Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzoek naar een Gaming Laptop, Budget 2000,+-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nou ben ik op de markt voor een nieuwe Gaming laptop. Mijn oude Destop heeft het begeven en ik heb nu besloten voor een laptop te kiezen. Ik ben bereid rond de 2000 euro uit te geven voor dit monster echter, als het goedkoper kan doe ik dit natuurlijk liever. Ook is het voor mij een eis dat ik er een aantal jaartjes mee verder kan. Als het betekend dat ik daar wat meer geld voor moet neerleggen dan heb ik dat er voorover. Aangezien ik niet veel verstand heb van hardware en bijbehorende specificaties kom ik naar jullie toe voor hulp.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, gamen en nog meer gamen. Ik wil graag de zwaarste games zo mooi mogelijk kunnen draaien.

Wat mag je laptop gaan kosten?
2000,- -/+

Ben je van plan je laptop veel mee te slepen?
Jawel. Echter, is grootte of gewicht geen probleem voor mij.

Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Nee, ik ben niet bekend in de laptop wereld op het gebied van gamen. Wel las ik altijd dat Alianware overpriced was maar dit gold volgens mij alleen voor de destops. Ik sta voor alles open, zolang het mijn wensen maar vervuld.

Momenteel zit ik te kijken naar twee verschillende laptops. De MSI GT70 2OC-013NL en de nieuwe Alianware 17 die vanaf 11 december leverbaar is. Het verschil in mijn ogen tussen deze laptops zit hem in de wat betere CPU (i7 4700MQ vs i7 4800MQ) voor de Alianware, een betere keuze qua videokaart (GTX770M vs GTX780M) voor de Alienware, een HHD vs SSD en een DDR3 VS DDR5. Niet te vergeten er is ook het prijsverschil van 1349,- (MSI) tegenover 2349,- (Alienware).

Mijn vraag naar jullie is hierbij, Is dit verschil in prijs hem echt waard of kan ik beter de MSI aanschaffen. Zijn er factoren die ik vergeet? (koeling/ geluid enz). En zijn er misschien andere opties qua laptops die beter geschikt zijn voor mij?

Ik hoor graag van jullie met eventuele opmerkingen!

Alvast bedankt!

Max

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom een laptop als grootte en gewicht er niet toe doen? Hoe goed een gamelaptop ook is, een desktop zal altijd beter zijn, misschien zelfs wel een desktop van de helft van het geld.

Alienwares worden altijd aangeraden omdat die erg stevig en nog vrij koel en stil zouden zijn.

People as things, that’s where it starts.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De 680 vs de 780m en de 770m (voor een paar games)
http://www.bit-tech.net/h...-3-performance-analysis/3
vs http://www.notebookcheck....70M-GTX-765M.93277.0.html

Ik zou sowieso voor de desktop gaan.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Als je voor de Alienware gaat zou ik niet de CPU upgrade doen, want dat is echt zonde van het geld. SSD kun je erna zelf nog inbouwen. Met kortingsbonnen kun je de Alienware voor ongeveer €1800 krijgen, en dan heb je 4700MQ, GTX780M, 16GB RAM en 750GB HDD.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik ben het met lucas eens..
4700qm. Met gtx780m.. De combi voor dat geld ga ik op termijn ook aanschaffen..

De gt70 van msi heeft een rot scherm (heb zelf een gx70 en alienware m17x r4, dus kan 1:1 vergelijken)

De alienware is op zo goed als alle vlakken beter ..
Het keyboard van de msi is ook zeer goed. Maar beetje vreemd/wennen aan de layout..
Hoewel alienware keyboard absoluut niet minder is.

Kwa scherm/bouwkwaliteit/Behuizing wint de alienware het..
Koeling.. Msi is een stuk minder.. Loopt warmer, en maakt een stuk meer geluid dan mijn alien (en ik heb nog een energy vretende kachel fermi)..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik kies hier bewust voor een laptop omdat ik veel onderweg en ook weinig ruimte heb voor een destop. Ik weet dat deze dan ook meer zal kosten maar dit heb ik ervoor over.

Ik begrijp van Aron dat de Alienware een stuk beter is maar is dit de 500 euro extra waard?

Hiernaast ben ik ook de BTO x-books tegen gekomen. http://www.bto.eu/html/list.asp?q=9 Heeft iemand hier nog ervaring mee? Ze zijn er qua prijs/ kwaliteit verhouding aardig goed uit. Zijn dit dan ook gaming laptops of zijn ze meer bedoeld voor andere doeleinden.

Ik hoor graag van jullie,

Max

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 23:04
Beste max,

Ik zit in een identiek schuitje als jij en heb hier al meerdere malen info omtrend verzameld etc.
Ik heb ook een gelijkwaardig budget en wil het uitgeven maar 500 euro gespaart is tof natuurlijk!

Ik kan je wel al een extra tip meegeven en dat is dat de nieuwe MSI ook een 780 zullen hebben (maar eerst willen ze hun 770 stock kwijt vermoed ik) (info verkregen van vriend die stock voor bedrijven behandeld - geen idee van data !!!!)

Dus wil ik je mijn research ervaring meegeven.

Dan blijft er nog de issues van scherm (big one) en hitte (afhankelijk of dit voor jouw een dealbreaker is) en service over.

Scherm: een enkel advies ga naar een winkelketen waar ze hem staan hebben (de msi) bv. fnac en check hem daar uit en beslis dan zelf of je het goed genoeg vindt of niet.

