Beste mede-Tweakers,
Ik ben van plan m'n oude vertrouwde GTX465 te vervangen voor een GTX760: na 3 jaar mag hij lekker met pensioen.
De reden voor deze upgrade is als volgt: ik heb jaren lang Flight Simulator gedaan (FSX) en deze vroeg relatief weinig van de GPU. Nu is er een next-gen simulator platform uit, Prepar3D. Deze gaat eindelijk goed gebruik maken van een DirectX 11 GPU, waardoor een upgrade ook daadwerkelijk een prestatie-boost geeft.
In FSX kon je 4 Titans draaien en dan zou je zelfs een achteruitgang zien.
Nu is de rest van m'n systeem niet zo up-to-date: zie onderschrift.
M'n i5-760 heeft een overklok naar 3,9Ghz, m'n geheugen draait op 1600mhz (ipv 1333) en m'n Samsung 830 256GB kan het denk ik wel bijbenen.
Gaat een GTX760 mijn systeem bottlenecken?
EDIT: Heeft 4GB VRAM meerwaarde boven 2GB bij 1x1080p?
Alvast bedankt
Ik ben van plan m'n oude vertrouwde GTX465 te vervangen voor een GTX760: na 3 jaar mag hij lekker met pensioen.
De reden voor deze upgrade is als volgt: ik heb jaren lang Flight Simulator gedaan (FSX) en deze vroeg relatief weinig van de GPU. Nu is er een next-gen simulator platform uit, Prepar3D. Deze gaat eindelijk goed gebruik maken van een DirectX 11 GPU, waardoor een upgrade ook daadwerkelijk een prestatie-boost geeft.
In FSX kon je 4 Titans draaien en dan zou je zelfs een achteruitgang zien.
Nu is de rest van m'n systeem niet zo up-to-date: zie onderschrift.
M'n i5-760 heeft een overklok naar 3,9Ghz, m'n geheugen draait op 1600mhz (ipv 1333) en m'n Samsung 830 256GB kan het denk ik wel bijbenen.
Gaat een GTX760 mijn systeem bottlenecken?
EDIT: Heeft 4GB VRAM meerwaarde boven 2GB bij 1x1080p?
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door 737freak op 26-11-2013 17:14 ]