Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Ik had al een tijdje probleem mee: met mijn oude Gmail account kan ik niet meer inloggen / registeren op oudere Android mobiel of tablets.

Toen ik met nieuw aangemaakte Gmail account probeer in te loggen, werkt het wel.
Dan besef ik dat er een probleem zit in de oude Gmail account. Iets in de data van oude Gmail houdt inloggen op oudere Android toestellen tegen, want ondanks goede login en password weigert het doodgewoon met een foutmelding.

Misschien is login en password zelf al intern veranderd waardoor het alleen maar werkt met nieuwe Android toestellen. Ik kom daar sinds kort achter dat je niet meer kunt inloggen op Android 2.x als je eenmaal op Android 4.x bent geweest met oude Gmail account. Je moet eigenlijk upgraden naar nieuwere Android zodat login wel geaccepteerd wordt.

Toch wil ik even kijken naar jullie of jullie al eens hebben geprobeerd en misschien heb je wel ergens een workaround voor zodat men toch op oude Android toestel kan inloggen.

Velen hebben wel es oude toestel als backup als nieuwe toestel defect raakt of kapot gevallen is. Dan kunnen ze nog terugvallen en bereikbaar blijven. Maar niet kunnen inloggen is natuurlijk erg vervelend door vreemde weigering van Android controle. Waarom weigert het toch voor zoiets simpels?

Wie kan er wat over vertellen? Laat maar horen wat je zelf hebt meegemaakt.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zo te lezen heb je niet de moeite genomen om te zien wat Google daar zelf over zegt ...
Ik kan gewoon inloggen op een gsm met Android 2.3.
M'n account heeft wel een paar keer een hackpoging meegemaakt waardoor ik m'n pw moest resetten en ik heb toen de security scherper ingesteld (met sms verificatie).
Een van de dingen die Google vraagt is om met een browser in te loggen ipv met de app, waarna de app alsnog werkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Inloggen met de browser is inderdaad mogelijk. Dat doe ik ook vanwege SMS verificatie.
Alleen als ik account synchronisatie (dat is andere inloggen/registratie) daarna wil proberen na confirm telefoon, blijkt het niet te werken.
Ook met Google Play (Market ervoor) gaat het niet en kan ik zo geen (betaalde) apps installeren.

Het hangt wel heel af hoe de account "upgraded" is. Misschien zolang account niet zo "groot" is, dan werkt login nog, maar hoe langer je gebruikt met account op nieuwe toestellen, werkt het toch niet meer op oude toestellen.

Ik heb op diverse toestellen getest en van alles gecheckt. Browser login werkt wel op alle toestellen, maar app installeren zal niet mogelijk zijn zolang registratie voor bv Google Play niet geaccepteerd wordt.
Alle toestellen met oudere Android: het wil niet. Ook niet na code invoeren zodat toestel geaccepteerd wordt. Ik krijg steeds direct als melding "Helaas, uw gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen."

Alleen met nieuwe account (dat zelf dus beetje schoon is) wil het wel weer. Ik vraag me dus af welke deel in oude Gmail account ervoor zorgt dat ik niet kan inloggen op oude toestellen.

Misschien ben ik wel een speciaal gevalletje...?

[ Voor 11% gewijzigd door MrDummy op 26-11-2013 19:05 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nu 2 passwords, een is voor verificatie/apparaten toevoegen en als dat gelukt is kan ik mijn zelf gekozen password gebruiken om in te loggen.
Dat 1e password kreeg ik volgens mij in een browser dus die heb ik apart genoteerd.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 00:12
Gevalletje 2step verification aanstaan maar de oude gmail client ondersteund dat niet?

Hier even een applicatiespecifiek wachtwoord aan maken en gebruiken op je mobiel om de synch op te zetten en dan zou alles moeten werken.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb Gmail even goed bekeken en dan begin ik te snappen dat voor oude toestellen aparte 2e password moet intikken, welke dus door Gmail automatisch wordt gemaakt.

Na intikken van de aparte wachtwoord kan ik inderdaad wel registeren en inloggen.
Dat heb ik niet meteen verwacht omdat "applicatie" leek te wijzen op oude "programma" maar is ook voor oude Android installaties bestemd.

Fijn dat dit probleem eruit is. Dank je wel!
Ik neem aan dat die aangemaakte password niet ingetrokken moet worden zolang ik het toestel nog gebruik.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 00:12
Nee, als je het applicatiespecifieke wachtwoord intrekt dan kan je mobiel niet meer authenticeren daarna. Gewoon lekker laten staan dus, mocht je ooit je mobiel wegdoen dan zou je hem in kunnen trekken.
Pagina: 1