Hitte & lawaai: Ik persoonlijk vindt dat dit enkel een issues is wanneer preformance loss het gevolg is van deze issues. Dus dit puntje hangt af van je settup en persoonlijke keuze.

Service: alien heeft meestal een zeer goede service ook al kunnen ze ook de mist in gaan. MSI is ook niet slecht en dit hangt ook en stukje af van waar je koopt....
Hierbij kan ik maar 1 ding aanraden... gebruik gezond verstand. Handel op tijd en leg een dossiertje aan van alles en stuur gebreken en dingen altijd op mail na een telefonisch gesprek zodat je alles kan aantonen immo.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info :)

Indien je koopt voor mij hoor ik graag je feedback !

• victorverg
  • Laatst online: 27-11 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:09:
Hiernaast ben ik ook de BTO x-books tegen gekomen. http://www.bto.eu/html/list.asp?q=9 Heeft iemand hier nog ervaring mee? Ze zijn er qua prijs/ kwaliteit verhouding aardig goed uit. Zijn dit dan ook gaming laptops of zijn ze meer bedoeld voor andere doeleinden.
Zelf heb ik een aantal weken geleden een 15CL57 besteld met een AMD 8970m 4GB.
Ik ben persoonlijk erg verrast door de stevigheid en snelheid van de laptop. Ook het scharnier van het (Gamut) scherm voelt erg degelijk aan en het heeft erg mooie kleuren. Ik heb tot nu toe geen tegenvallende punten gevonden, behalve het feit dat de oplader erg lomp en zwaar is (1kg). Dit was echter wel te verwachten van een laptop met vergelijkbare hardware. De koeling van de dedicated gpu is erg effectief en houdt de kaart rond de 70 graden wanneer je gamed. De laptop voelt op geen enkel moment warmer aan dan wanneer hij idle is, omdat echt alle warmte uit de laptop wordt geduwd.

• aron225
Willem.. Dat stukje: ligt er aan waar je hem koopt.. Zal vast duiden op mijn of darkstones reactie op mijn topic..

Heel simpel.. Msi kapot=2weken kwijt..
Elke webshop zal hem naar msi sturen.
Ook de bto zal je gewoon weg moeten brengen naar het verkoop punt..

Alienware is het een kwestie van bellen.. En de volgende dag op de stoep staan..

Ik heb zowel een alienware als msi op dit moment in bezit..
De msi heeft een enorm ruk scherm.. Korrelig, flets, geen accurate kleuren.. En gewoon grauw.. Echt schandalig voor deze prijsklasse..

Daarbij kost de alienware helemaal geen 500€ meer als de msi of bto.. Verreken eerst eens alle kortingen en epp korting.. Dan kies je voor de 4700i7 ipv de 4800 (die upgrade is nutteloos geld verspillen..

Om ee idee te geven..
2jaar terug 1800€ betaald voor destijd mijn m17x. Inclusief 120hz 3d scherm en gtx675m (toen de sterkste gpu)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
victorverg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:40:
[...]

Zelf heb ik een aantal weken geleden een 15CL57 besteld met een AMD 8970m 4GB.
Ik ben persoonlijk erg verrast door de stevigheid en snelheid van de laptop. Ook het scharnier van het (Gamut) scherm voelt erg degelijk aan en het heeft erg mooie kleuren. Ik heb tot nu toe geen tegenvallende punten gevonden, behalve het feit dat de oplader erg lomp en zwaar is (1kg). Dit was echter wel te verwachten van een laptop met vergelijkbare hardware. De koeling van de dedicated gpu is erg effectief en houdt de kaart rond de 70 graden wanneer je gamed. De laptop voelt op geen enkel moment warmer aan dan wanneer hij idle is, omdat echt alle warmte uit de laptop wordt geduwd.
Toch moet je dan idd het gamut scherm erbij nemen.. En windows e.d.
En je zit met de grootste faal in gpu land.. Enduro van amd... Ik heb het zelf ook op mijn msi met 8970.. En het is gwwoon nog lang niet zo volwassen als optimus.. In de verste verte niet..
Dat je die 8970m koel houdt verbaast me niets met de fan noise van dat ding.. En ook de crappy msi koeling houdt bij mij die kaart koel genoeg (75c),

Enigste wat die chinese notebooks wel heel goed doen, is overklokken.. Een clevo 8970m verplettert letterlijk alle 8970 of 7970m kaarten dje ik heb gezien (de alienware 8970m klokt lang niet zo ver over. Ok niet met custom vbios)

• victorverg
  • Laatst online: 27-11 14:35
Ik respecteer je mening, maar de fan noise is bij mij geen issue. Uiteraard kun je de laptop horen wanneer de dedicated kaart gebruikt wordt, maar dit is in geen mate harder dan bij alle andere laptops die ik gehad heb. Wanneer de integrated kaart gebruikt wordt is de laptop vrijwel helemaal stil. Tot nu toe heb ik alle toepassingen die niet standaard met de dedicated kaart wilden opstarten gewoon handmatig kunnen instellen op high performance. Dit zonder problemen.

Anyway, uiteraard blijft het een mening wat je wel en niet acceptabel vindt, maar voor mij zijn dit niet dusdanig zwaarwegende factoren dat ik me eraan zou storen. De TS moet zelf afwegen of hij deze "gok" wil nemen. Ik deel enkel mijn eigen ervaringen.
Pagina: 1