. Er worden een paar fundamentele fouten gemaakt en die moet hij eerst even doorhebben.

• jokko
een nieuwe tekening: http://puu.sh/5uEkv.png
De bedoeling is dat de router RRAS is op de server 2008 R2 en dat ik nu van client A naar client B kan pingen en dat ze op internet gaan via de server. Gaat dit nu wel werken zo ?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat ziet er beter uit. Veel succes. Zo heel moeilijk is 't nu niet meer.

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2025
Van de 5 de laatste optie (custom) en dan lan routing aanvinken op de server die als router gaat fungeren.
Dan moet je nog RRAS configureren via een wizard. Ik meen rechtsklikken op de server in the tree.

Nadat de wizard afgerond is , moet je nog routes instellen om het verkeer tussen de lan segmenten door te verwijzen. Ik heb echter geen kant en klare tutorial voor je.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Valen_76 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:25:
Van de 5 de laatste optie (custom) en dan lan routing aanvinken op de server die als router gaat fungeren.
Dan moet je nog RRAS configureren via een wizard. Ik meen rechtsklikken op de server in the tree.

Nadat de wizard afgerond is , moet je nog routes instellen om het verkeer tussen de lan segmenten door te verwijzen. Ik heb echter geen kant en klare tutorial voor je.
Het is nog wel de bedoeling dat mensen wat moeite doen en ook daadwerkelijk wat leren ;). Howto's te over op 't web, maar daar leer je niet veel van als alles al voor je is voorgekauwd.

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-11-2025
jokko schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:37:
een nieuwe tekening: http://puu.sh/5uEkv.png
De bedoeling is dat de router RRAS is op de server 2008 R2 en dat ik nu van client A naar client B kan pingen en dat ze op internet gaan via de server. Gaat dit nu wel werken zo ?
Sorry voor het offtopic gaan: maar waar heb je die netwerk tekening mee gemaakt?

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10-2025
Hero of Time schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:06:
[...]

Het is nog wel de bedoeling dat mensen wat moeite doen en ook daadwerkelijk wat leren ;). Howto's te over op 't web, maar daar leer je niet veel van als alles al voor je is voorgekauwd.
Klopt, daarom was ik ook summier. Maar de tuts die ik vond vertelde niets over routes toevoegen tussen de segmenten.

• Linke Loe
tabee schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:06:
[...]

Sorry voor het offtopic gaan: maar waar heb je die netwerk tekening mee gemaakt?
Ziet eruit als Visio 2013...

Verder zie ik nog een fundamenteel foutje in de IP-configuratie van de RRAS server. Volgens deze tekening zou ik wel verbinding hebben tussen de clients onderling, maar niet naar het Internet...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Valen_76 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:16:
[...]

Klopt, daarom was ik ook summier. Maar de tuts die ik vond vertelde niets over routes toevoegen tussen de segmenten.
Het is juist leuk als hij daar zelf achter komt ;).
Linke Loe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:52:
[...]

Ziet eruit als Visio 2013...

Verder zie ik nog een fundamenteel foutje in de IP-configuratie van de RRAS server. Volgens deze tekening zou ik wel verbinding hebben tussen de clients onderling, maar niet naar het Internet...
Jij ziet die NAT auto optie niet boven de server hangen?

• Linke Loe
Ik zie vooral een gateway geconfigureerd op beide interfaces van de RRAS server...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ach, komt-ie vanzelf achter als 't problemen geeft.

Pagina: 1