Ik heb een desktop die door iemand anders voor mij is gebouwd. Nu ben ik zelf bezig om hem te upgraden maar hardware zaken zijn voor mij nog wel nieuw, ik dacht dat ik het juiste RAM geheugen gekocht had maar na installatie start hij niet meer op. mijn configuratie is:
Moederbord: Gigabyte EP45-UD3LR(rev1.0)
CPU: Intel core 2 duo E6320
RAM(huidig):
ik probeer 4x1GB Corsair Dominator XMS2-8500 kaarten te installeren
productcode daarvan is CM2X1024-8500C5D
volgens de Gigabyte website zou het moederbord deze kaarten moeten ondersteunen maar ze werken niet.
dus mijn vraag: wat doe ik fout?
UPDATE
Bedankt voor de tips. Door het Voltage op 2.1V te zetten start hij inmiddels wel op.
1 van de 4 modules is helaas defect, ik heb de 1 voor 1 los geprobeerd.
Maar er is wel een nieuw probleem ontstaan: de driver van m'n videokaart crasht steeds waardoor ik nu al 3 blauwe schermen heb gezien. Ik heb een GeForce 8500 GT. Driver is inmiddels up to date maar crasht nog steeds. Pas als ik slechts 1 ram module plaats stopt ie met crashen.
Het wordt mij na een dag prutsen nog niet duidelijk wat er mis gaat, veroorzaakt het nieuwe RAM geheugen deze cashes?
Ik vind elders op het net dat mijn Windows systeem ook up to date moet zijn. ik draai Win 7 64x en krijg momenteel SP1 niet geinstalleerd, kan dit ook een oorzaak zijn?
Ik krijg de foutcode: file_not_found(nogwatgetallen)
Moederbord: Gigabyte EP45-UD3LR(rev1.0)
CPU: Intel core 2 duo E6320
RAM(huidig):
ik probeer 4x1GB Corsair Dominator XMS2-8500 kaarten te installeren
productcode daarvan is CM2X1024-8500C5D
volgens de Gigabyte website zou het moederbord deze kaarten moeten ondersteunen maar ze werken niet.
dus mijn vraag: wat doe ik fout?
UPDATE
Bedankt voor de tips. Door het Voltage op 2.1V te zetten start hij inmiddels wel op.
1 van de 4 modules is helaas defect, ik heb de 1 voor 1 los geprobeerd.
Maar er is wel een nieuw probleem ontstaan: de driver van m'n videokaart crasht steeds waardoor ik nu al 3 blauwe schermen heb gezien. Ik heb een GeForce 8500 GT. Driver is inmiddels up to date maar crasht nog steeds. Pas als ik slechts 1 ram module plaats stopt ie met crashen.
Het wordt mij na een dag prutsen nog niet duidelijk wat er mis gaat, veroorzaakt het nieuwe RAM geheugen deze cashes?
Ik vind elders op het net dat mijn Windows systeem ook up to date moet zijn. ik draai Win 7 64x en krijg momenteel SP1 niet geinstalleerd, kan dit ook een oorzaak zijn?
Ik krijg de foutcode: file_not_found(nogwatgetallen)
[ Voor 38% gewijzigd door Tunacookie op 28-11-2013 12:23 ]