Geforce510 vervangen met HD7750 & HD7750 snelste LP-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:58

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Niet zozeer aankoop advies maar dit gaat zowel over nieuwe videokaart en mogelijkheid tot upgraden (met betrekking tot het moederboord).

We hebben hier een Acer aspire X3990 staan met daarin een intel i5 2310, 8GB werkgeheugen en een nVidia geforce 510. Deze pc hadden we een keer gekocht om vooral email te kijken te browsen en huiswerk te maken.
Aangezien de 'game' PC zwaar verouderd is... Game ik meestal op de bovenstaande pc, en ja dat gaat redelijk goed.
Sinds paar dagen staat Assassin's creed black flag op de PC maar deze is te zwaar voor de videokaart. Daarom deze upgrade.

Aangezien het een micro ATX systeem is is de videokaart een low profile variant.
Ik had gelezen dat bij dit soort systemen er een whitelist bestaat met welke videokaarten wel in het systeem kunnen.
Hoe zit dat? Kan iemand daar wat meer over vertellen?

En dan de 2de vraag, is de AMD HD 7750 LP kaart de snelste low profile videokaart op het moment?
Had al een paar benchmarks opgezocht en gezien dat dit een van de/de snelste is. Maar aangezien ik niet helemaal uptodate bent met deze LP videokaarten weet ik dus niet of er een snellere is.

Bedankt!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:30
Ja,

Neem wel de GDDR5 versie, de GDDR3 (vaak 2GB) is een flink stuk langzamer.
i5-3330 met een HD7750 in mijn HTPC en spellen als Skyrim/Left4Dead2 werken nog best aardig op 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

pricewatch: XFX R7 250 1GB LP

Er zijn wel nieuwe r7 250 LP kaarten maar die zijn niet sneller dan die andere 7000 serie waar je het over hebt. Dus die is nog steeds het snelst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Dus 7750 is nog steeds de snelste LP kaart.

Dan rest er nog 1 vraag, is het mogelijk om de PC te upgraden?
Vooral met name die 'moederboord/bios whitelist' gebeuren.

Qua voeding geloof ik wel dat het moet lukken, lengte zal ook wel goed zijn.

@Nikeo, die videokaart die jij gelinkt heb is een dualslot variant. Heb alleen maar 1 slot beschikbaar dus dat zou sowieso niet gaan.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-05 01:50
thijsco19 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:40:
Dus 7750 is nog steeds de snelste LP kaart.

Dan rest er nog 1 vraag, is het mogelijk om de PC te upgraden?
Vooral met name die 'moederboord/bios whitelist' gebeuren.

@Nikeo, die videokaart die jij gelinkt heb is een dualslot variant. Heb alleen maar 1 slot beschikbaar dus dat zou sowieso niet gaan.
Klopt, vaak zie je dat bepaalde OEM's, in dit geval Acer, moederborden gebruiken waarvan de kwaliteit van de componenten marginaal is. Ter beveiliging beperken zij de mogelijkheden in hardware ondersteuning door alleen specifiek een aantal componenten te ondersteunen.

Hier is te lezen dat iemand met hetzelfde systeem als jij ook zijn GPU heeft vervangen. Dus wellicht dat het gaat werken :).
thijsco19 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:40:
Qua voeding geloof ik wel dat het moet lukken, lengte zal ook wel goed zijn.
Ga hier niet meteen van uit. Een goede voeding is erg belangrijk voor in je systeem. Veel OEM voedingen zijn niet bepaald 'goed' te noemen. Het ontbreken van bepaalde beveiligingen bijvoorbeeld tegen overbelasting. Dit soort voedingen kunnen naar verloop van tijd 'poef' doen en je systeem compleet vernielen.

Helemaal wanneer je naar een HD7750 uprade zal je systeem ook meer stroom vragen van je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
JustwilliamNL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:36:
[...]

Ga hier niet meteen van uit. Een goede voeding is erg belangrijk voor in je systeem. Veel OEM voedingen zijn niet bepaald 'goed' te noemen. Het ontbreken van bepaalde beveiligingen bijvoorbeeld tegen overbelasting. Dit soort voedingen kunnen naar verloop van tijd 'poef' doen en je systeem compleet vernielen.

Helemaal wanneer je naar een HD7750 uprade zal je systeem ook meer stroom vragen van je voeding.
Ja klopt, ik zal inderdaad nog eens kijken wat er op de voeding staat.

Net even opgezocht en volgens nVidia zelf verbruikt de GT 510 25 watt, en AMD ,gevonden op alternate, geeft aan dat de 7750 55 watt verbruikt. Dubbel zoveel dus.
Iemand die nu al kan zeggen, JA of NEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Nog niet gekeken naar de voeding.

Weet iemand of het moederboord/bios de videokaart zal herkennen/ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-05 01:50
thijsco19 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 15:26:
Nog niet gekeken naar de voeding.

Weet iemand of het moederboord/bios de videokaart zal herkennen/ondersteunen?
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
Met deze voeding moet het lukken ;).

Update je BIOS tot de laatste versie, de zoekmachine is daarbij je vriend. Waarschijnlijk daarna zal het werken maar zeker kun je niet zijn aangezien er niet veel over het moederbord te vinden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Dankje, die voeding gaat niet passen. Kast is te smal daarvoor.

Dan zal ik een keer kijken om het BIOS te updaten, hoewel dat nog wel effe kan gaan duren.

Pagina: 1